AcasăNewsOmnia Turism: paguba uriasa, turisti lasati pe drumuri

Omnia Turism: paguba uriasa, turisti lasati pe drumuri

Situatie exploziva dupa sinuciderea patronului Omnia Turism, agentia a produs cea mai mare paguba in turism dupa 1989, spune chiar ministrul Mircea Titus Dobre.Touroperatorul are conturile blocate, turistii care au pachete cumparate prin Omnia sunt sfatuiti sa ramana acasa, iar pana in prezent pierderile sunt estimate la 7,5 milioane de euro, bani incasati deja de agentie dupa ce a vandut 8300 de pachete pentru anul 2018, in valoare de aproape 11,4 milioane de euro. Pentru perioada 17 octombrie – 31 decembrie 2017 au mai fost incasati 433.000 de euro de la 202 turisti.

Pierderea totală este de 75 milioane de euro bani încasați deja de touroperator din vânzarea a 8500 de pachete pentru anul 2018

In ceea ce-i priveste pe cei 8300 de romani pagubiti, ei ar putea sa-si recupereze abia 10% din banii achitati, asta daca firma va intra in insolventa si, dupa decizia unui executor judecatoresc, activele vor fi impartite. Cum polita de asigurare Omnia Turist acopera numai 50.000 de dolari, o socoteala simpla arata ca din suma impartita la cei 8300 de turisti, fiecare persoana se va alege cu abia 6 euro, estimeaza surse din cadrul operatorilor de turism. Ministrul Dobre a precizat ca ANAF va face un control la agentia de turism, in conditiile in care Omnia, companie prezenta pe piata din 1991, mai avea in conturi doar 30.000 de euro. ”Este un caz unic, pentru ca s-a intamplat dintr-o data”, a spus Mircea Dobre, intr-o conferinta de presa. Cel mai mare pagubit ar fi o agentie de turism, care are de recuperat de la Omnia circa 300.000 de euro, insa ministrul nu a precizat concret despre ce companie este vorba. In prezent sunt 244 de persoane plecate cu Omnia Turism in sejururi din strainatate, din care 158 se afla pe cont propriu, adica trebuie sa-si plateasca singuri cazarea. Ministrul Turismului a anuntat ca va introduce un amendament normativ prin care agentiile de turism sa nu mai poata sa vanda pachete cu mai mult de 12 luni anticipat, acuzand totodata ASF ca intarzie emiterea unui ordin comun privind garanterea pachetelor turistice.

Pierderea totala este de 7,5 milioane de euro, bani incasati deja de touroperator din vanzarea a 8500 de pachete pentru anul 2018

Ce pot face pagubitii

  1. Turistul va notifica in scris agentia sa ii ramburseze suma achitata, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in termen de 15 zile de la data incheierii/derularii pachetului de servicii turistice/ sau de la data repatrierii.
  2. Turistul va anunta asiguratorul, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata agentiei privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 zile calendaristice de la data primirii confirmarii de primire prevazute la pct. 1 de mai sus.
  3. In cazul in care, in termen de 15 zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre agentia de turism, turistul nu a primit sumele solicitate de la agentie, are loc evenimentul asigurat.
  4. In termen de 10 zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative.
author avatar
Bogdan Borcea
770 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger