Cauta

Marea Nordului „se varsă” în Marea Neagră

UE bagă 50 de miliarde de euro într-un proiect din care România şi-ar putea lua partea leului. Miniştrii de externe ai celor 27 de stat membre ale Uniunii Europene au aprobat, luna trecută, “Strategia UE pentru regiunea Dunării”, un proiect în care România ar putea juca un rol principal.

Planul de creare a unui canal navigabil între Marea Neagră şi Marea Nordului a fost dus de lobby-iştii români la Bruxelles şi transformat în strategie europeană. 50 de miliarde de euro dă Uniunea Europeană până în 2013 pe “Strategia UE pentru regiunea Dunării”, iar România ar putea lua cea mai mare parte din această sumă. Cea mai importantă parte din această strategie este deschiderea Dunării pentru navigaţie, chestiune care a fost cuprinsă în programul electoral al lui Traian Băsescu, în campania din 2009. Leonard Orban, fostul comisar român pentru multilingvism şi actual consilier de afaceri europene al aceluiaşi Traian Băsescu, a dezvăluit săptămâna aceasta la un consiliu al ţărilor dunărene că strategia Dunării a pornit la iniţiativa României şi a Austriei. “Strategia Dunarii e o iniţiativă româno-austriacă. Am convins Comisia europeană să se implice în implementarea ei. Am reuşit să facem un mare lucru”, a spus Orban. Deşi strategia cuprinde o mulţime de zone care pot primi finanţare, de la proiecte culturale la dezvoltarea turismului, miza pare să fie modernizarea Dunării, chiar în zona României. În fapt, ambasadorii austrieci la Bucureşti au susţinut cu fiecare ocazie că România are în Dunăre o autostradă cu şase benzi pe care n-o foloseşte. Potrivit lui Orban, strategia vizează finanţarea şi implementarea unor lucrări mari de infrastructură: două poduri peste Dunăre cu Bulgaria, canalul Dunăre – Bucureşti şi înlăturarea barierelor navigabile de pe Dunăre.

Proiectele acestea ar urma să se finanţeze cu fonduri europene, împrumuturi BEI şi parteneriate public-privat.

 

Ultimele stiri

  • Cea mai bună strategie a Ucrainei: raidurile îndrăznețe pe teritoriul Rusiei
  • Gargara reformei profunde se reduce la un singur punct. Vânzarea companiilor de stat
  • Activele rusești nu pot fi confiscate. Eșecul Franței
  • Banii din programul Electric Up pentru firmele românești au ajuns la multinaționale
  • Pariurile riscante ale lui Trump
  • Piața internă auto s-a prăbușit. Scăderi fără precedent ale vânzărilor
  • Consecințele tarifelor americane. Europa, pivotul comerțului global?
  • Intervenţie a jandarmilor după ce doi bărbaţi şi o femeie s-au luat la bătaie, pe o stradă din Ploieşti
  • Orientul Mijlociu: noua eră de instabilitate
  • „Steaua în Liga 1” – KO! Lovitură de „Palat” în Parlament
  • Exit mobile version