AcasăNewsMinistrul Drulă, anunț despre Centura Bacăului. Când va fi dată în folosință...

Ministrul Drulă, anunț despre Centura Bacăului. Când va fi dată în folosință integral

Ministrul Drulă, anunț despre Centura Bacăului. Când va fi dată în folosință integral (foto: Cătălin Drulă/Facebook)

După ce a fost în vizită, alături de vicepremierul Barna, ”pe ceea ce a fost până deunăzi șantierul Centurii Bacău”, ministrul Drulă a anunțat ce se preconizează pentru perioada următoare.

Declarându-se ”bucuros” să vadă ”că lucrările la sectorul 2 – ultimul dintre cele trei ale proiectului – au fost terminate”, oficialul guvernamental a anunțat, pe Facebook, care e planul. ”Constructorul a solicitat Companiei de drumuri să organizeze recepția lucrărilor, astfel că, în perioada imediat următoare, vom da în folosință integral această variantă de ocolire”, a transmis Cătălin Drulă, într-un mesaj postat în cursul după-amiezii de joi, 24 iunie.

Amintind, despre Centura Bacăului, că are 30,8 kilometri lungime, dintre care 16,2 kilometri sunt la profil de autostradă și că, totodată, cuprinde 7 poduri, 9 pasaje, un nod rutier, ministrul Transporturilor a subliniat că ”valorează 668 de milioane de lei, fără TVA” și că ”este formată din 3 secțiuni: 1. Între DN2 Sud și DN2 Nord (20,3 km). Aici este inclus tronsonul de autostradă. Dată în trafic în decembrie anul trecut. 2. Între DN2 Nord și DN15 (3,2 km) – aceasta este secțiunea în curs de deschidere. 3. Între DN2 Sud și DN11 (7,3 km), inaugurată în septembrie 2020”.

Drulă: Moldova s-a săturat să fie ignorată

(foto: Cătălin Drulă/Facebook)

Nu sunt singurele precizări venite din direcția Ministrului Transporturilor cu privire la infrastructura rutieră. Oficialul a lăsat să se înțeleagă că are în vedere și mesajele primite de la oameni, prin intermediul rețelei de socializare.  ”Centura orașului Bacău este parte din A7 – Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect propus pentru finanțare prin PNRR.

Mă voi asigura că A7 continuă spre Suceava și Siret și că vom reuși finalizarea proiectării și atragerea finanțării europene prin Programul Operațional Transport (2021-2027) pentru cele 2 tronsoane de nord.

Încă de dinainte să iau în primire portofoliul de ministru, știam de proiectele din Moldova, întârziate inacceptabil de mult. Cu atât mai mult sunt conștient acum de problemele infrastructurii de aici, când citesc zilnic mesajele și comentariile voastre.

Moldova s-a săturat să fie ignorată. Moldova are nevoie ca de aer de autostrăzi, de căi ferate modernizate, de o rețea civilizată de drumuri sigure care nu doar să țină pasul cu dezvoltarea zonelor urbane mari, precum Iașiul și, dar și să „tragă în sus”, echitabil și uniform, toate regiunile ei. Asta am promis și asta vom livra”, a mai notat Cătălin Drulă, în mesajul său.