AcasăNewsMinisterele, căpușate de sute de polițiști detașați din MAI

Ministerele, căpușate de sute de polițiști detașați din MAI

Noua legislație nu interzice detașările între instituțiile publice

Sute de polițiști, marea majoritate ofițeri, și-au aranjat detașări prin diferite ministere, în posturi călduțe de consilieri sau de plimbători de hârtii, adâncind, astfel, deficitul de cadre din structurile MAI, semnalează sindicatele din sector. Mai mult, polițiștii detașați beneficiază de aceleași drepturi și sporuri de periculozitate ca și agenții din stradă.

Noua legislație nu interzice detașările între instituțiile publice

Conducerea Sindicatului Polițiștilor Pro-Lex a dezvăluit faptul că sute de polițiști din MAI au fost detașați nemotivat în diferite ministere, agravând și mai mult criza de personal din sistem. Șeful ProLex susține, în acest sens, că detașările s-au făcut la ministere care nu au nicio legătură cu vreo competență a polițiștilor sau cu vreun interes al MAI și că încercările repetate de a obține lista polițiștilor detașați de la conducerea ministerului s-au lovit de un zid al tăcerii. ”Având în vedere faptul că mulți polițiști sunt detașați pe funcții publice generale fără să desfășoare activitate de poliție sau de evidența persoanelor și având vedere deficitul de personal din structurile de poliție, vă rugăm să constatați că nu există temei legal pentru detașarea polițiștilor către alte instituții sau autorități publice pe funcții publice generale pentru a îndeplini atribuții ce nu au legătură cu activitatea de poliție, întrucât legea prevede detașarea pe funcții echivalente, nu asimilate, iar echivalarea trebuie să fie reglementată prin lege. Totodată, nu este în interesul MAI să agraveze deficitul de personal pentru a detașa polițiști pe funcții publice generale (ex. la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul, Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Parlamentul României, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, structuri de poliție locală, Secretariatul General al Guvernului, Președinția României etc.), acestea fiind efectuate de cele mai multe ori pe baza prieteniei între polițiști și conducătorii instituțiilor publice.  Detașarea nelegală și netemeinică a polițiștilor pe funcții publice generale la alte autorități sau instituții publice unde nu desfășoară activitate de poliție sau în folosul structurilor de poliție, generează și prejudicii materiale pentru bugetul MAI (drepturile aferente calității de polițist). Față de cele de mai sus, vă solicităm să dispuneți încetarea detașării polițiștilor pe funcții publice generale la instituții sau autorități publice în care nu desfășoară activitate de poliție sau de care să beneficieze structurile de poliție. De asemenea, având în vedere deficitul de personal din structurile de poliție și nemulțumirile exprimate în rândul polițiștilor cu privire la numărul mare de polițiști detașați, pentru a avea o estimare a impactului asupra efectivului de polițiști, vă rugăm să ne comunicați numărul polițiștilor detașați la alte autorități și instituții publice, altele decât DIICOT, DNA și alte parchete, ANAF sau instituții internaționale”, se arată în adresa trimisă Ministerului Afacerilor Interne de Sindicatul ProLex.

Pensie de polițist cu activitate civilă

Polițiștii detașați beneficiază de aceleași drepturi ca și cei care desfășoară, efectiv, muncă de polițist, ieșind mai devreme la pensie și având concedii prelungite, afirmă conducerea Sindicatului ProLex. ”Sunt sute de polițiști care au fost detașați în ministere și în toate instituțiile posibile, iar activitatea prestată acolo nu avea nicio legătură cu munca de polițiști, erau detașați doar pe pile. De exemplu, ce legătură are cu Poliția cu Ministerul pentru Relația cu Parlamentul? L-au detașat aici pe un ofițer de poliție doar pentru că era prieten cu nu știu care și a fost numit acolo pe funcție de consilier, care răspundea de etică. Și ca el erau mulți. După un audit făcut la acest minister s-a constatat că acești polițiști erau detașați fără nicio bază legală. Practic toate detașările sunt ilegale. Legea spune că detașarea se face pe o funcție echivalentă reglementată prin lege. Numărul detașaților este foarte mare și îi afecta pe cei care erau activi, adică ei țin posturile blocate, iar ceilalți munceau mai mult. Polițiști detașați sunt și la Ministerul Sănătății, și la Ministerul Muncii, Ministerul Finanțelor, peste tot, și mai sunt și prin consilii de administrație. Am cerut oficial să mi se spună câți polițiști sunt detașați și unde anume, dar m-au trimis la plimbare, spunând că sunt date secrete. Mai ciudat este că polițiștii detașați aveau concedii de două luni pe an, ca și cum ar fi desfășurat muncă de polițist. Ei muncesc civil și după aceea iau pensie de polițist și li se păstrează și reducerea vârstei de pensionare de 6 luni la an”, ne-a declarat Vasile Lincu, președintele Sindicatului ProLex.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
24.966 afisari

7 COMENTARII

  1. In fiecare judet sunt medici militari ce au iesit la pensie de la interne si reangajati prin curtile politiei sau medici la arest la 10 hoti sanatosi desi in curte sunt alte cabinete cu alti medici…

  2. Fara just temei in perioada 2003-2004 din cadrul acestei structuri DIGIPI sub evidenta si/sau gestionarea sa, a inceput detasarea de personal, platit in valuta, (numai PILOSI) la ambasadele Romaniei din strainatate sub pretextul prestarii unor misiuni de atasat al MAI desi la fiecare ambasada se regasesc cadre SIE care asigura toate cele necesare specifice serviciilor speciale ori secrete.
    Acest personal FANTOMATIC cu familiile respective trebuie chemat urgent in tara ocazie cu care sumele aferente, irosite fara noima, sa fie realocate pentru rezolvarea unor situatii aflate in criza de fonduri DIN cadrul S.N.O.S.P.

  3. @Apreciați și că activitatea celor ce dețin funcții în sistemul public ar trebui redusă undeva pe la 10 ani, cum era în alte vremuri durata cătăniei și cum sunt mandatele judecătorilor de pe la CCR și durata maximă a mandatelor prezidențiale în care președintele ar putea exercita funcția prezidențială, ?

  4. Remarcați deci și faptul că sistemul public într-un stat social este îndeosebi pentru cei mai puțin capabili și mai puțin pentru băieții deștepți, pregătiți și potenți ai nației, conform cu regulile statelor sociale, ?

  5. ,,State sociale ” Hai siktir labagiule !chiar nu te poti stapani fara sa pui tu intrebari de om prost?Dute bai dracului Alta treaba nu ai ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger