Cauta

Planul de Guvernare și Aviația

sursa foto: antena3.ro

Tocmai ce a apărut Programul de guvernare al Coaliției și toată aviația și-a făcut cruci peste cruci citindu-l.

În cadrul acestui program la capitolul transporturi scrie negru pe alb așa:

“Sediu fiscal în România pentru companiile din domeniul transportului aerian”

Adică toți operatorii low cost care au baze de operare în România, în special Wizzair și Ryanair, vor trebui să își înregistreze sedii fiscale în România pentru a mai putea opera aici. În caz contrar va trebui ca avioanele lor, după efectuarea unei curse spre România, să se reîntoarcă în vreuna din țările europene care nu au această impunere fiscală, adică cheltuieli suplimentare pentru acei operatori aerieni.

Ungaria aviatică a lui Orban

Știm cu toții ca Wizzair este urmașa defunctei companii de stat MALEV și ca , în România a beneficiat permanent de sprijinul direct al UDMR, îngropând practic compania națională română prin tot felul de chițibușuri și șmecherii. Să ne reamintim doar felul în care a pus în pericol ani la rând viețile pasagerilor operând – cu sprijinul fățiș al autorităților locale, pe pista Aeroportului Timișoara care teoretic interzicea acest lucru din cauza greutății prea mari a avioanelor Airbus 320 ale Wizzair și a halului în care pista ajunsese din punct de vedere constructiv?

Sau de afacerea plății de către Consiliul Local Mureș a 9 dintre cei 10 dolari per pasager din taxa aeroportului Târgul Mureș? Această măgărie a fost dejucată de către un român, David Ciceo, directorul Aeroportului din Cluj, care a arătat în instanță ilegalitatea deciziei.

Știm și ca Orban al Ungariei a ajutat direct Wizzair la rândul lui cu de toate de la cumpărarea de către statul maghiar a unui avion cargo Airbus 330 și darea lui în folosință gratuită către Wizzair, și până la blocarea practic a spațiului aerian în perioada de vară în fiecare an de prin 2022 și până astăzi până la o anumită înălțime (motivată, vezi Doamne, de lipsa de controlori aerieni).

Nici Wizzair nu a stat însă să doarmă în papuci și a devenit Wizzair Malta punând la punct o schemă de fentare a taxelor și impozitelor după ce UE a obligat, teoretic doar, ca multinaționalele să plătească taxe și impozite în țările unde fac profit.

Mai mult a atacat la UE deciziile de acordare a ajutoarelor de stat către companiile aeriene romanesti BlueAir și Tarom motivând …distorsionarea pieței concurențiale!!

Pasagerii își pot oricând reaminti modul în care au fost tratați de către această companie prin intermediul telefonului destinat reclamațiilor care taxa aproape la echivalentul în aur statul de vorbă cu un robot, apelarea lui etc

Ryanair o victima colaterală?

Guralivul Micheal O’Leary bossul de la Ryanair citind această propunere din Planul de guvernare cel mai probabil s-a și gândit cum să o fenteze. Se știe ca a făcut aidoma lui Wizzair, o schemă de fentare a taxelor și impozitelor prin intermediul chichițelor din legislația fiecărei țări.

Da Doamne din mila Ta, si la finanțele României ceva!

După atâția ani de zile iată ca cineva s-a gândit ca o sursă mare de venit al statului român stă neîncasată deși acesta avea toate drepturile juridice de partea sa.

Până aici un mare BRAVO!

Doar ca de la intenție până la implementare drumul este lung prin Coaliție.

Pentru ca după ani de zile de solicitări ale altor state, din care lipsea România evident, UE a trebuit să accepte impozitarea și taxarea veniturilor multinaționalelor în țările unde acestea fac profit. Iar dacă măsura aceasta propusă prin Planul de guvernare va fi pusă totuși în aplicare vom putea vedea și câți bani a pierdut statul român până la acel moment.

Vise taică, vise!

Această replică celebră se potrivește perfect unui alt punct din Planul de guvernare al Coaliției și anume construirea unui nou terminal la Aeroportul Otopeni.

Puțini își mai amintesc marea machetă instalată la ieșirea de la Aeroportul Otopeni și unde se putea vedea întreaga zonă cu facilitățile sale propuse printre care erau și acest al doilea terminal, legătura prin șoseaua Dimieni – Balotesti, etc.

Ca să înțelegem despre ce perioadă vorbim vă vom ruga să vă gândiți la cea de tristă amintire a Dosarului Flota, pentru ca cel care se lauda atunci ca macheta aceea va deveni realitate imediată era Traian Basescu cel de tristă amintire pentru toți și toate.

Ciudat este ca în întreg acest Plan nu apare nici măcar un cuvințel despre proiectul Aeroportului de Sud al Bucureștiului lansat de către Gabriela Firea, candidata PSD la alegerile pentru Primăria Capitalei împreună cu primarul de sector care mai dăunăzi îi doar ca nu îi pupa și poala și mâna noului Președinte impus României.

