AcasăNewsMacovei: UDMR pune "piedici grosolane" aderarii Romaniei la Schengen

Macovei: UDMR pune „piedici grosolane” aderarii Romaniei la Schengen

Monica Macovei acuza UDMR ca pune „piedici grosolane” aderarii Romaniei la spatiul Schengen, prin modificarile legislative astfel incat demnitarii sa nu mai poata fi anchetati pentru infractiuni de coruptie.

Macovei semnaleaza, pe blogul sau, ca UDMR propune ca parlamentarii, ministrii, alti demnitari sa nu mai poata fi anchetati si condamnati pentru luare de mita si alte infractiuni de coruptie sau care aduc pagube materiale statului.

„Suntem pe ultima suta de metri pentru a convinge Europa ca anticoruptia functioneaza in Romania, mai ales la nivel inalt, adica al politicienilor, ca suntem un stat de drept in care legea se aplica egal si pentru omul de rand si pentru politicieni, ca si politicienii pot face inchisoare. Ca sa dobandim increderea Statelor Membre ale Uniunii pentru a intra demni in spatiul Schengen.

DNA, DIICOT si ANI isi fac datoria, ancheteaza, verifica, trimit in judecata politicieni, iar judecatorii au inceput sa dea pedepse pe masura faptelor. Doi parlamentari UDMR (si cine o mai fi in spatele lor) pun insa piedici grosolane, care ne pot costa pe toti cei care vrem in Schengen si care vrem sa traim intr-o tara normala, a noastra si nu a „lor”, in care, daca avem coruptie politica, sa avem si politicieni la inchisoare (desigur, prin judecati drepte, rapide si pe baza de probe)”, sustine Monica Macovei.

Ea mentioneaza si care sunt „ultimele piedici grosolane puse de doi parlamentari UDMR”, referindu-se la propunerea depusa in Parlament pentru a modifica Codul Penal, astfel incat parlamentarii, ministrii, primarii etc. sa fie eliminati din definitia „functionarilor publici” si practic sa nu poata fi anchetati si pedepsiti penal pentru luare de mita, trafic de influenta, conflict de interese, abuz in serviciu, delapidare etc.

Macovei mentioneaza ca a auzit un reprezentant al UDMR spunand, intr-o emisiune televizata, ca „luarea de mita nu poate fi comisa de un parlamentar”.

Marton Arpad

„Ba da, si parlamentarii pot lua mita sau comite trafic de influenta, pentru a modifica legi, a angaja persoane, a „rezolva contracte” si multe altele. La fel si ministrii, si ei pot lua mita, dupa cum am vazut in atatea cazuri. Oricine exercita puterea publica poate lua sau da mita, poate face trafic de influenta, asta de cand lumea”, subliniaza Monica Macovei.

Ea precizeaza ca parlamentarul Marton Arpad a propus eliminarea din definitia „functionarului public” a persoanelor care „exercita o functie de demnitate publica sau o functie publica de orice natura”, adica eliminarea art. 175 litera b din noul Cod Penal. Macovei explica faptul ca acest lucru ar insemna ca aceste persoane nu vor putea fi anchetate si condamnate pentru luare de mita si alte infractiuni de coruptie sau care produc pagube materiale.

„Acestia ar fi mai presus de lege, violand egalitatea in fata legii. Reamintesc ca una din cerintele intrarii Romaniei in UE a fost lupta impotriva coruptiei politice; sa stie si UDMR, coruptia politica este coruptia comisa de politicieni”, adauga Monica Macovei.

Mate Andras Levente

Vicepresedintele PDL mentioneaza ca a doua propunere apartine deputatului Mate Andras Levente, care doreste ca infractiunea de „conflict de interese” sa fie de facto dezincriminata.

„Face asta prin propunerea de a adauga cuvantul „nejustificat” la folosul material obtinut in urma unui act facut in conflict de interese. In propunerea deputatului Levente, textul ar suna asa: „Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, a indeplinit un act prin care s-a obtinut, direct sau indirect, un folos patrimonial nejustificat, pentru sine, pentru sotul sau, pentru o ruda ori pentru un afin panas la gradul II inclusiv, se pedepseste cu inchisoarea de la unu la 5 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica”.

