AcasăNewsMinisterul Educației, precizări de ultimă oră cu privire la „programul de iarnă”...

Ministerul Educației, precizări de ultimă oră cu privire la „programul de iarnă” în școli: „Orice minut de școală contează”

(sursa foto: facebook/Ministerul Educației)

De la nivelul Ministerului Educației s-a transmis, în prima zi a lunii noiembrie, ultima lună de toamnă calendaristică, o scurtă informare din care reiese că instituția nu e de acord cu trecerea școlilor la „programul de iarnă”, ce presupune scurtarea duratei orelor de curs și a pauzelor. E vorba de un mesaj menit să ajungă atât în atenția elevilor și a cadrelor didactice, cât și a directorilor de școli.

Ministerul Educației transmite, marți, că „descurajează practicile unităților de învățământ care trec la „orarul de iarnă” și reduc durata orelor și a pauzelor”.

Potrivit precizărilor Ministerului, <<în fundamentarea acestor decizii, școlile invocă art.11, alin. (8) din ROFUIP: „În situații speciale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs și a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii consiliului de administrație al unității de învățământ, cu informarea inspectoratului școlar.”>>.

„Considerăm că, în condițiile meteorologice pe care le putem observa cu toții, o astfel de interpretare a cadrului legal este discreționară și inadecvată”, susțin reprezentanții Ministerului Educației.

Accent pe pierderile din perioada pandemiei: „Orice minut de școală contează”

Și tot din comunicatul transmis de instituția în fruntea căreia se află Ligia Deca reiese că a fost trimisă o adresă către inspectoratele școlare. Demers care, din câte se înțelege, se vrea a fi unul de susținere a păstrării orarului normal în școli și în timpul iernii.

Date fiind pierderile în învățare generate de perioada pandemiei, orice MINUT de școală contează. De aceea, am trimis inspectoratelor școlare o adresă prin care am solicitat ca școlile să fie susținute să-și păstreze orarul normal, manifestându-ne dezaprobarea față de obiceiul trecerii la „programul de iarnă”.

Rugăm, pe această cale, directorii, profesorii, elevii și părinții să susțină apelul pe care l-am lansat și să depună toate eforturile, astfel încât să nu mai existe practici și acțiuni ce pot conduce la pierderi de învățare”, se mai precizează în comunicatul Ministerului Educației.

Totul în contextul în care, după cum se știe, s-a vorbit în numeroase rânduri, în spațiul public, despre neajunsurile școlii în format online, metodă la care s-a recurs în timpul pandemiei de COVID-19, ca urmare a situației generate de noul coronavirus și a măsurilor la care autoritățile au recurs în gestionarea situației de la momentul respectiv.