Se cunosc deja companii low-cost care taxeaza pahare de apa sau bagaje mici de cabina. Un angajat al companiei aeronautice nationale poloneze, LOT, a mers insa mai departe.
El a cerut pasagerilor unui zbor Beijing-Varsovia sa contribuie la plata unei piese de schimb necesare pentru decolarea avionului. Dupa ore intregi de asteptare pe aeroportul din Beijing, avionul LOT, un Boeing Dreamliner, se afla tot la sol din cauza unei pompe hidraulice defecta, situatie care impiedica decolarea aparatului. La un moment dat, un reprezentant al companiei a deschis microfonul si le-a cerut pasagerilor sa contribuie cu bani pentru repararea piesei defecte. Patru pasageri au acceptat in final sa cotizeze la strangerea banilor necesari. Unul din pasageri a declarat pentru postul polonez TVN 24 ca banii le-au fost inapoiati la sosirea in Varsovia. LOT le-a oferit celor patru donatori bilete gratuite pentru a le multumi si si-a cerut scuze pentru ”fapta grava” comisa de angajatul sau. ”A luat o decizie proasta fara a-si consulta superiorii”, a informat LOT, adaugand ca ”vor exista consecinte”. ”Nici o circumstanta nu justifica” colectarea de bani de la pasageri, a indicat LOT. De partea sa, angajatul companiei poloneze a explicat ca a vrut pur si simplu sa scurteze timpul de asteptare al pasagerilor.