Mai mult de 6,1 milioane de numere de telefon au fost portate în ultimii 11 ani, dintre care peste 700.000 numai în primele 10 luni din 2019, anunţă Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, şi până la 21 octombrie 2019 au fost portate în total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobilă şi 829.427 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul acestui an şi până în prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobilă şi 53.124 numere de telefonie fixă. În privinţa sesizărilor primite de ANCOM din partea utilizatorilor, în primele zece luni din 2019 au fost centralizate 287 de reclamaţii, cu privire la desfăşurarea procesului de portare. Principalele probleme sesizate au vizat anumite disfuncţionalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numărul portat, apeluri din anumite reţele. ANCOM menţionează că portarea unui număr de telefon presupune încetarea implicită a contractului încheiat cu furnizorul donor, dar nu anulează obligaţiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalităţi pentru încetarea contractului înainte de expirarea perioadei minime iniţiale, de 12 sau 24 de luni.