AcasăNewsMesaj din Viena: Nu schimbați sistemul de învățământ!

Mesaj din Viena: Nu schimbați sistemul de învățământ!

Tânărul profesor universitar Radu Boț, prodecanul Facultății de Matematică din Viena, face apel la șefii din Educație să nu schimbe sistemul de învățământ. Și asta pentru că valoarea studenților proveniți din liceele românești este cu mult peste a celorlalți din Europa sau din celelalte părți ale lumii.

Rezulatele testelor PISA influențate de interesul scăzut al elevilor pentru acestea

Testarea PISA este o mare gogoriță, care arată un tablou distorsionat al nivelului elevilor români, susțin profesorii. Profesorul George Cazacu, președintele Alianței Colegiilor Centenare și fostul director al Colegiului Național ”Sf.Sava” din București, ne spune că testele PISA nu sunt adecvate istemului nostru de învățământ, fiind vorba despre o altă unitate de măsură. ”Se aplică o unitate de măsură sistemului românesc dintr-un sistem occidental, mai mult nordic ,și este clar că nu este în regulă. E ca și cum măsor cu ruleta capacitatea unui vas, nu-ți iese. Sistemul nostru nu este în consonanță cu sistemele de învățământ la care testele PISA sunt, într-adevăr, relevante. La noi, din această cauză, procentul a ieșit slab, dar nu trebuie luat ca atare. Trebuie ori sistemul nostru de învățământ adus la același numitor comun cu cele nordice, ori trebuie modificate testele. În ce privește calitatea învățământului românesc, nu este la pământ, așa cum se tot vehiculează în spațiul public. De curând am avut o întâlnire la Satu Mare, la Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, care a împlinit 100 de ani de la înființare, unde au fost prezenți mai mulți absolvenți, unii venind chiar din străinătate. Printre aceștia se afla și Radu Boț, un profesor universitar tânăr, prodecan al Facultății de Matematică din Viena, care a spus să lăsăm sistemul românesc de învățământ așa cum este pentru că lor le vin studenți din multe țări europene și neeruropene și studenții proveniți din România sunt clar deasupra celorlalți. Și sunt în România cel puțin o sută de licee cu astfel de standarde. M-am întâlnit cu foști elevi de-ai mei de la ColegiulNațional <<Sf. Sava>> anul trecut și un student din Marea Britanie mi-a spus că la primul curs profesoara de matematică le-a transmis studenților proveniți din România să nu mai facă apel la cunoștințe de matematici superioare, cum ar fi integrale, derivate, logaritmi, pentru că ceilalți studenți nu le înțeleg și studenții români trebuie să bată pasul pe loc până învață și ceilalți”, ne-a declarat prof.GeorgeCazacu.

Liceele au nevoie de autonomie

Președintele Alianței Colegiilor Centenare susține că liceele au nevoie de autonomie pentru a se putea dezvolta și a atinge standarde de top. ”Din păcate, imaginea asta proastă a sistemului de învățământ este făcută de români, care au plăcerea asta diabolică de a înnoroi sistemul, dar lucrurile nu stau chiar așa. Sunt în țară școli care sunt adevărate centre de excelență, dar partea rea este că multe din ele suferă piedici de la administrația sistemului de învățământ. Legea 1 spune clar că descentralizarea unităților școlare este necesară și trebuie pusă în practică, dar nu s-a aplicat, iar liceele mari au nevoie de autonomie, pentru că altfel nu își pot alege profesorii, nu își pot alege o curriculă adecvată elevilor lor. Nu poți să compari un liceu la care se intră cu 4 și 5 cu un liceu la care se intră cu medii de peste 9. Este o polarizare în sistemul de învățământ, dareste o realitate”, a mai afirmat prof. George Cazacu, fostul director al Colegiului Național ”Sf.Sava” din București.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
4.243 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger