AcasăNewsNoul vis al lui Oprescu: "Vreau tren suspendat de la Aeroportul Otopeni...

Noul vis al lui Oprescu: „Vreau tren suspendat de la Aeroportul Otopeni la National Arena”

Romania a obtinut gazduirea mai multor meciuri de la Campionatul European din 2020, dar totul depinde de modul in care autoritatile vor reusi sa lege, prin legatura directa, Aeroportul Otopeni de centrul Capitalei.

S-a sperat in realizarea unei linii de metrou, dar Ioan Rus, ministrul Transporturilor, sustine ca este putin probabil ca aceasta sa fie terminata la termen.

In aceste conditii, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, vine cu o noua idee. Intr-un interviu acordat pentru jurnalul.ro, edilul sustine ca vrea nici mai mult, nici mai putin decat „un tren suspendat care sa lege Aeroportul Otopeni de National Arena”.

„Vreau sa fac un tren suspendat care sa duca de la Aeroportul Otopeni la statia de metrou Pantelimon, aflata momentan in lucru. Un tren urban, direct. O sa caraie 2-3 ca trece prea aproape de geamul lor dar asta este. M-a cuprins ideea cand am vazut ca este posibil”, a afirmat Sorin Oprescu. Trenul ar urma sa fie dat in folosinta in 2020, inainte de Campionatul European de fotbal.

Altfel, Oprescu a dat asigurari ca va reusi sa finalizeze atat noua Sala Polivalenta, pregatita pentru Campionatul European de gimnastica din 2017, cat si mult-discutata Autostrada Suspendata.

„Un an si opt luni s-au certat competitorii la licitatii. Contestatii ei intre ei. CNSC, Curtea de apel, Curtea de Apel, CNSC. Astept ultima hotarare a Curtii de Apel. Da, ne vom incadra in termenul stabilit. Ori unii, ori altii. Ce hotarare va da judecatorul asta va fi. Vom termina la timp Sala Polivalenta, in ciuda contestatiilor dintre competitori”, a anuntat Sorin Oprescu. Acesta a precizat si ca „Autostrada Suspendata va fi construita intr-un parteneriat public-privat cu o firma sud-coreeana. Chinezii au lasat-o mai usor pentru ca nu aveau experienta parteneriatului public-privat. Au venit sud-coreenii. Am ajuns la ultima faza. Sa trecem prin consiliu studiul de oportunitate, s-a facut montajul financiar pe credite la banci si eu sper sa introduc proiectul in discutia cu liderii politici ca sa pot la sfarsitul verii sa dau prima lopata. Bucati din aceasta lucrare au inceput sau au fost facute si vor iesi din pretul final. Si aici a fost o discutie pentru ca returnarea banilor sa se faca printr-o buvinieta de 21-22 de euro pe an. Asta ca sa pot sa acopar in sase ani toate preturile acestui inel de circulatie”.

author avatar
Cristi Ionita
329 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger