Cauta

Mayday! Mayday! Mayday! Ce se întâmplă când un controlor de trafic aerian adoarme? Simplu: ROMATSA doarme și ea

Vă prezentăm astăzi o poveste incredibilă petrecută în spațiul aerian românesc, un incident care se putea încheia în mod tragic. Două autorități grele din domeniu, ROMATSA și Autoritatea Aeronautică Civilă Română, ar trebui să iasă public și să clarifice incredibila poveste. 

O cursă Wizzair, cu destinația Cluj, a început procedurile de coborâre în vederea aterizării și organul de dirijare a traficului aerian denumit Approach a comunicat echipajului să treacă pe frecvența Turnului de control TWR în vederea aterizării. Echipajul a trecut pe noua frecvență indicată și a încercat stabilirea legăturii radio în mod repetat. Din cauza că nimeni de la turnul de control nu răspundea echipajul a revenit în frecvență cu Approach-ul.
Și de aici o poveste incredibilă, dar adevărată!

Nereușind să ia legătura radio cu turnul de control avionul a intrat în holding (zona de așteptare) și a stat timp de peste 20 de minute acolo. Mai mult decât atât, luminile pistei erau închise și orice încercare de apropiere și aterizare erau interzise chiar și în situația în care s-ar fi realizat o încercare de dirijare de la Approach. Între timp, controlorii de zbor de la Approach au încercat să ia legătura cu colegii lor de la turnul de control prin radio și telefon, deoarece turnul este la Cluj iar Approach-ul la București! Nu a răspuns nimeni la nimic, ceea ce a stârnit nervi și chiar și panică!

După peste 20 de minute, într-un final, s-a putut lua legătura cu cei de la turnul de control și avionul a aterizat cu bine.
Ce s-a întâmplat? Pentru asigurarea unui control aerian și a unei dirijări eficiente a zborurilor pe tură sunt trei controlori de zbor. În acel moment, doi dintre ei au plecat să doarmă rămânând al treilea la post. Doar că cel de-al treilea, a … adormit! Și de aici tot haosul ce a urmat!

Se pun în analiză și următoarele posibilități teoretice:
1. Dacă o aeronavă era într-o situație de urgență ce implica și obliga la aterizarea de urgență ce se putea întâmpla?
Repetăm, dirijarea se face de Approach până în apropierea aeroportului după care se face transferul către turnul de control care autorizează aterizarea, iar în lipsa autorizării de aterizare avionul este exclus a încerca darămite a și realiza aterizarea.
2. De ce controlorul de trafic aerian, care a recunoscut ca a adormit, nu a putut fi contactat printr-un sistem de alarmare gen sonerie de alarmă de urgență ? Este evident că distanța dintre cele două organe de dirijare nu permite controlorului de la București să îi bată la ușă celui de la Cluj!
3. ⁠Cum să poată ajunge o persoană din afara aeroportului la turnul de control devreme ce sunt atâtea controale de securitate care toate vor suna și ele la turnul de control pentru confirmare, acolo unde în cazul de față nu a răspuns nimeni?

Fiind un caz grav de încălcare a procedurilor și de punere în pericol a siguranței aeriene ce face ROMATSA? Ce face Autoritatea Aeronautică Civilă Română(AACR)?
De ce după o lună și jumătate nimeni nu știe nimic, nu este nici o informare publică etc?
Sau avem de a face cu o nouă mușamalizare, așa, după cum ne-a obișnuit până acum sistemul?

Ultimele stiri

  • Mayday! Mayday! Mayday! Ce se întâmplă când un controlor de trafic aerian adoarme? Simplu: ROMATSA doarme și ea
  • Cum reacționează corpul la muzică: efectele ascunse asupra imunității și sistemului nervos
  • Parada Stoică de pe Calea Victoriei: ce pot învăța bucureștenii de la Seneca și Marcus Aurelius în 2025
  • Anchetatorii au găsit teancuri de bani acasă la finul lui Ion Mocioalcă. Managerul Spitalului din Caransebeș, reținut de DNA – FOTO
  • Un român, în topul mondial al științei: student la Cornell, cu cinci medalii internaționale în doi ani. Mendel Mendelsohn, în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • BREAKING NEWS. Secretar de stat din Ministerul Economiei, reținut de DNA (surse)
  • Bolojan a discutat cu retailerii. Ce se întâmplă cu plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază: „Ținând cont de situația actuală se vor conforma”
  • Liviu Cocoş, reţinut de DNA după perchezițiile de la Compania de Apă Brașov. Ce acuzaţii i se aduc celui care ocupă și funcția de prim-vicepreședinte PNL
  • Generalul american Mike Flynn: „George Soroș finanțează operațiuni teroriste globale/Arestare. Inculpare. ÎNCARCERARE!”
  • Bolojan le dă lecții și profesorilor. Știe cât timp trebuie să predea la catedră, altfel nu își merită salariile
  • Exit mobile version