AcasăPoliticaSe cere aviz pentru urmarirea penala a fostului ministru Corlatean, in privinta...

Se cere aviz pentru urmarirea penala a fostului ministru Corlatean, in privinta votului din Diaspora

Fostul ministrul de Externe, Titus Corlatean, in vizorul DNA

Fostul ministru de Externe a intrat in vizorul procurorilor anticoruptie, care cer Senatului avizarea inceperii urmaririi penale in cazul lui Titus Corlatean.

Fostul ministrul de Externe, Titus Corlatean, in vizorul DNA

Actualul senator social-democrat, sef al Diplomatiei Romane in noiembrie 2014, la momentul desfasurarii alegerilor prezidentiale, este suspectat de catre procurorii anticoruptie de „abuz in serviciu, cu obtinere de foloase necuvenite pentru altul” si de „impiedicarea exercitarii drepturilor electorale”, dupa cum mentioneaza anchetatorii, intr-un comunicat dat publicitatii in urma cu scurt timp.

Avand aceste suspiciuni in ceea ce il priveste pe fostul sef al MAE, procurorii DNA au parcurs pasii impusi de lege, in vederea declansarii urmaririi penale (UP), in cazul unui parlamentar. Si anume, sefa DNA a transmis Procurorului General al Romaniei referatul cauzei, in vederea formularii acestei solicitari de efectuare a UP.

Concret, anchetatorii DNA care se ocupa de acest caz noteaza ca Titus Corlatean ar fi „organizat discretionar” sectiile de votare din afara tarii si astfel ar fi obtinut astfel un folos necuvenit pentru candidatul partidului sau, respectiv PSD.

Va prezentam in cele ce urmeaza, integral, precizarile formulate de anchetatori, asa cum sunt ele cuprinse in comunicatul DNA:

„Solicitarea Directiei Nationale Anticoruptie referitoare la efectuarea urmaririi penale fata de Corlatean Titus, senator, la data faptelor detinand si o functie ministeriala, are in vedere imprejurarea ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila ce contureaza urmatoarea stare de fapt:

In contextul organizarii alegerilor prezidentiale din anul 2014, in calitate de ministru al afacerilor externe, Corlatean Titus, prin incalcarea procedurilor legale si prin acte de dispozitie, a organizat discretionar sectiile de votare din strainatate, obtinand astfel un folos necuvenit pentru candidatul propus si sustinut de partidul din care facea si el parte.

Folosul necuvenit pentru altul a constat in limitarea numarului de cetateni romani care si-au putut exercita dreptul de vot in strainatate.

Prin urmare, limitarea accesului la sectiile de votare in strainatate a avut drept consecinta cresterea procentajului total de voturi favorabile obtinute de acelasi candidat, in conditiile in care comportamentul electoral al cetatenilor romani din strainatate, in mare parte, era defavorabil candidatului respectiv.

Pe de alta parte, dreptul de vot cetatenilor romani care locuiesc in strainatate a fost vatamat. Vatamarea s-a realizat atat prin impiedicarea exercitarii acestui drept, cat si prin ingreunarea foarte serioasa a exercitarii acestui drept, care a determinat pe multi dintre titularii dreptului la vot sa renunte la exercitarea acestuia.

Prin aceeasi conduita, ministrul de externe a cauzat si o vatamare a intereselor legitime ale Ministerului Afacerilor Externe, interese care constau in buna functionare a misiunilor diplomatice si a oficiilor consulare ale Romaniei in strainatate si in indeplinirea de catre acestea, in conditii optime, a atributiilor legale privind apararea, in strainatate, a drepturilor cetatenilor romani.

Sintetic, aceasta indeplinire defectuoasa a atributiile de serviciu s-a concretizat indeosebi in:

– nesocotirea unora dintre propunerile misiunilor diplomatice de organizare a unor sectii de votare in localitati in care s-ar fi putut asigura exercitarea dreptului la vot de catre un numar superior de persoane

– organizarea, fara vreo documentare ori justificare, de sectii de votare in localitati care nu au fost propuse de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei.

Cererii transmise i-au fost atasate referatul intocmit de procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, precum si un numar de 19 volume cuprinzand copii ale dosarului de urmarire penala.

Prezenta cerere de efectuare a urmaririi penale intra sub incidenta art. 305 alin 4 din C.P.P., prin urmare, persoana fata de care s-a solicitat sesizarea Senatului pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale beneficiaza de prezumtia de nevinovatie”.

99 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger