De necrezut, în Germania se consumă tot mai puţină bere, cifrele oficiale publicate de Oficiul federal de statistică (Destatis) arată că în 2019 vânzările de bere s-au ridicat la 9,2 miliarde litri, cu 1,9% sau 180 milioane litri mai puţin decât în 2018.
Vânzările au scăzut constant în ultimii ani fiind cu aproape două miliarde de litri, sau 17,8%, mai mici în 2019 comparativ cu anul 1993. „Aceste cifre arată că 2019 a fost un an dificil pentru industria noastră. În pofida unui număr peste medie de zile însorite, vânzările de bere din timpul verii nu s-au ridicat la nivelul din 2018. Totuşi, anul trecut nu au avut loc evenimente sportive importante precum Cupa Mondială la fotbal” spune preşedintele Asociaţiei berarilor germani, Holger Eichele. Statisticile berea vândută de facilităţile pentru producţia şi depozitarea de bere din Germania şi nu include berea fără alcool sau berea importată din afara Uniunii Europene. Germanii continuă să prefere berea produsă la ei în ţară, încontextul în care peste 80% din vânzările au mers spre piaţa internă şi restul spre export.