AcasăPoliticaSe vrea reducerea birocratiei. S-a lansat platforma online a "Comisiei de Taiat...

Se vrea reducerea birocratiei. S-a lansat platforma online a „Comisiei de Taiat Hartii”!

In sfarsit, o veste buna! Sau, cel putin, o intentie demna de a fi salutata, in lupta cu timpul si nervii irositi fara rost, cu cozile si plimbatul de acte de colo, pana colo, de la un ghiseu/birou catre celalalt!

Asadar, vreti ca autoritatile sa stie ce anume va nemultumeste in privinta „hartogaraiei” sau aveti idei si sugestii care pot transforma astfel de situatii in istorie? Atunci aflati ca, de miercuri incepand, a aparut o unda de speranta in lupta contribuabililor cu birocratia, odata cu lansarea online a asa-numitei platforme a „Comisiei de Taiat Hartii”, pe care premierul insusi a descris-o drept un ajutor in identificarea- la nivel de autoritati- a aspectelor din functionarea administratiei care pot duce la o debirocratizare a institutiilor publice in relatia cu romanul de rand.

Adresa pe care trebuie sa o tastati pentru a accesa aceasta platforma online este maisimplu.gov.ro. Odata intrati pe platforma in cauza ca puteti spune parerea sau va puteti trece experiente prin care ati trecut in relatia cu reprezentantii administratiei publice. Pe scurt, ce credeti ca s-ar putea simplifica in aceasta privinta.

De altfel, in acest sens, dupa ce a anuntat lansarea platformei, la debutul sedintei de azi a Cabinetului, tot premierul a dat cateva exemple de ceea ce a numit „situatii absurde” cu romani pusi in situatia de a se plimba de la un birou al unei institutii la altul, pentru a depune acte sau a obtine diverse informatii – atat in cazul femeilor care au nascut, dar si al somerilor care se vad nevoiti sa scoata din buzunar bani in chip de taxa pentru a obtine anumite documente necesare pentru idemnizatia de somaj.

„Vrem sa mergem pe cateva principii in aceasta simplificare birocratica. In primul rand, ca o institutie sa ceara o singura data o informatie de la un cetatean, dupa care, in baza de date se poate valorifica de cate ori e nevoie; in al doilea rand, sa punem la punct acest transfer electronic al datelor intre institutii si sa nu plimbam cetateanul de la un ghiseu la altul, in al treilea rand, sa inlocuim documentele legalizate, acolo unde este posibil, cu declaratii pe proprie raspundere, ca sa evitam si costuri suplimentare si birocratie suplimentara si sa inlocuim sau sa inlaturam chiar documentele sau procedurile care nu se mai justifica si care pot fi inlocuite de proceduri digitale”, a precizat Dacian Ciolos, in cadrul sedintei saptamanale de Guvern.

author avatar
Cristina Stefan
330 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger