Corectitudinea politică s-a transformat în ideologie, dar ideea de a nu discrimina o anumită categorie de oameni dezavantajaţi este, de multe ori, un pretext neruşinat al companiilor de a-şi îngroşa conturile. Adulmecând profitul după „păpuşa de gen neutru” şi „păpuşa în cărucior”, producătorul Mattel lansează un model fără păr şi un altul care arată ca şi cum ar suferi de o afecţiune a pielii, vitiligo, pe motivul de a “spori diversitatea în această gamă de jucării”.
“Păpuşa fără păr reflectă tendinţele existente în privinţa tunsorilor şi a coafurilor atât pe podiumurile de defilare, cât şi pe stradă” spun reprezentanţii Mattel, după care o dau cotită: „Dacă o fată trăieşte experienţa pierderii părului, din oricare motiv, ea poate să se regăsească în linia noastră de jucării”. Aici e un tun de marketing – cine poate refuza un copil bolnav, apelaţi la Barbie, deci. Mai ales că „un astfel de prototip a debutat pe contul de Instagram al păpuşii Barbie anul trecut, devenind imaginea cu cele mai multe like-uri primite vreodată pe acel cont”. Cele mai bine vândute modele Barbie în Marea Britanie din gama Fashionista au fost anul trecut păpuşi ce erau prezentate în scaune cu rotile. Pe plan global, cea mai bine vândută păpuşă din această gamă a fost un model reprezentând o femeie de culoare cu forme voluptuoase şi cu o coafură afro. în 2020 a fost adăugată şi o păpuşă Ken cu păr lung.În 2019, producătorul Mattel a prezentat o Barbie cu o proteză de picior, realizată în urma unei colaborări cu adolescenta de 13 ani Jordan Reeves. Începând din acest an, va fi comercializată o a doua păpuşă cu proteză de picior şi care va avea pielea mai întunecată.