AcasăNewsNoul mers al trenurilor 2012. Vezi cum se schimba Personalul, Rapidul si...

Noul mers al trenurilor 2012. Vezi cum se schimba Personalul, Rapidul si Acceleratul!

Noul Mers al Trenurilor care intra in vigoare din 11 decembrie si este valabil pana in 8 decembrie 2012 schimba rangurile trenurilor de calatori in Intercity (IC), InterRegio (IR) si Regio (R), pe unele magistrale fiind redusa durata calatoriei.

Prima si una dintre cele mai importante schimbari este ca scapam de vechile denumiri de clasificare ale trenurilor in functie de vitezele de rulare, astfel trenurile Rapid si o parte din cele Accelerat vor prelua denumirea InterRegio, in timp ce actualele trenuri Personal si o parte din cele Accelerat vor prelua denumirea Regio.

In noul plan de mers 2011-2012 vor circula 70 de trenuri internationale, din care 40 InterRegio, patru Intercity si 26 Regio, precum si 1.336 de trenuri in trafic local, 28 fiind Intercity, 198 InterRegio si 1.110 Regio, se arata intr-o informare CFR Calatori.

De la Bucuresti la Brasov, cu o ora mai repede

Duratele de parcurs ale trenurilor de rang superior pe magistralele 200 Brasov – Curtici si 300 Bucuresti – Oradea vor fi reduse, pentru finalizarea lucrarilor de reabilitare a infrastructurii feroviare de pe Valea Prahovei. Astfel, daca in prezent durata de parcurs a unui tren Rapid in relatia Bucuresti Nord – Brasov este de 3 ore si 45 de minute, in 2012 aceasta se va reduce la 2 ore si 45 minute la un tren InterRegio. O alta ruta la care se va reduce considerabil durata de calatorie este Bucuresti – Oradea, care va scadea de la 12 ore si 52 de minute la 11 ore.

De asemenea, din 11 decembrie vor fi noi legaturi directe cu trenuri InterRegio, intre Bucuresti si Bistrita, Bucuresti si Targu Mures, Bucuresti si Sibiu, Craiova si Brasov, Brasov si Sibiu, Bucuresti si Timisoara, Satu Mare si Constanta, Constanta si Brasov.

Tariful la trenurile Intercity si Regio (fostele trenuri Personal) va fi pastrat, iar pentru cele de tip InterRegio se va practica un tarif intermediar intre tariful celor doua ranguri de tren Accelerat si Rapid (cu aproximativ 22 la suta mai putin decat la Rapid si cu aproximativ 12 la suta mai mare decat cel de la Accelerat).

Prin tariful pentru InterRegio, abonamentele emise la trenurile Rapid vor scadea cu o suma intre 40 si 140 de lei pe abonament, iar cele de la trenurile Accelerat vor creste in medie cu 10 lei pe abonament.

Totodata, va fi aplicat un „procent de fidelitate”, care va mentine un tarif convenabil la calatoria cu mai multe trenuri apartinand CFR Calatori. Astfel, este vorba de reduceri de 10 la suta pentru doua trenuri, 15 la suta pentru trei trenuri, 20 la suta pentru patru trenuri, procentele fiind aplicate la biletele intregi adult si 50 la suta reducere pentru copii.

Biletul va putea fi folosit ca bon fiscal

In noul mers al trenurilor se va aplica simultan reducerea de anticipatie si procentul de fidelitate la calatoria cu mai multe trenuri, vor fi reduse cu cinci la suta tarifele la biletele vandute prin sistemul online, pentru perioadele in care nu vor exista alte oferte la acest canal de distributie. Totodata, sunt mentinute ofertele comerciale existente, prin care se acorda reduceri la transportul feroviar.

 

author avatar
Ciprian Purice
3.764 afisari

4 COMENTARII

  1. Calatoria trenul va fii mai ieftina. Acest articol arata ca daca schimbam mai multe trenuri, daca luam bilet mai devreme platim mai putin.

  2. Niste hoti au facut un smen; in Romania nu exista termenul de intercity si nici de rapid doar de personal si accelerat, CFR-ul nu este capabil sa asigure cadenta iar cand sunt probleme minore nici macar pe rutele cele mai profitabile nu remediaza, nu sunt capabili sa devina alternativa pentru masina iar aici este vina de managment.

    De fapt ei au facut o scumpire la trenul accelerat care era cel mai folosit, rapidul doar de cei cu taloane bla bla. Astia sunt conducatorii CFR-ului doar sa scumpeasca ca sa-si acopere in primul rand salariile, conisioanele generoase un sef ia cat o mana de amarati; ne mai vaitam ca tara este saraca normal daca sunt fara numar sefi intr-un minister.
    Apropo nu sunt capabili sa gestioneze nici intrarile in gara Buc Nord au facut austriecii cale ferata sa mergi cu viteza si ei merg tot ca acum 50 de ani asta fiindca protejeaza mai noile firme private de transport marfa care nu sunt ale cfr-ului si probabil dau spagi sa-si asigure ‘afacerea’ deci smen de smen.

  3. Lucrez in domeniu si pot sa va spun ca e unul,din cele mai proaste mersuri de tren.Adica e facut total in defavoarea CFR Calatori si in favoarea operatorului privat,Regiotrans cel putin pe regionala Banat-Oltenia,unde lucrez eu.

  4. cel mai prost mers al trenurilor sa lase oameni fara amaratul ala de minim pe economie sa mearga angajati cfr cu sageata ca se grabesc iar prosti sa mearga cu maxi taxi ca trenul nu ajunge la timp este pus in asa fel incat sa renunti singur.tineti tot asa ca este bine.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger