Restaurantele au obținut autorizațiile necesare pentru redeschidere în mai multe țări europene, printre care și Elveția.După două luni de încetare a activității aproape complete, patronii iși reiau seriviciul cu cea mai mare incertitudine. Cum să menții o afacere legată de convivialitate într-un mediu restrictiv din punct de vedere social?
Distanțarea socială rămâne antiteza tuturor relațiilor umane, cel puțin așa cum am înțeles-o până la pandemia Covid-19. Din punct de vedere al experienței sociale, izolarea unor grupuri mici cu panouri de plexiglas, de pildă, nu pare a schimba prea mult relațiile dintre ele. “Totul depinde de configurație”, explică Bernard Baertschi, profesor de etică și filozofie biomedicală la Geneva. „Dar, în general, libertatea de a se regăsi este rigidizată prin măsuri de securitate.” Timp de trei decenii, Brasserie Lipp a depășit întotdeauna crizele, a rezistat tendințelor, modelor și legilor alimentației moderne. A fost nevoie de o criză de sănătate pentru a opri cursa acestei afaceri cu 100 de angajați și 650 de clienți zilnic, scrie Le Temps. Restaurantul din Geneva se pregătește să își redeschidă ușile la sfârșitul lunii mai. „Pe de o parte, ne deschidem către clienți, iar pe de altă parte, punem la dispoziție un întreg sistem de protecție a sănătății pentru a menține distanța. Este o situație complet paradoxală”, spune Frédéric Gisiger, proprietarul unității. El nu exclude posibilitatea de a oferi măști, viziere, mănuși, dezinfectanți sau chiar panouri de plastic. Acesta este prețul de plătit pentru a redescoperi viața împreună? „Chiar și temporar, toate aceste schimbări trebuie să devină parte din viața de zi cu zi. Nu avem de ales, deoarece omul trebuie să trăiască în comunitate. Acum trebuie să ne liniștim clienții și angajații noștri. Mai presus de toate, restaurantul nu trebuie să ofere un mediu care provoacă anxietate. Altfel, nu merită.”