De ce nu, Metrorex a primit cinci oferte, dintre care una din Rusia, pentru trenurile de metrou care vor circula pe Magistrala 5, un contract estimat la 1,2 miliarde de lei, fără TVA. Inaugurarea metroului din Drumul Taberei este pusă, din nou, sub semnul întrebării (un lanţ de procese şi sume datorate companiei italiene Astaldi), un proiect care a “înghiţit” 16 miniştri şi 4 ani de întârzieri, exasperându-i pe bucureşteni.
Ofertele au fost depuse de Hyundai Rotem Company (Coreea de Sud), JSC Metrovagonmash (Rusia), Alstom Transport (Franța), CAF – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (Spania) și asocierea formată din CRRC Qingdao Sifang (China) și Astra Vagoane Călători Arad. Metrovagonmash este parte a CJSC Transmashholding, cel mai mare fabricant de locomotive și echipament feroviar din Rusia. Data limită pentru evaluarea financiară este 20 februarie 2020. Data limită pentru evaluarea financiară este 20 februarie 2020. Metrorex va cumpăra 13 trenuri noi pentru secțiunea Drumul Taberei – Eroilor și opțional și-a rezervat dreptul de a contracta încă maxim 17 garnituri de același tip, destinate operării pe secțiunea Eroilor – Iancului. Valoarea contractului a fost estimată la 520,15 milioane lei pentru 13 trenuri (care vor fi livrate în 42 de luni de la semnarea contractului), respectiv 1,2 miliarde lei pentru toate cele 30 trenuri. Metrorex înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători, iar parcul în exploatare al transportatorului este format din 44 trenuri tip Bombardier(Canada), 15 trenuri tip IVA și 24 trenuri CAF-Spania.