Cauta

Pistele pentru biciclete din Bucuresti sunt ilegale. Vezi de ce!

Utilizarea pistelor pentru biciclete, in forma in care sunt acum proiectate, avizate si executate, obliga biciclistii sa incalce legea pe toate pistele din Bucuresti. Este concluzia pe care a tras-o un ONG in urma mai multor analize in teren. Pentru a reglementa situatia, ONG-ul cere desfiintarea actualelor piste pentru biciclete din Bucuresti, dar pastrarea traseelor sub forma trotuarelor cu acces comun pentru pietoni si biciclisti, acolo unde este posibil.

Potrivit Codului Rutier, „participantii la trafic sunt obligati sa anunte administratorul drumului public ori cea mai apropiata unitate de politie atunci cand au cunostinta despre existenta pe drum a unui obstacol sau a oricarei alte situatii periculoase pentru fluenta si siguranta circulatiei”. Textul legii face referire inclusiv la biciclisti si conducatori de mopede. Plecand de la faptul ca majoritatea dintre acestea sunt blocate de multe ori de banci, gropi, masini sau terase, ori sunt discontinue, cei de la Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania(OPTAR) trag un semnal de alarma cu privire la situatia creata, mai ales ca textul de lege face referire la „ocrotirea vietii, integritatii corporale si a sanatatii persoanelor participante la trafic sau aflate in zona drumului public”.

Practic in acest moment, potrivit legii, mopedele si bicicletele sunt obligate sa circule pe trotuare, acolo unde sunt trasate piste speciale.

In Capitala, pistele pentru biciclisti aduna 140 de kilometri, potrivit Administratiei Strazilor din cadrul Primariei Generale. „Prin parcurgerea acestora, din primul moment este clar faptul ca se incalca cel mai elementar principiu al fluiditatii traficului: manevrele de depasire sunt imposibile, daca vrei sa respecti legea. Asa cum sunt materializate, indiferent ca este vina proiectantului, a executantului, a Politiei care a avizat lucrarile sau a administratorului de drum care a receptionat lucrarile, pistele nu sunt utilizabile”, explica pentru B365.ro repezentantul OPTAR, Marian Ivan.

In cazul in care biciclistii aleg sa nu efectueze depasiri, pistele pentru biciclete sunt inutilizabile. Situatiile contravin Dispozitiilor Generale din Codul Rutier, art.1, alin (2): „dispozitiile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta au ca scop asigurarea desfasurarii fluente si in siguranta a circulatiei pe drumurile publice”.
In consecinta, sustine acesta, pentru a putea utiliza respectivele piste, biciclistii si utilizatorii de mopede au doua alternative: fie incalca legea si parasesc pista in timpul manevrelor, fie, incercand sa respecte legea, pun in pericol viata lor si a celor din jur.
In Bucuresti, avizarea pistelor pentru biciclete exclusiv pe trotuare, aplicand latimea minima de un metru pentru o banda si un sens de circulatie, au facut ca aceste investitii costisitoare sa fie inutile.

Ultimele stiri

  • Liviu Cocoş, reţinut de DNA după perchezițiile de la Compania de Apă Brașov. Ce acuzaţii i se aduc celui care ocupă și funcția de prim-vicepreședinte PNL
  • Generalul american Mike Flynn: „George Soroș finanțează operațiuni teroriste globale/Arestare. Inculpare. ÎNCARCERARE!”
  • Bolojan le dă lecții și profesorilor. Știe cât timp trebuie să predea la catedră, altfel nu își merită salariile
  • VIDEO. Pică Guvernul Bolojan? Întrebarea-cheie la care Olguța Vasilescu a dat un răspuns scurt: „Da!”
  • A fost cutremur, vineri dimineață, în România. Ce magnitudine a avut seismul și în ce zonă s-a produs
  • Doliu în lumea fotbalului: A murit Florin Marin. Reacție tulburătoare după greaua pierdere: „Nu a vrut să mai trăiască!”
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 19 septembrie 2025 – Fii mai afectuos
  • Alege ce citești
  • Un președinte tratat ca un rege de un rege adevărat
  • Exit mobile version