AcasăNewsOrologieri de varf parasesc saloanele elvetiene

Orologieri de varf parasesc saloanele elvetiene

La ce bun sa cheltui milioane de euro pe standuri cand clientii asteapta cu lunile?

Se anunta vremuri grele pentru cele mai importante targuri de ceasuri de lux din lume. Dupa ce Swatch Group si Raymond Weil au anuntat ca, incepand cu acest an, nu mai participa la Baselworld, alte doua marci emblematice ale ceasornicarilor elvetieni si-au anuntat plecarea de la Salon International de la Haute Horologerie (SIHH), incepand cu 2020: Richard Mille si Audemars Piguet.

La ce bun sa cheltui milioane de euro pe standuri cand clientii asteapta cu lunile

Anunturile facute de Richard Mille si Audemars Piguet au survenit unul dupa altul, in interval de cateva ore. In 2020, SIHH din Geneva va cunoaste alte doua ”dezertari” majore. De notat ca ambele marci sunt printre cele mai dezirabile si mai vandute in segmentul orologier de lux. Si care, totusi, au hotarat ca nu mai au nevoie sa-si prezinte produsele la SIHH. Impreuna cu Baselworld, cele doua saloane sunt cele mai importante evenimente orologiere din lume.

Un format ce nu mai corespunde

Insa Francois-Henry Bennahmias, CEO Audemars Piguet, a explicat: ”Sunt multe motive pentru a explica aceasta alegere. In primul rand, expozitiile sunt in special pentru profesionisti. La ora actuala, noi dorim sa ne concentram 100%  pe consumatorul final”. Bennahmias a adaugat: ”Formatul acestor saloane nu mai corespunde pentru noi. Nu am nici un fel de reprosuri a le face organizatorilor SIHH, dar Audemars Piguet vrea sa urmeze calea sa”.

Richard Mille si Audemars Piguet nu fac fata cererii

De precizat ca Audemars Piguet va continua sa faca parte din Fondation de la Haute Horologerie.De partea sa, Richard Mille a emis un comunicat in care arata ca in cursul anilor, marca ”si-a consolidat si modificat in mod semnificativ distributia internationala prin deschiderea de magazine monomarci, reducand drastic numarul de comercianti cu amanuntul pentru a raspunde calitativ unei cereri din ce in ce mai mari”. Si aici, o adaugare: ”Pe de alta parte, universul marilor saloane se dovedeste sa nu mai corespunda strategiei de distributie ultraselectiva a marcii Richard Mille”. Adevarul este ca de mai multe editii ale SIHH Richard Mille nu a prezentat decat un singur model la fiecare salon si ca majoritatea modelelor in serii limitate sunt vandute sau chiar pre-vandute in propria retea de distributie.

Noi producem, noi vindem

Iata ca , dupa Swatch, alti doi giganti in domeniu se intreaba la ce bun sa participe la un salon orologier, indiferent cat de prestigios ar fi, daca el se adreseaza profesionistilor si nu clientului final? La ce bun sa cheltuie milioane de euro pe standuri cand au propriile magazine si cand cererea depaseste cu mult productia? Strategia integrarii complete a propriei retele de vanzare este mai eficienta decat participarea la un salon unde colectiile sunt (re) vandute de altii si dupa luni de la prezentare. Anul trecut, Richard Mille a produs 4000 de ceasuri. Anul acesta este prevazuta o productie de 4600 de unitati la un pret mediu de 180.000 de euro fiecare (fara taxe), in conditiile in care exista o cerere de 10.000 de unitati pe an. Cu modele vandute chiar inainte de productie , prezenta la SIHH nu se mai inpune pentru Richard Mille.

author avatar
Tudor Borcea
290 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger