Renault vrea sa fuzioneze cu Nissan si apoi sa preia Fiat Chrysler, planul de a crea un conglomerat auto care sa infrunte dominatia mondiala Volkswagen si Toyota inseamna o revenire la strategiile ambitioase promovate de Carlos Ghosn, fostul directorul general de la Renault si presedintele Nissan, arestat in luna noiembrie a anului trecut in Japonia pentru nereguli financiare.
Planurile de fuziune ar fi fost discutate in noul consiliu de administratie a aliantei Renault-Nissan, condus de presedintele Renault, Jean-Dominique Senard, dupa ce atat Renault cat si Nissan au declarat in mod public ca atentia lor este indreptata spre a face alianta sa mearga inainte de a relansa discutiile cu privire la modificarea structurii de capital. In urma cu trei ani Carlos Ghosn a purtat discutii in vederea unei combinatii Renault si Fiat Chrysler insa propunerile au fost oprite in urma opozitiei exprimate de Guvernul francez. Recent, Fiat Chrysler a respins o alianta cu PSA, se pare ca negocierile initiate de presedintele companiei italo-americane, John Elkann, s-au izbit de refuzul familiei Agnelli, actionar majoritar, care nu a fost interesata de o tranzactie finantata cu actiuni PSA. In prezent Fiat Chrysler Automobiles cauta un parteneriat sau o fuziune, iar Renault nu a stat pe ganduri. Totusi, achizitia FCA ar putea fi o misiune complicata pentru grupul francez, compania are o capitalizare pe piata de peste 20 de miliarde de euro. Renault, Nissan si cel de al treilea membru al aliantei, Mitsubishi, au impreuna o valoare de piata de peste 50 de miliarde euro.