AcasăPoliticaIohannis critica Guvernul, pentru cardul de sanatate, dar si pe Ponta, pentru...

Iohannis critica Guvernul, pentru cardul de sanatate, dar si pe Ponta, pentru „metoda inedita” de a face politica externa

Situatie nemaiintalnita, cel putin de la instalarea la Cotroceni a actualului sef al statului. Klaus Iohannis a adus critici Guvernului, mai precis felului in care Executivul a pregatit implementarea cardului de sanatate, dar si premierului Ponta insusi, presedintele subliniind „metoda inedita” a primului-ministru de a „face politica externa”, cu referire la recenta vizita in tarile arabe.

Asadar, desi pana acum lucrurile pareau sa fie cat se poate de bune, la nivelul relatiei de colaborare dintre presedinte si premier, seful statului a avut o serie de obiectii de facut, vineri la amiaza, la intoarcearea din vizita oficiala facuta in Polonia, ocazionata de implinirea a sapte decenii de la incheierea celui de-al Doilea Razaboi Mondial.

Iar prima chestiune pusa pe tapet, la capitolul nemultumiri a fost situatia cardurilor de sanatate. „Este o problema reala. Guvernul a pregatit prost implementarea cardului de sanatate”, s-a exprimat resedintele Iohannis, amintind de cozile formate la sediile caselor de sanatate din mai multe zone ale tarii, la care s-au vazut nevoiti sa stea oamenii care aveau nevoie de tratament, pentru a obtine acest card.

In continuarea conferintei de presa sustinute pe Aeroportul Otopeni, si raspunzand unei alte intrebari, presedintele a abordat subiectul recent incheiatei vizite a premierului in tarile arabe. In contextul in care seful Guvernului a parut extrem de incantat de rezultatul calatoriei sale, si a intalnirilor avute, Klaus Iohannis a tinut sa mentioneze faptul ca nu a fost consultat de catre premierul Ponta, inainte ca acesta din urma sa plece in vizita respectiva, desi, a liderul de la Cotroceni a lasat sa se inteleaga ca s-ar fi asteptat la acest lucru. „Prim-ministrul Victor Ponta a plecat pe cont propriu. Nu a discutat cu mine in prealabil vizita pe care a facut-o in statele din Arabia. M-a informat dupa ce a revenit in tara, ca a fost acolo si ca a avut niste discutii senzationale, nu stim exact despre ce, dar se pare ca au fost foarte bune. Este o metoda inedita de a face politica externa, fiecare de capul lui. Probabil asa a inteles domnul prim-ministru Victor Ponta ca trebuie sa se intample politica externa”, a subliniat Iohannis.

Nu in ultimul rand, seful statului a caracterizat in cateva cuvinte  relatia sa – la momentul actual – cu seful Guvernului: „institutionala, cu sincopele de rigoare, dar si cu unele parti bune”.

169 afisari
Zenville