De exemplu, daca la licitatia facuta de un primar castiga firma lui, a sotiei sau a unei rude, folosul patrimonial nu poate fi „justificat” ori „nejustificat”, el este un folos patrimonial si atat, constituind un element al infractiunii de conflict de interese (este de fapt scopul infractiunii). Un astfel de folos patrimonial (in bani) nu este niciodata „justificat”. Deputatul Levente propune si o alta modificare la definitia infractiunii de conflict de interese, reducand aria persoanelor care beneficiaza de folosul patrimonial, reducand astfel sfera de aplicare a infractiunii de conflict de interese”, arata Macovei.

„Si sa nu uitam, prin scoaterea din definitia functionarului public a parlamentarilor, ministrilor, a altor persoane care exercita o functie de demnitate publica sau o functie publica de orice natura – asta fiind propunerea dlui Marton, descrisa la pct 1- niciuna dintre aceste persoane nu va putea fi anchetata, sanctionata ori condamnata pentru conflict de interese. Deci s-au scos si de sub aceasta infractiune!”, mai scrie Monica Macovei.

Ea aminteste ca deputatul Mate Andras Levente a fost investigat de ANI pentru ca si-a angajat sotia la cabinetul sau parlamentar. „Nu mai este nimic de spus”, adauga Macovei.

Monica Macovei isi exprima speranta ca aceste propuneri nu vor fi adoptate.

„Insa telegramele si infogramele ambasadelor din Romania ale statelor UE au plecat deja spre capitalele lor, la fel si catre Comisia Europeana, si pun pariu ca aceste incercari de a scapa politicienii de raspunderea penala in multe infractiuni de coruptie si alte infractiuni vor fi notate in raportul MCV din iulie 2012. Este raportul care trebuie sa reflecte progrese si nu regrese, care trebuie sa constate ca exista vointa politica majoritara in Romania pentru a continua lupta anti-coruptie. Cum raspund acesti parlamentari UDMR in fata poporului roman, inclusiv in fata electoratului propriu? Sunt convinsa ca nici romanilor si nici maghiarilor nu le place ca politicienii sa fie mai putin egali cu restul oamenilor si sa scape de raspunderea penala. Liderii UDMR repeta de cate ori au ocazia ca ei sunt ?un partener de incredere?, ca ?nu tradeaza niciodata?. Asa sa fie, dar sa nu tradeze interesul Romaniei de a fi un stat de drept. Mie mi se pare ca asta fac, dar poate ma insel. Astept dezmintiri, in primul rand prin retragerea rapida a celor doua propuneri si scuze publice fata de opinia publica”, incheie Macovei.

 

author avatar
Ciprian Purice
226 afisari

1 COMENTARIU

  1. Desi nu sunt un simpatizant UDMR imi pare inadmisibila aprecierea d’nei Macovei care confunda doi parlamentari individuali ai UDMR , care au mandate reprezentative conf. Constitutiei Art. 69 si sunt alesi in colegii uninominale, cu intreg UDMR-ul. UDMR nesubscriind oficial parerii celor doi!
    Folosind un sofism nepermis ( argumentul baculinic) pentru exprimarea unei personalitati ce ne reprezinta in PE, d’na Macovei construieste o intreaga teorie de mucava fara vreo legatura cu realitatea.
    Contradictia flagranta intre titlu : ,, UDMR propune ca …..” si text: „Doi parlamentari UDMR (si cine o mai fi in spatele lor)”, confirma de asemenea caracterul speculativ si neserios al textului.
    Pe de alta parte, d’na Macovei cu o nostalgie a totalitarismului si a parerilor unanime din vremea PCR, nu intelege divesitatea… Nu intelege ca la un numar de 471 de parlamentari este foate bine sa existe si doua ( 2) pareri contrare. Fie aceste pareri nebunesti, excentrice sau cum ar mai fi ele. Ceea ce nu va supara pe nimeni in UE, pentru ca acolo diversitatea este chiar apreciata.
    Dar,pentru a cauta probabil alti tapi ispasitori pentru viitorul raport negativ pe justitie si amanarea „Schengen Agreement” sunt bine gasiti acesti doi ( 2) rataciti ai UDMR…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger