AcasăNewsMarea manipulare a creșterii despăgubirilor pe RCA

Marea manipulare a creșterii despăgubirilor pe RCA

Numărul de autovehicule a crescut extrem de mult, majorându-se, implicit, și numărul de accidente

Presiunile făcute de firmele de asigurări de a introduce coplata pentru reparațiile pe RCA au avut, la bază, un singur argument, acela al creșterii sumei totale a despăgubirilor acordate. Ceea ce omită să spună acestea este însă că și numărul autoturismelor nou înmatriculate a explodat în ultimii ani, fapt care a majorat atât despăgubirile, cât și sumele încasate din polițele RCA.

Numărul de autovehicule a crescut extrem de mult majorându se implicit și numărul de accidente

Piața asigurărilor auto obligatorii riscă să se prăbușească. Sub presiunea firmelor de asigurări, parlamentarii încearcă să modifice legea RCA în defavoarea populației, a transportatorilor și a service-urilor, provocând, astfel, un conflict generalizat cu asigurătorii. Consecința modificării legii va fi extrem de gravă, având în vedere că românii vor fi nevoiți să suporte o parte importantă a cheltuielilor cu reparațiile autoturismelor pe RCA. Firmele de asigurări încearcă să acrediteze ideea că au sărăcit din cauza creșterii nivelului despăgubirilor, fără să invoce și creșterea numărului de autovehicule din România, care a ajuns să depășească cifra de opt milioane. ”Autoritatea de Supraveghere Financiară a scăzut anul trecut tariful de referință orientativ al polițelor RCA ale firmelor de asigurări cu 7%, adică ceea ce înseamnă că cheltuielile cu despăgubirile au scăzut și nu au crescut, contrar celor afirmate de UNSAR și asiguratori. Acesta tarif crește sau scade, în funcție de cheltuielile pe care le-au avut asigurătorii cu despăgubirile. Mai mult de atât, în ultimii ani s-au înmatriculat 3 milioane de mașini noi și second-hand și atunci este normal să crească și numărul de accidente, dar asigurătorii uită să spună că au și încasat 3 milioane de poliție RCA. Un studiu al Birourilor Asigurătorilor de Autovehicule din România a arătat că în doi ani costul pieselor de schimb importate a crescut cu 20% și atunci este logic că au crescut și despăgubirile, dar nu din vina service-urilor. Ca să nu mai vorbim și de creșterea cursului valutar, care are și ea o influență majoră la importuri”, ne-a declarat Florin Pandele, director general AutoCar Service București.

Drepturile persoanelor păgubite nu trebuie limitate

Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) a criticat virulent ideea introducerii coplatei la reparațiile pe RCA. Reprezentanții asociației au arătat că prevederile legale aplicabile răspunderii civile obligatorii trebuie să asigure acordarea și plata despăgubirilor cuvenite în cuantum egal cu întinderea prejudiciului. ”Drepturile persoanei păgubite nu ar trebui limitate sau condiționate astfel încât aceasta să își obțină despăgubirea integrală într-un termen cât mai scurt, iar prevederile legale aplicabile răspunderii civile obligatorii trebuie să prevină abuzurile din partea tuturor părților implicate”, au precizat reprezentanții AURSF. Aceștia le-au transmis parlamentarilor că rezolvarea problemelor existente pe piața RCA trebuie realizată printr-o abordare globală și echilibrată a acestora, după consultarea tuturor stakeholderilor, inclusiv a transportatorilor și a unităților reparatoare, așa cum s-a întâmplat la elaborarea actualei legi RCA, care a reprezentat un exemplu de implicare activă și de consultare a tuturor părților interesate.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
903 afisari

2 COMENTARII

  1. Normal ca drepturile nu trebuiesc limitate gunoaielor … ma obligati sa platesc polite si din principiu nu cumpar la euroins sau city asa cum in trecut nu am cumapart astra sau carpatica . Ma aia capul cand vad ce se vrea . Mai oameni buni platitori de rca voi nu vedeti ce se intampla ??? De ce acceptam , stiti bine ce patiti cand aveti de a face cu euroins si city…????

  2. Nu e problemă. Sa faca ASF-ul treaba buna referitoare la coplata. Daca am o dauna pe RCA, factura pt coplata cer sa fie emisa de service direct pe ASF. Sa plateasca ei ca tot au bani si păzesc interesele firmelor de asigurări.
    Oricum la ASF nu gasesti decât o adunătură de incompetenti. Habar nu au legislație, habar nu au cum sta treaba cu daunele si cu reparațiile avariilor vehiculelor.
    Dar totusi poate ASF-ul asta impreuna cu INS sa faca in asa fel încât sa mai limiteze si preturile la carburanți, la alimente si tot ce e consum. In fond si polita RCA este de consum.
    Sa va băgați mintile in cap incompetentilor de la ASF pt ca vor ieși oamenii in strada. Ne prostiti pe fata si apărați interesele străinilor. Prostii care plătesc trebuie arsi. Deplangeti profiturile asiguratorilor ca nu mai sunt cu 7 zerouri, dar ca scoate bani din buzunar cel ce va plătește salariul nu va pasa.
    Rusine sa va fie. Nesimtitilor. Ultimele scursuri ale societatii sunteti.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger