AcasăNewsNumai DNA mai poate salva autostrada Orastie-Sibiu de dezastrul Salini Impregilo

Numai DNA mai poate salva autostrada Orastie-Sibiu de dezastrul Salini Impregilo

E drept ca DNA duce o lupta fara precedent impotriva coruptiei, insa sunt destule domenii in Romania in care procurorii anticoruptie si-au facut simtita prezenta destul de timid. Oamenii Laurei Codruta Kovesi ar trebui sa-si infinga adanc coltii in „baietii destepti” din constructii. Si asta repede, pana nu vor avea loc adevarate catastrofe care s-ar putea solda cu pagube insemnate, chiar si cu pierderi de vieti omenesti. Si aici ne referim direct si fara menajamente la inconstientii de la Salini Impregilo – un conglomerat international de mare prestigiu, dar de o neseriozitate penala pana la ultima fila a contractelor castigate pana acum in Romania. Si nu sunt putine.

Dezastrul creat de Salini Impregilo pe drumul care leaga Sibiul de vestul Europei si pentru care italienii au incasat peste 134 milioane de euro

De patru ani, Salini Impregilo – condusi de inginerul Davide Basile – se chinue sa finalizeze lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu. Cu toate acestea, cei 22 de kilometri de autostrada au fost dati in folosinta fara ca drumarul, platit de stat in proportie de 99 la suta, sa termine lucrarile. Si in ziua de azi carpeste fara incetare. Tronsonul prezinta un real pericol pentru circulatie si numai DNA mai poate salva milioanele de euro risipite pe niste lucrari de mantuiala.

Platiti in proportie de 99 la suta pe o lucrare catastrofala

Inginerul Davide Basile, acest “guru” al comisioanelor suspecte in Dubai

A trecut mai bine de un an de cand „National” tot atrage atentia in legatura cu marea fuziune Salini Impregilo, cu tepele date statului roman, dar mai ales cu lucrarile de simpli zidari. Desi s-au batut cu pumnii in piept ca lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu (dintre Saliste si Cunta – judetul Alba) va fi gata in aprilie 2013, iata ca acum, in septembrie 2015, tronsonul este un real pericol pentru soferi. 604, 8 milioane lei, fara TVA (aproximativ 134, 4 milioane de euro) este valoarea contractului pe care Salini Impregilo il calca in picioare. De ce ? Pentru ca italienii AU INCASAT astronomica suma in proportie de 99 la suta si cum nicio autoritate nu-si manifesta interesul sa-i ia la intrebari, nici ei nu-si fac griji. Stau linistiti, stau degeaba si isi numara banii. Abia recent, dupa ce au fost nevoiti sa restrictioneze traficul care si asa, din cauza denivelarilor si a crapaturilor din asfalt se desfasura cu dificultate, reprezentantii CNADNR au inceput sa deschida gura si sa arate cu degetul spre executantul italian.

Lucrari executate “FARA RATIUNE”

“National” a atras atentia asupra practicilor suspecte ale Salini Impregilo inca din 2014

Desi relatiile contractuale dintre statul roman si Salini Impregilo sunt mai vechi si nu se rezuma doar la lotul de autostrada in discutie – italienii lucreaza in prezent si la construirea lotului 2 Deva-Lugoj, parte a aceleeasi A1, care va lega Sibiul de vestul Europei – CNADNR abia acum constientizeaza ca acest parteneriat este nociv. Asa cum am mai scris, italienii au fost protejati de oameni cu putere din Companie. Dar iata ca, la doi ani si cinci luni de la depasirea termenului contractual si la opt luni de la punerea in circulatie a tronsonului, cei de la CNADNR decid sa faca public faptul ca lucrarile executate de Salini Impregilo sunt FOARTE PROASTE. Cea mai mare greseala constatata de expertii Companiei Nationale o reprezinta situatia de la Aciliu. Aici, inainte de viaductul de un kilometru lungime, italienii au sapat un debleu imens, ceea ce a pus toate dealurile din imprejurimi in miscare, afectand si in prezent siguranta circulatiei. Faptul ca dealurile nu sunt stabile era cunoscut de toti cei care au participat la licitatia pentru construirea autostrazii, aceasta situatie fiind specificata in studiul de fezabilitate. Dar pentru Salini Impregilo si inginerul Davide Basile nu a contat, societatea italiana fiind interesata doar de zerourile din contract. In plus, pericolul alunecarilor de teren le-a fost semnalat executantilor italieni inclusiv de catre expertii tehnici ceruti chiar de Salini Impregilo, insa avertizarile specialistilor nu au fost luate in seama. Italienii au facut cum i-a taiat capul, cautand solutii cat mai ieftine. Pentru ca in afara fisurilor, a alunecarilor de teren si a greselilor de executie, sunt probleme si cu materialele de constructie utilizate. Ele sunt fie de proasta calitate, fie turnate in conditii meteo nefavorabile. Si sa nu mire pe nimeni daca lantul erorilor de pe lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu ar putea duce la repetarea scenariului din Cehia, din 2013. La Litochovice, intr-un context asemanator precum cel de la Aciliu, un intreg versant impadurit s-a prabusit peste santierul autostrazii. Tocmai din acest motiv, recent s-a luat decizia inchiderii totale, pe perioada nedeterminata, a tronsului de 22 de km executat de Salini Impregilo.

Comisioane suspecte in Dubai

“National” a mai atras atentia prin intermediul mai multor articole ca italienii de la Salini Impregilo, condusi in Romania de Davide Basile, sunt pusi pe praduiala, comportamentul lor de business fiind suspectat de posibile infractiuni de spalare de bani. Obisnuita doar sa incaseze milioanele de euro si sa tergiverseze lucrarile cu scopul de a cere suplimentarea contractelor, firma italiana nu a fost deranjata pana acum de autoritati nici cand “National” a publicat dovezi clare ca banii incasati de la statul roman de Salini Impregilo s-au “pierdut” in comisioane suspecte prin Dubai. Si aici vorbim de contractul pentru construirea tronsonului 2 din autostrada Lugoj-Deva. Italienii de la Salini au efectuat, prin intermediul unei firme romanesti de consultanta, o plata de 900.000 de euro mai mult decat suspecta, fara contract si fara factura, societatii Goldcrest Ltd. din Dubai, in incercarea de a piti in propriul buzunar banii de austostrada. De altfel, surse apropiate celor de la Salini Impregilo sustin ca “momentul Dubai” este o practica a italienilor condusi de Davide Basile si ca fara interventia DNA toate lucrarile castigate de acestia vor sfarsi in paragina, punand viata soferilor in pericol.

author avatar
Andrei Coman
1.335 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger