AcasăNewsDecizia BOMBĂ care se pregăteşte pentru metroul spre Otopeni. Va enerva pe...

Decizia BOMBĂ care se pregăteşte pentru metroul spre Otopeni. Va enerva pe toată lumea!

aeroportMetroul spre Aeroportul Otopeni s-a împotmolit înainte de a exista. Dacă, totuşi, se va face, te va lăsa în câmp, cu mult înainte de aerogară

Metrorex ar putea renunța la secțiunea Băneasa – Aeroportul Otopeni de pe Magistrala de metrou M 6 Gara de Nord – Otopeni, pentru că investiția încă nu a obținut finanțare europeană și sunt alte tronsoane de metrou care ar deservi un bazin mai mare de populație, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

În prezent, Ministerul Transporturilor derulează o licitație pentru proiectarea și execuția primelor șase stații de pe M 6 ( prima secțiune ) Gara de Nord – Băneasa – segment care are peste 500 de milioane de euro finanțare din bani europeni și alte 300 de milioane de euro un împrumut de la Guvernul Japoniei contractat încă din 2010 iar licitația pentru secțiunea a doua până la Aeroportul Otopeni este în pregătire.

Complicat de ajuns la aeroport, chiar şi cu metrou

Viziunea care există în acest moment în minister și care există de cinci ani este că vii din călătoria ta frumos cu bagajul, ajungi la noul terminal, o investiție de 800 de milioane de euro, iei un autobuz prin interiorul aeroportului, mergi 3 kilometri, treci prin fosta clădire, probabil că trebuie să o străbați, care va rămâne o clădire administrativă probabil sau pentru zboruri VIP sau altfel de operațiuni restrânse, cobori într-o stație de metrou și mergi 35 de minute oprindu-te de 14 ori până ajungi la Gara de Nord.

Nu se înțelege din acest scenariu de ce, dacă ai ajuns până în acest punct, nu iei trenul care face 20 de minute și nu oprește până la Gara de Nord.

M6 de la Băneasa la Otopeni – eu cred că trebuie să ne uităm foarte serios la el. Comisia Europeană a refuzat finanțarea acestei secțiuni și cred că acele resurse trebuie redirecționate în altă parte din rețeaua de metrou”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, pentru hotnews.

Ministrul a mai susţinut că a discutat cu primarii din sectoarele 2 și 6 și aceștia spun ”faceți magistrala 5 pentru că aceasta ne-ar ajuta! Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR, sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport.

Recunosc că acum 10 ani și mie mi s-a părut o idee grozavă, dar când te uiți în detaliile investiției și cât costă operarea unei linii nu mai sună așa bine – și vă dau exemplul liniei M5 care are 1.000 de angajați alocați pentru o linie cu 10 stații și 5 km.

Trebuie să fim atenți cu banii și cu resursele și să investim unde avem maxim de valoare”, a mai declarat ministrul.

author avatar
Andrei Ștefan
1.497 afisari

4 COMENTARII

  1. Cea mai eficienta ar fi fost prelungirea Pipera spre Otopeni, in paralel cu o linie Obor-Otopeni.

  2. Drullă sa mă apuce de rimă, nu va face nimic! Cum nimic nu va face nici un politician usr din țara pt. români și România! Cum nimic nu vor face nici pnlistii vopsiti din pediști! Aici doar arunca motive ca sa aiba scuze de ce nu va face nimic cit timp va fi ministru! Au zis aștia pnl,usr ce program de guvernare au? NU! PT. CĂ N-AU PROGRAM DE GUVERNARE!

  3. cand ii auzi pe astia toti veniti din ong uri de prin ue ca nu vrea ce , pai ba acum trebuie sa ganditi cu capul vostru ce e bine si ce nu ca de aici primiti salarii nu de la ue!!!!!! chiar nu puteti nimic din capul vostru???????

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger