AcasăNewsMApN anunță suspendarea zborurilor avioanelor MiG-21 LanceR. Motivul pentru care a fost...

MApN anunță suspendarea zborurilor avioanelor MiG-21 LanceR. Motivul pentru care a fost luată măsura

MApN anunță suspendarea zborurilor avioanelor MiG-21 LanceR. Motivul pentru care a fost luată măsura (sursa foto: facebook/Ministerul Apărării Naționale)

Avioanele MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române rămân la sol. Ministerul Apărării Naționale (MApN) a anunțat, vineri, suspendarea, începând cu 15 aprilie, a activităților de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR.

Și că decizia a fost luată prin ordin al șefului Statului Major al Apărării, generalul Daniel Petrescu. Pe de altă parte, din comunicatul MApN rezultă că ”în perioada suspendării activităților de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR, Forțele Aeriene Române vor continua să execute Serviciul de luptă Poliţie Aeriană cu aeronavele F-16 din dotare”, dar și că „au fost dispuse măsuri pentru accelerarea demersurilor în vederea achiziționării celor 32 de aeronave F-16 din Novegia”.

Redăm în cele ce urmează, integral, comunicatul MApN:

„Prin ordin al șefului Statului Major al Apărării, general Daniel Petrescu, activitățile de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române au fost suspendate, începând de vineri, 15 aprilie.

Măsura a fost luată având în vedere incidența considerabilă a evenimentelor și accidentelor de aviație înregistrate pe timpul exploatării aeronavelor MiG-21 LanceR, soldate cu mai multe victime și aeronave avariate sau distruse, în scopul îmbunătățirii siguranței aeronautice și pentru prevenirea producerii evenimentelor și accidentelor de aviație prin reducerea riscurilor asociate defecțiunilor tehnice.

În perioada suspendării activităților de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR, Forțele Aeriene Române vor continua să execute Serviciul de luptă Poliţie Aeriană cu aeronavele F-16 din dotare, sprijinite de aeronavele aliate dislocate în România, în cadrul misiunii de Poliție Aeriană Întărită (enhanced Air Policing) sub comandă NATO. De asemenea, sistemele de apărare cu baza la sol din dotare vor executa misiunile de Poliţie Aeriană sub comandă națională, precum și în cadrul Sistemului NATO Integrat de Apărare Aeriană și Împotriva Rachetelor (NATO Integrated Air and Missile Defence System).

În același timp, au fost dispuse măsuri pentru accelerarea demersurilor în vederea achiziționării celor 32 de aeronave F-16 din Novegia, care vor constitui, în perioada următoare, încă două escadrile. Proiectul legii de aprobare a acestei achiziții a parcurs etapa de transparență legislativă și se află în circuitul de avizare, urmând a fi prezentat Parlamentului României în cel mai scurt timp.

Resursa disponibilă a aeronavelor din cadrul celor trei escadrile de avioane multirol F-16, care vor fi operate de Forțele Aeriene, asigură operarea lor pentru o perioadă de minim 10 ani și vor constitui o capabilitate operațională aeriană de tranziție către aeronavele F-35, de generația a V-a.”

Ce s-a întâmplat marți în timpul unui zbor de instrucție

Vestea de la MApN vine în contextul în care, în urmă cu doar câteva zile, mai precis marți, 12 aprilie, s-a aflat că a apărut o problemă la un avion MiG-21 LanceR care decolase, pentru un zbor de instrucție, de pe aerodromul Mihail Kogălniceanu.

„Marți, 12 aprilie, pe timpul executării unui zbor de instrucție, o aeronavă MiG-21 LanceR, aparținând Bazei 86 Aeriană Borcea, a înregistrat o problemă minoră legată de funcționarea trapelor trenului de aterizare”, s-a menționat într-un comunicat de presă transmis de MApN. S-a anunțat totodată că aeronava plecase de pe aerodromul Mihail Kogălniceanu, în jurul orei 17.50. „După decolare, pilotul a raportat că senzorii de la bord indică închiderea incompletă a trapelor trenului de aterizare.

Ca urmare, pilotul a aplicat procedurile standard de soluționare a cazului special, în concordanță cu manualele de exploatare a aeronavei, și a aterizat în siguranță pe aerodromul Mihail Kogălniceanu în jurul orei 18.50”, s-a mai transmis într-un comunicat, cu tot cu precizarea că se fac cercetări, în cadrul unei comisii, pentru a fi stabilite cauzele apariției acestei situații.

332 afisari

10 COMENTARII

  1. CA SA FORTEZE ADUCEREA VECHITURILOR F16 DIN NORVEGIA AU INCEPUT SA LE GASEASCA MIGURILOR DEFECTIUNI :guturai;galci ;greturi ,vasaduri ,chiar diaree !,asa ca le-au blocat IN CARANTINA !.ASA SE SCRIE ISTORIA DOTARILOR ARMATEI ROMANE IN ULTIMII 15 ANI :FRECATE DE RUGINA, ; BA PIRANIA MORISCA DE VANT-CE ZAC PRIN GARAJE ;BA PATRIOATE RESAPATE ,BA F16 la a 4 a MANA IN STARE DE AUTODESMEMBRARE IN ZBOR DE VOIE !;IAR ACUM BABELE NORVEGIENE PENSIONATE F16 CU 40ANI DE SERVICI !,
    TREC LA MACHIAJ PENTRU O ULTIMA REPREZENTATIE !,SOSIBILA CU OCAZIA ARATURILOR DE TOAMNA !!.
    DRACUL NU FACE BISERICI !,CE MARE SCOFALA O SABLARE DE VOPSEA TRICOLORA ,SI O MACHIERE IN CULORILE GALBEN ALBASTRE SI O ACUZATIE CA IAR S-AU RATACIT !!.

  2. -motiv de SHANTAJ!
    (armata romana a avut pe parcursul timpului 322 de mig21,
    unde sunt alea?!)
    -deja nu mai e „taxa de protectie” ci TALHARIRE!

  3. Trădare!
    Că o roată pierdea aer, selepul crăpat, arunci toate avioanele tocmai cînd ar putea fi folositoare.
    La război te rănești, te schilodești, chiar mori, dar Doamne ferește să pățească ceva un pilot!

  4. „aeronava plecase de pe aerodromul Mihail Kogălniceanu, în jurul orei 17.50” „și a aterizat în siguranță pe aerodromul Mihail Kogălniceanu în jurul orei 18.50” – ce dreak a facut O ORA in aer??? MApN vrea sa spuna ca pilotul a incercat O ORA sa rezolve cazul special??? pe buneee???

  5. Oare dece se debaraseaza Norvegienii de F16 ? Iarasi s-antalnit hotul cu prostul ? Da’ voua ce va iese ? Ati” identificat sursa de finantare ” ca sa mai praduiti aiurea 790 milioane de Euro pe alte milioane de doze de vaccin ? Astea care au inceput sa expire nu va ajung ? Ba nu va e rusine,sau nu sunteti sanatosi la tartacuta ? Sau si una si alta ?

  6. Un pilot conduce un avion. Se intampla un accident. De vina a fost ori pilotul ori avionul, Avionul este vechi, dar cu intretinerea la zi ar trebui sa functioneze la parametri. Pilotul a fost vaccinat recent cu un ser experimental la care nimeni nu ii cunoaste efectele. Poate ca a fost totusi avionul de vina. Dar in america un doctor militar a cerut sa faca grounding la toti pilotii vaccinati pentru ca nu sant safe sa zboare. speram totusi sa fie avionul de vina. S-au intamplat destule incidente in ultimele luni, totusi

  7. E clar ca problema a fost la idiotul ala inutil de pilot multilateral vaxxinat in cap si in vene, ca toti drogatii, bine macar ca nu a arat pamanturile patriei si a coloniei esuate semi-bananiere, ca iar trebuiau felcerii lui MaCiuca sa vina cu tot felul de minciuni sordide !! Bai pilotule, esti un as, bine ca ai scapat cu viata si intreg, acum da-te ca ai niste probleme, ca altfel te rezolva Ciukalaul ala obez de gras, zis si Cap de Pork, e clar ca o sa vrea sa scape de tine, deja stii prea multe !! Scapa cine poate, bai vaxxinatilor, a-ti observat si voi ca insusi marele jidan de Prafila v-a lasat din maini, sunteti ai nimanui acum, nu are cine sa bage si dox 4 in cap la voi, of, of, ce rea e lumea asta, nu se poate asa ceva !! Ha ha ha 🙂

  8. Acest guvern de impostori care au cheltuit banii publici sa cumpere niste putregaiuri de avioane de la altii nenoriciti din NATO

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger