Peste 6.400 de kilometri de cale ferată, precum și zeci de clădiri, poduri, podețe, stații de transformare și grupuri electrogene vor fi scoase la vânzare de către Ministerul Transporturilor. Justificarea vânzării este aceea că imobilele respective ar implica un efort financiar considerabil necesar repunerii în funcţiune.
Ministerul Transporturilor a demarat procesul de ”eficientizare” a CFR-ului și a infrastructurii prin vânzarea în masă a unor imobile, despre care susține că ar fi prea uzate. Pe lângă linii de cale ferată, poduri și podețe, ministerul scoate la vânzare elemente de infrastructură importante, cum ar fi ansamble de echipamente mecanice, electrice, electronice și de tehnică de calcul, ansamble de echipamente electromecanice, instalații automate, moderatoare de viteză, liniile de contact cu toate instalațiile aferente, instalaţiile de lumină şi forţă cu toate anexele acestora, precum și clădirile destinate exclusiv pentru acestea. Imobilele sunt în administrarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R.“–S.A.– Sucursalele Regionale CF Craiova, Timişoara, Cluj, Constanţa, Galați și Braşov. ”Mijloacele fixe în cauză fac parte din categoriile instalaţii fixe de siguranţă şi de conducere operativă a circulaţiei feroviare interoperabile, neinteroperabile, respectiv alte instalaţii şi clădiri aferente infrastructurii feroviare interoperabile şi reprezintă instalaţii, invertori statici, circuite de cale electronice, grupuri electrogene, posturi de transformare, linii de contact, celule electrice şi clădiri/cabine, aflate în stare avansată de degradare, care nu mai corespund din punct de vedere tehnic şi nu mai pot fi utilizate. Construcţiile nu prezintă siguranţă în exploatare din cauza gravelor deformaţii structurale apărute ca urmare a uzurii produse în timp asupra elementelor de construcţii componente. Iniţierea actului normativ pentru trecerea construcţiilor din domeniul public în domeniul privat al statului în vederea scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării, după caz, este rezultatul unei analize a aspectelor de ordin tehnic, economic şi funcţional privind starea tehnică a acestora, precum şi a efortului financiar considerabil necesar repunerii în funcţiune, întrucât avariile şi degradările existente au caracter evolutiv şi agravant, iar prin intervenţii nu se pot corecta viciile specifice uzurii fizice, menţinerea în funcţiune a construcţiilor nu se mai justifică din punct de vedere economic şi funcţional”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ inițiat de Ministerul Transporturilor.
5,5 milioane de lei pentru 6.400 km de cale ferată
Absolut toate imobilele, inclusiv liniile ferate, au fost dobândite și date în folosință în anul 1998, potrivit datelor de inventar. Valoarea celor peste 6.400 de kilometri de linie ferată este de 5,5 milioane de lei, în timp ce instalaţiile fixe de siguranţă şi de conducere operativă a circulaţiei feroviare, interoperabile, precum și alte instalaţii și clădiri aferente infrastructurii feroviare au costuri cuprinse între 649 lei și 8.216 lei. ”Pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Braşov sunt propuse pentru disponibilizare mijloace fixe aferente staţiilor de cale ferată Astra, Miercurea Sibiului, datorită lucrărilor de desfiinţare şi reparaţie a liniilor de cale ferată, reconfigurarea dispozitivului de linii, respectiv a suspendării activităţii de triere. Mijloacele fixe în cauză fac parte din categoriile poduri care au legătură cu liniile ferate deschise circulaţiei acestora, interoperabile, linii ferate de circulaţie şi aparate de cale interoperabile, respectiv Triajul de reţea Braşov, linii interoperabile şi sunt 2 podeţe şi 6 aparate de cale (schimbătoare). Pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Constanţa se propun pentru disponibilizare mijloace fixe ca urmare a diminuării activităţii de trafic, scăderii eficienţei funcţionării şi închiderii unor staţii sau halte de cale ferată”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului Ministerului Transporturilor.
Concluzia?? Desființarea CĂILOR FERATE ROMÂNE ! Dar cine a fundamentat aceste note la min.transporturilor???? PENELEPRELE TRADĂTORI DE ȚARĂ? CUM SE NUMESC? TOTUL ESTE ANONIM?
Cand s-a opus un politician roman la stoarcerea si aducerea in sapa de lemn a Coloniei imediat au venit ordine de arestarea si condamnarea lui rapida,sa dau exemple ar fi lista prea lunga,macar sa fi fost condamnati pe fapte penale reale,nu pe povesti de tot rasul.Acum au fost adusi la guwernerare mercenarii din solda stapanilor Coloniei ce executa ordinele acestora.O Colonie nu mai trebuie sa detina cai ferate,autostrazi,captal privat sau de stat,nimic,dar nimic,de aici si consecintele nivelului de trai.Generatia de dupa 1990 doarme si se trezeste doar la apelul stapanilor ce le arunca manipulari in fata si alte maruntisuri ce le aduce fericirea temporara,daca ies in strada sa ceara ingreunarea jugului colonial,fara sa-si dea seama ce au cerut.