Conducerea Asociației Marilor Rețele Comerciale le-a transmis românilor că nu au de ce să se teamă, indiferent de evoluția coronavirusului. Și asta deoarece magazinele nu se vor închide, stocurile sunt suficiente, iar aprovizionarea este continuă.
Propagarea isteriei în rândul populației a făcut ca hypermarketurile și supermarketurile din România să fie, efectiv, golite. Mai mult de atât, disperarea oamenilor a provocat supraaglomerarea magazinelor, sporind, astfel, riscul de a contacta coronavirusul. Conducerea Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) ne spune însă că stocurile sunt mai mult decât suficiente, singurele sincope înregistrându-se doar la aprovizionarea cu alcool sanitar și dezinfectanți, dat fiind că aceste produse vin, în marea lor majoritate, din Asia. ”Pe formatele cash&carry, și asta pentru că sunt și magazinele mici care se aprovizionează, este o cerere mai mare ca acum două săptămâni. Stocuri sunt, dar nu se ține ritmul la aprovizionare cu cât de repede se cumpără. Vom lansa și noi un apel la calm, pentru ca populația să facă cumpărăturile în mod responsabil, la cel mai apropiat magazin, ca să se evite aglomerația și mijloacele de transport în comun, și de către un singur membru al familiei. Nu se închid magazinele, tot ce se aude sunt doar zvonuri. Nici în Italia nu s-au închis. Și ca să vorbim foarte direct, magazinele se vor închide ultimele, în cazul în care, să presupunem cel mai negru scenariu, se va închide totul. Cine pleacă ultimul, de la magazin pleacă, cu cheia. Pe anumite produse, pe care nu era cerere înainte, cum ar fi dezinfectanții, pot apărea sincope, pentru că vin din zona aceea roșie, dar lucrăm și la rezolvarea acestei probleme. Iar dacă va fi să se închidă mai multe țări din Europa vor fi luate măsuri la nivelul Uniunii Europene și se va instaura un sistem de planificare și aprovizionare. Dar clar nu se vor închide magazinele și nu va fi o lipsă de stocuri la alimentele esențiale”, ne-a declarat George Bădescu, director executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România.
Prețurile nu s-au majorat
La întâlnirea cu cei din conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), reprezentanții AMRCR au prezentat măsurile luate până acum de supermarketuri și hypermarketuri, printre care și dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă, cum sunt cărucioare, clanțe/mânere, uși acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift și grupuri sanitare. ”Personalul din cadrul magazinelor este instruit și monitorizează permanent respectarea distanței de siguranță (minim 1 m) între clienți, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afișe la casă sau distanțatoare sub diverse forme de panotaj. Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situații de majorări de prețuri, stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcție de specificul și formatul fiecărui magazin. S-au sistat activitățile de sampling și cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin. În condițiile suspendării activității școlare, s-au implementat sisteme și programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaților cu copii. Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport. Totodată, s-a implementat o procedură de triaj a angajaților pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău)”, susțin reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România.