AcasăNewsMarea companie Orange, pusă la zid de un bucureștean ajuns la capătul...

Marea companie Orange, pusă la zid de un bucureștean ajuns la capătul răbdării. Omul s-a adresat ANPC: „Mai rar așa dispreț față de un client!”

Un client al Orange, abonat de peste 20 de ani la compania de telefonie, a trecut printr-o experiență care l-a nemulțumit într-atât, încât a decis să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cu o sesizare. „N-am crezut că odată cu trecerea timpului, compania, în loc să-și manifeste respectul, își arată disprețul față de clienți!” – povestește omul.

Compania telefonică Orange România este unul dintre cei mai vechi jucători din domeniu! Când vine vorba de anumite clasamente, firma franceză apare în mai toate topurile. Chiar dacă foarte mulți clienți au început să plece la alte firme de telefonie mobile, preferând să se porteze din cauza ofertelor net superioare.

Simțind acest pericol, Orange România a început să nu mai fie fair-play! Crește prețul abonamentelor fără somație, își păcălește abonații cu diferite oferte de ”fidelizare”, care de fapt reprezintă oferte la supra-preț, promit anumite telefoane de calitate, după care trimit telefoane mai slabe calitativ, în speranța că oamenii nu-și dau seama! Iar cei care-și dau seama, nu pot returna marfa, deoarece există o singură modalitate de returnare: prin curierul trimis de Orange! Care Orange nu trimite curierul, astfel că abonații, sătui de atâta așteptare, pot cădea în capcana întinsă și acceptă o ofertă mincinoasă. Mai există o categorie, a celor care vor să se porteze, dar nu pot s-o facă decât după predarea ”țepelor” livrate de Orange! Care țepe trebuie ridicate de curierii care nu sunt trimiși la destinație.

Vă prezentăm sesizarea făcută de un bucureștean (care, între timp, s-a adresat și la ANPC), în care se reclamă toate aceste probleme!

”Numele meu e FG și sunt abonat la dvs de peste 24 de ani! Am acumulat această vechime din cauza faptului că v-am considerat mereu o firmă serioasă. Din păcate, după atâta timp constat contrariul. N-am crezut că odată cu trecerea timpului, compania, în loc să-și manifeste respectul, își arată disprețul față de clienți!

Pe scurt, povestea mea: în octombrie 2022 m-am trezit cu câte 1 euro în plus la fiecare dintre cele 5 numere de telefon, care îmi compun abonamentul Orange Family. Când am realizat această creștere, făcută fără acordul meu, am reclamat, dar mi s-a spus că aș fi fost anunțat. Evident că acest lucru nu s-a întâmplat, dar, din comoditate, am închis ochii.

Mi s-a sugerat să revin în luna august, căci atunci mi se poate lua acel euro, dacă prelungesc contractul! OK! Am sunat la sfârșitul lui august și cu chiu, cu vai am convenit să mi se reducă abonamentul cu doar 3 din cei 5 euro adăugați peste noapte! Aici nu mai e vorba de bani, e vorba de principiu. Ulterior, mi s-a spus că mă va suna cineva să-mi facă o ofertă, pentru că, la vechimea la Orange, pot primi o ofertă personalizată.

M-a sunat peste câteva zile cineva de la departamentul de fidelizare de la Orange care mi-a făcut o ofertă, mai degrabă de …, nicidecum de fidelizare! Care suna așa: reducere a abonamentului cu 3 euro, două aparate Xiaomi Note 12 pentru care să plătesc câte 866,5 lei, în rate, timp de 2 ani, și un aparat Samsung Galaxy A 14 5 G, pentru care să plătesc 118 lei, la sosirea curierului. În plus mi s-au luat toate punctele acumulate în cont, ceva la peste 80 de euro! Deci, asta înseamnă ofertă de fidelizare la un abonament cu 5 numere de telefon, televiziune prin cablu și net! Am zis OK, asta e! Sunt prea vechi la Orange ca să mai plec de aici! Probabil că așa au gândit și angajații dvs, atunci când mi-au făcut oferta, oferindu-mi mai mult dezavantaj, decât avantaj!

Doar că, după sosirea curierului, am constatat că în loc de Samsung 5 G, m-am trezit cu Samsung 4 G. Chestie care am aflat-o telefonic, deoarece pe factură nu era făcută această precizare! Am solicitat, în acest caz, să returnez aparatul 4 G pentru a-l primi pe cel despre care discutasem, anume 5 G! De aici a început circul! Am fost sunat de altcineva de la Orange ca să-mi spună că, în acest caz, trebuie să mai plătesc niște bani! Au început frustrările mele. Am rugat, în acest caz, să vină curierul înapoi să-mi ia toată comanda. Mi s-a zis că nu se poate. Am cerut s-o returnez eu! Nici asta nu se poate! Mi s-a zis să aștept c-o să vină un curier! Se întâmpla în 30 august! Azi suntem în 8 septembrie, iar curierul nu a venit și, înțeleg că nici nu va veni! Pentru că azi, 8 septembrie, am fost sunat de la Orange să mi se spună că mi se vor face corecțiile pe cont pentru că s-a greșit comanda la curier! Evident că respectivul nu a fost în stare nici măcar să-și ceară scuze!

Am solicitat în acestă perioadă rezilierea contractului, pentru a mă putea porta la altă firmă, care are o ofertă foarte bună! Abia azi, 8 septembrie, când campania la firma concurentă e pe final, sunt anunțat că pot să fac cerere de portare. Am re-explicat ce s-a întâmplat, iar angajatul dvs nu s-a gândit nici o clipă să mă determine să rămân la Orange, el o tot dădea înainte că de acum pot să mă portez! Mai rar așa dispreț față de un client al companiei cu un abonament așa de generos și vechi de peste 24 de ani!

Acum mă aflu în următoarea situație: curierul nu a venit, fetele mele, gemene de 13 ani, mă întreabă zilnic când vin telefoanele (căci pentru ele erau cele două Xiaomi), de portat nu mai am timp s-o fac, punctele din cont nu mai există, banii i-am dat la curier, dar nu mi-au fost returnați desi am dat datele bancare! Mai rar așa atitudine a unei companii ”serioase”.

Acesta e un semnal pentru compania dvs, care lucrează cu oameni străini de domeniu! Eu unul m-am simțit aruncat la gunoi! Nici un pic de empatie, de asumare a unei situații, de tratare cu răspundere a clientului”.

Această reclamație explică exodul masiv făcut de abonații Orange către alte companii de telefonie mobile!

author avatar
Andrei Coman