AcasăNewsPacalelile serviciilor de telecomunicatii online

Pacalelile serviciilor de telecomunicatii online

Atentie ce “oferte” cumparati, o ancheta a Comisiei Europene vizeaza practici inselatoare ale comerciantilor

Multi comercianti  online de servicii de telefonie, internet sau de streaming audio-video se folosesc de practici inselatoare care incalca legea de protectie a consumatorilor, avertizeaza Comisia Europeana.

Atentie ce oferte cumparati o ancheta a Comisiei Europene vizeaza practici inselatoare ale comerciantilor

Executivul UE si autoritatile nationale de protectie a consumatorilor  au prezentat rezultatele unei verificari  derulate simultan in intregul spatiu comunitar pentru 207 website-uri care furnizeaza astfel de servicii. Este posibil ca 163 dintre aceste site-uri sa se faca vinovate de incalcarea legislatiei UE in materie de protectie a consumatorilor, arata Comisia, printre problemele cel mai frecvent identificate se numara promovarea unor pachete de servicii despre care se lasa impresia ca ar fi gratuite sau disponibile la un pret redus cand de fapt sunt incluse intr-o ofera grupata, absenta sistemelor de solutionare a litigiilor sau faptul ca aceste site-uri pot sa modifice in mod unilateral clauzele contractelor fara a-i informa pe consumatori si fara a le oferi acestora vreo explicatie.  50%  dintre site-uri contineau promotii la un pachet de servicii gratuite sau la pret redus, cand de fapt era vorba doar de un serviciu oferit in cadrul unui pachet grupat, iar in peste 78% din cazuri pe site-uri nu figura un link catre pagina platformei UE de solutionare online a litigiilor. De asemenea, 25,1% din site-uri nu ofereau informatii clare sau veridice cu privire la mecanismele de compensare si rambursare in situatia in care serviciul oferit nu este cel pentru care clientul a dat bani, in timp ce 21,7% nu ofereau informatii clare si cuprinzatoare cu privire la reinnoirea automata a contractului. Comisia nu a precizat numele companiilor verificate in cadrul actiunii comune, dar Vera Jourova, comisarul pentru justitie si consumatori, a precizat ca se vor analiza in detaliu neregulile constatate urmand sa fie decise masuri de remediere.

author avatar
Bogdan Borcea
299 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger