Gigantul alimentar elvetian Nestle a anuntat ieri ca a semnat un acord pentru a obtine o licenta pe produsele grupului american Starbucks, oferind 7,15 miliarde de dolari (5, 97 miliarde de euro).
Acest acord, care-i va permite grupului elvetian sa vanda si sa distribuie produsele companiei americane in afara cafenelelor, ii va oferi o solida platforma de crestere in America de Nord dar si in restul lumii. Tranzactia va fi finalizata la sfarsitul acestui an, dupa aprobarea autoritatilor de reglementare. „Aceasta tranzactie reprezinta o piatra de hotar pentru afacerea noastra cu cafea, cea mai mare categorie de crestere a Nestlé”, a declarat Mark Schneider, Managing Director Nestle. „Cu Starbucks, Nescafe si Nespresso, reunim trei branduri iconice din lumea cafelei”. De asemenea, Nestle va prelua aproximativ 500 de angajati ai Starbucks. Aceasta alianta globala va aduce experienta Starbucks in milioane de locuinte din intreaga lume prin intermediul Nestle, a afirmat seful Starbucks, Kevin Johnson. Cafeaua este populara in randul generatiei millennials, care a crescut cu Starbucks si este dispusa sa plateasca pentru produsele companiei. Nestle are 335.000 de angajati, 436 de fabrici in 85 de tari, isi vinde produsele in 189 de tari, iar in 2016 a inregistrat o cifra de afaceri de 89,5 miliarde franci elvetieni. In Romania, Nestle detine o fabrica la Timisoara, deschisa in anul 1995.