Cauta

Pistele pentru biciclete din Bucuresti sunt ilegale. Vezi de ce!

Utilizarea pistelor pentru biciclete, in forma in care sunt acum proiectate, avizate si executate, obliga biciclistii sa incalce legea pe toate pistele din Bucuresti. Este concluzia pe care a tras-o un ONG in urma mai multor analize in teren. Pentru a reglementa situatia, ONG-ul cere desfiintarea actualelor piste pentru biciclete din Bucuresti, dar pastrarea traseelor sub forma trotuarelor cu acces comun pentru pietoni si biciclisti, acolo unde este posibil.

Potrivit Codului Rutier, „participantii la trafic sunt obligati sa anunte administratorul drumului public ori cea mai apropiata unitate de politie atunci cand au cunostinta despre existenta pe drum a unui obstacol sau a oricarei alte situatii periculoase pentru fluenta si siguranta circulatiei”. Textul legii face referire inclusiv la biciclisti si conducatori de mopede. Plecand de la faptul ca majoritatea dintre acestea sunt blocate de multe ori de banci, gropi, masini sau terase, ori sunt discontinue, cei de la Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania(OPTAR) trag un semnal de alarma cu privire la situatia creata, mai ales ca textul de lege face referire la „ocrotirea vietii, integritatii corporale si a sanatatii persoanelor participante la trafic sau aflate in zona drumului public”.

Practic in acest moment, potrivit legii, mopedele si bicicletele sunt obligate sa circule pe trotuare, acolo unde sunt trasate piste speciale.

In Capitala, pistele pentru biciclisti aduna 140 de kilometri, potrivit Administratiei Strazilor din cadrul Primariei Generale. „Prin parcurgerea acestora, din primul moment este clar faptul ca se incalca cel mai elementar principiu al fluiditatii traficului: manevrele de depasire sunt imposibile, daca vrei sa respecti legea. Asa cum sunt materializate, indiferent ca este vina proiectantului, a executantului, a Politiei care a avizat lucrarile sau a administratorului de drum care a receptionat lucrarile, pistele nu sunt utilizabile”, explica pentru B365.ro repezentantul OPTAR, Marian Ivan.

In cazul in care biciclistii aleg sa nu efectueze depasiri, pistele pentru biciclete sunt inutilizabile. Situatiile contravin Dispozitiilor Generale din Codul Rutier, art.1, alin (2): „dispozitiile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta au ca scop asigurarea desfasurarii fluente si in siguranta a circulatiei pe drumurile publice”.
In consecinta, sustine acesta, pentru a putea utiliza respectivele piste, biciclistii si utilizatorii de mopede au doua alternative: fie incalca legea si parasesc pista in timpul manevrelor, fie, incercand sa respecte legea, pun in pericol viata lor si a celor din jur.
In Bucuresti, avizarea pistelor pentru biciclete exclusiv pe trotuare, aplicand latimea minima de un metru pentru o banda si un sens de circulatie, au facut ca aceste investitii costisitoare sa fie inutile.

Ultimele stiri

  • ULTIMA ORĂ. Incendiu la Maternitatea „Cuza Vodă” din Iași: A fost activat Planul Roșu de Intervenție – VIDEO
  • Insula iubirii: oglinda unei generații pierdute între TikTok, lacrimi false și „ispite” care-și caută soț
  • Matei Ursăchescu obține Aur la Olimpiada Internațională de Chimie și spune NU exodului academic
  • VIDEO. Călin Georgescu, întâmpinat de susținători la semnarea controlului judiciar: „Sistemul s-a năpustit asupra mea”
  • Admitere liceu 2025. Au fost afişate rezultatele repartizării computerizate. VEZI la ce liceu ai intrat!
  • VIDEO. Ucraina se ridică împotriva lui Zelenski! Proteste masive în marile orașe, tonul l-a dat capitala Kiev!
  • Stenograme din dosarul lui Piedone. „Spune la recepție să-mi pregătească trei camere pe un etaj. Țiplă”/Șeful ANPC, sub control judiciar
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 23 iulie 2025 – Astăzi vei avea ocazia să faci ceea ce ți-ai dorit
  • „Casa Iubirii” – televiziunea românească în cea mai jenantă formă de existență
  • Exit mobile version