Luat de valul fraternitatii si de sentimentele publice de empatie personala marturisite de premierii Mihai Razvan Ungureanu si Vlad Filat, ministrul Transporturilor Alexandru Nazare a plusat cu anuntarea unei conexiuni moldo-romane in Portul Constanta.
Si uite cum, pentru a-i face pe plac sefului sau de Guvern, demnitarul nu a facut decat sa arunce gaz pe focul oricum bine intretinut de Olanda, arzand definitiv sperantele tarii noastre de a intra in spatiul Schengen prea curand.
Coruptie generalizata
Sunt voci care au sustinut ca, blocand accesul Romaniei in spatiul comun european, Olanda, de fapt, da dovada de concurenta neloiala, temandu -se ca am putea detrona suprematia economica a Portului Rotterdam. Dar, ce-i drept, cam toata lumea recunoaste ca noi suntem cei care avem o mare problema cu coruptia generalizata din Portul Constanta, care nu a putut fi clatinata nici macar de anchetele DNA si DGA, soldate doar cu cateva retineri pasagere. Iar acum, colac peste pupaza, nu doar „chinezariile” contrafacute de zeci miliarde de euro ar urma sa ajunga in Uniunea Europeana prin Constanta, dar si marfa de contrabanda traficata de racketi moldoveni, ucraineni si rusi, spre disperarea partenerilor occidentali. Pentru ca acesta ar fi singurul efect sigur al „infratirii” din Port, unde prezenta firmelor de vamuire moldovenesti nu ar fi tocmai o garantie privind starpirea coruptiei. Ba din contra…