Să nu uităm ca acest proiect fusese și aprobat prin vot de Consilul Local al acelui Sector și era prezentat ca o mare soluție pentru problemele generate de către Aeroportul Otopeni, pentru ca Băneasa a zăcut la propriu de ani de zile pentru a nu deranja protipendada mutată în vilele construite haotic în zona.

PWC eternul june prim

PWC a făcut după cum știm cu toții un plan de restructurare al Taromului cu care acesta s-a dus moț la UE pentru aprobarea ajutorului de stat.

Distinsa doamna Adina Vălean – pe atunci comisar pe transporturi al UE, după respingeri și alte alea, a aprobat acel plan. halucinant dea dreptul, motivând ca tocmai prin acele măsuri aberante nu se va … distorsiona piața concurențială!! Prin acel plan de restructurare Tarom cerea singura sinuciderea publica prin vânzarea hangarului sau (unic pe Otopeni), vânzarea sau cedarea gratuită a sloturilor sale (cazul slotului de la Londra), închiderea majorității rutelor sale, concedierea personalului calificat (în urma căruia Tarom a rămas fără însoțitori de bord și a trebuit să închirieze de la concurenta ei BlueAir) etc.

Doar ca Planul de guvernare instituie obligația de a fi auditate extern toate companiile care înregistrează pierderi doi ani la rând, deci PWC (și alții) poftiți la masă va rugăm!

Munca și legea în Aviație

În tot acest Plan nu se spune o vorbă despre necesitatea urgentă de corelare a mecanismului juridic național cu cel al UE în domeniul aviației.

Trebuie să știm ca exista un Cod al Muncii care prevedea obligația de a munci 5 zile la rând cu 2 zile consecutive de pauză. Acest cod a fost modificat prin adăugarea posibilității de a avea doar 5 până la 7 zile libere pe lună din care minim 2 să fie în zilele de sâmbătă și duminică. Tot statul a spus ca pentru munca în zilele de weekend și sărbători legale angajatul să fie plătit dublu după care a întors-o ca la Ploiești introducând posibilitatea de a oferi zile libere plătite. Polițiștii, care nu sunt chiar toți și milițieni, au sesizat primii situația dar nu au observat ca în realitate toată lumea pierde la pensie punctajele aferente neacordării banilor cuveniți !

Legislația UE aplicabilă aviației este bazata pe o Directivă europeană care permite nici mai mult nici mai puțin decât opt zile consecutive de zbor urmate de două zile libere în cicluri nelimitate!

Interogând CE despre această situație răspunsul primit a fost fără echivoc în sensul ca în România primează Codul Muncii în fața Directivei europene deoarece este mai restrictiv!

Aviația sau viitorul Rai al dealerilor auto

Noul Plan de guvernare prevede înlocuirea tuturor mijloacelor auto clasice cu unele “verzi” în cadrul operațiunilor aeroportuare.

Adică TOATE mașinilor de dirijare de tip “ Follow me”, mașinile de tractare cărucioare de bagaje, mașinile de tractare avioane, autobuzele de transport pasageri, cisternele de alimentare cu petrol a avioanelor, ambulanțele, mașinile de pompieri, etc trebuiesc a fi înlocuite pe toate aeroporturile din România cu unele electrice !!

Energia sustenabilă și aviația

Noul Plan de guvernare abundă în trimiteri către această energie verde doar ca nimeni nu și-a pus întrebarea de ce aeroporturile care sunt energofage, vorba tristului ex premier al României Petre Roman, nu și-au construit parcuri fotovoltaice cu care să își reducă uriașele facturi la curentul electric. Aeroportul din Craiova a mișcat bine în acest sens proiectând o astfel de sursă dar în rest?

Un mucalit spunea ca daca japonezii au produs energie electrica folosind pașii trecătorilor pe strada, sa îl împrumutăm pe Sebastian Burduja cu chitara lui pentru creșterea producției, trecătorii urmând să faca mai mulți și mai apăsați pași dansând !!

Asta ca tot a rămas un singur liberal în Guvern, deși și acela fost candidat în tinerețe din partea PSD !! Ghici cine să fie ?

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Paradoxul producătorilor auto: modele vechi în tandem cu cele noi
  • WW3 la superofertă: piesa de teatru în Orientul Mijlociu, factura în România!
  • Înarmarea Ucrainei și a Republicii Moldova, prioritate zero pentru Guvernul Bolojan
  • Se confirmă. Sprijinul financiar pentru prețurile la energie, concentrat pe cetățenii cu ajutoare sociale
  • Israelul și Iranul amăgesc piețele bursiere. Petrolul scade, acțiunile globale cresc
  • Lovitură sub centură pentru Becali: Steaua, adusă în Liga 1!
  • De ce băncile centrale se îndreaptă către aur, euro și yuan
  • Avem guvern. Ce urmează?
  • Toate mall-urile din România, obligate de ANPC să facă de urgenţă deratizare şi dezinsecţie. Care e motivul
  • Exit mobile version