AcasăNewsNoile conditii de finantare prin schema de minimis

Noile conditii de finantare prin schema de minimis

Conditii. Intreprinzatorii beneficiaza de un ajutor de minimis de maximum 100.000 de euro si trebuie sa vina cu finantare de 10% din valoarea proiectului

Noile conditii de finantare prin schema de minimis prevad introducerea unei contributii a beneficiarului de 10% si reducerea ajutorului de minimis de la 200.000 euro la 100.000 euro.

Actul normativ care aduce modificari ajutorului de minimis este Hotararea de Guvern 848/2013, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 689 din 11 noiembrie 2013.

Inregistrare

Conditii. Intreprinzatorii beneficiaza de un ajutor de minimis de maximum 100.000 de euro si trebuie sa vina cu finantare de 10% din valoarea proiectului

Fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola, pe site-ul www.aippimm.ro, iar dupa inregistrare, solicitantul va completa si transmite on-line formularul de inscriere incepand cu ora 10:00 a primei zile de inscriere, timp de zece zile de la demararea inscrierii, pana la ora 20:00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului. Data la care va fi activa inregistrarea on-line va fi comunicata pe site-ul AIPPIMM cu cel putin cinci zile lucratoare inainte de inceperea inregistrarii propriu-zise.

Punctaje si departajare

Odata cu transmiterea formularului de inregistrare, participantilor le va fi acordat un punctaj automat in functie de anumiti indicatori (punctajul minim pentru calificare este de 60 de puncte din 100 posibile). Cei care vor avea punctaje egale vor fi departajati in functie de urmatoarele criterii:

–         domeniul de activitate din care face parte codul CAEN pe care se solicita finantare;

–         numarul locurilor de munca nou-create;

–         categoria IMM din care face parte solicitantul;

–         localizarea implementarii proiectului;

–         valoarea profitului obtinut din exploatare la 31 decembrie 2012;

–         valoarea profitului net la 31 decembrie 2012.

Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera automat un numar de identificare pentru fiecare proiect si va transmite automat pe adresa de email o scrisoare de instiintare privind inregistrarea. In termen de zece zile lucratoare de la primirea acestei scrisori, solicitantii care au indeplinit punctajul minim de 60 de puncte sunt obligati sa depuna cererile de acord pentru finantare, impreuna cu documentele justificative la Oficiul Teritorial pentru IMM si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala in care se afla sediul social al acestora. Daca nu depun cererea in zece zile lucratoare, atunci solicitantii pierd dreptul de a trece in etapele urmatoare.

Conditii de eligibilitate

Prezentarea unui studiu tehnico-economic privind viabilitatea proiectului de investitii nu mai este necesara, dar solicitantii trebuie sa:

–         aiba cel putin un an calendaristic de la infiintare la data completarii online a formularului de inscriere, cu cel putin trei luni inaintea datei completarii online a formularului de inscriere.

–         creeze si sa mentina pe o perioada de minimum trei ani de la finalizarea investitiei locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele trei luni. Noile dispozitii nu mai impun insa crearea unui anumit numar de locuri de munca (cinci-sapte posturi, conform vechilor norme).

Planul de investitii

Acest document trebuie sa contina informatii privind:

–         investitia,

–         evidentierea cheltuielilor eligibile si neeligibile,

–         graficul de efectuare a activitatilor,

–         evolutia situatiei financiare in perioada implementarii si in urmatorii trei ani de la finalizarea investitiei,

–         calendarul crearii locurilor de munca .

Detalii, pe www.aippimm.ro.

author avatar
Arpad Dobre
180 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger