A pornit candva de jos, de la ciocan si nicovala, facand dalte de fier in comuna sa natala, Toflea. A ajuns acum nu doar printre cei mai bogati zece romani, cu o avere estimata la aproape jumatate de miliard de euro, dar si omul care controleaza transportul feroviar de marfa in aproape jumatate din Europa.
Si-a cladit imperiul GFR (Grupul Feroviar Roman) pe ruinarea contracandidatului de stat CFR.
Detine acum actiunile majoritare la zeci de companii similare de transport feroviar si reparatie a trenurilor din republica Moldova, Ucraina, Serbia, Muntenegru, Mozambic si este foarte aproape sa umfle potul cel mare si in Slovenia si Croatia. Asa ca este si principalul favorit la „lovitura finala” care se va da in curand prin privatizarea a ceea ce a mai ramas din compania de stat CFR Marfa.
Blocat pe frontul de Est
Controversatele afaceri ale lui Gruia Stoica continua sa explodeze pe zi ce trece. Ceea ce a trezit si atentia gigantului financiar VTB Capital, a doua banca din Rusia, considerata de analisti drept extrem de apropiata de strategiile Serviciilor externe ale Guvernului de la Moscova. Iar rusii, care doresc sa participe la privatizarea mai multor fabrici si companii de stat din domeniul transportului feroviar din Sudul Europei, s-au trezit ca nu mai au loc de Gruia Stoica. Care, recent, a reusit sa le ia fata nu doar in Ucraina, unde detine inclusiv doua fabrici de reparatii a trenurilor, dar si in Republica Moldova. Numai ca, dupa cum sustin sursele noastre, riposta VTB nu a intarziat sa apara, asa ca „fierarul din Toflea” s-ar fi trezit cu sechestru pus pe mai multe bunuri din Ucraina. Si are semnale clare ca se exercita mari presiuni si asupra guvernantilor moldoveni sa nu mai trimita trenurile la reparatii la Remar SA Pascani, una din firmele lui Gruia Stoica.
Atacat si in Vest
Aceleasi surse sustin ca serviciile secrete americane au facut ochii mari cand au aflat cine este „stapanul trenurilor” din aceasta parte a Europei, unde interesele strategice ale administratiei SUA sunt extrem de importante. Iar primele informari cu privire la trecutul „regelui trenurilor” le-a atras si mai mult atentia, asa ca interesele magnatului GFR ar putea fi afectate si in ceea ce priveste intentiile sale de a-si dezvolta reteaua si in Occident. Oricum, pana la declansarea procedurilor de privatizare a CFR Marfa mai sunt doar cateva zile si razboiul cu o miza economica de sute de milioane de euro se anunta de-abia la inceput…
ati uitat de fostul director de la cfr calatori NABABUL NOAPTES ALEXANDRU?CE COMISIOANE II MAI CEREA DOMNULUI GRUIA