AcasăNewsMacel la vedere intre judecatori si procurori

Macel la vedere intre judecatori si procurori

Judecătorii din CSM au dat peste cap planurile colegilor procurori de decapitare a Inspecției Judiciare

Modificarile propuse de Tudorel Toader la legile din domeniu au declansat bomba amorsata de mult timp in Justitie.

Judecătorii din CSM au dat peste cap planurile colegilor procurori de decapitare a Inspecției Judiciare

Primii in ring au urcat chiar membrii CSM, unde judecatorii s-au confruntat direct, ieri, cu procurorii boicotand, prin absenta, sedinta CSM in care urmau sa fie discutate concluziile auditului care s-a desfasurat la Inspectia Judiciara. Asta dupa ce se auzise ca prezentarea raportului in cauza va fi urmata imediat de propunerea de revocare a sefului Inspectiei Judiciare Lucian Netejoru si a adjunctului sau.

Sefa Curtii Supreme a condus boicotul anti-procurori de la CSM

Miscarea a fost pusa la cale de procurorii din CSM in scopul salvarii sefei DNA Codruta Kovesi – verificata la randul ei de o echipa a Inspectiei Judiciare. Iar cum vorba umba ca raportul este unul defavorabil conducerii DNA,  procurorii au incercat sa blocheze prezentarea lui in CSM cu ajutorul demiterii intempestive a sefilor Inspectiei Judiciare. Culmea este ca judecatorii care au lipsit (cinci la numar, printre ei aflandu-se si sefa ICCJ Cristina Tarcea) si-au asumat public boicotul. Mai exact, acestia au explicat cu subiect si predicat ca nu au vrut sa permita, prin asigurarea cvorumului sedintei CSM, decapitarea Inspectiei Judiciare prin ”incalcarea dreptului la aparare” a persoanelor vizate de revocare. ”Dat fiind ca nu este pentru prima data cand argumentul numarului majoritar al voturilor exprimate devine mai puternic decat cel al respectarii legii, refuzam ca prin asigurarea cvorumului de Plen sa cream astfel cadrul necesar pentru incalcarea unui drept fundamental”, se afirma explicit in comunicatul semnat de Cristina Tarcea.

Ministrul Justitie taie mufa procurorilor

Infrangerea de la CSM nu a fost singura lovitura primita, ieri, de procurori. Inainte ca judecatorii de la CSM sa dea peste cap planul de demitere a sefilor Inspectiei Judiciare, ministrul Justitiei a iesit la rampa si i-a apostrofat public pe procurori, carora Tudorel Toader le-a transmis scurt ca nu sunt legiuitori si daca tot nu alcatuiesc ”a treia Camera parlamentara”, bine ar fi sa-si vada de treaba si sa aplice legile pentru ca asa scrie in fisa lor de post.

Judecatorii, de acord cu modificarile aduse de Toader!

Miercurea neagra a continuat pentru procurori si in cursul dupa-amiezii, cand Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania a anuntat, printr-un comunicat, ca este de acord cu majoritatea propunerilor de modificare avansate de Tudorel Toader – propuneri hulite la gramada de procurori. Concret, desi propune si ea unele modificari, UNJR este de acord cu majorarea vechimii magistratilor in vederea ocuparii unor functii, cu introducerea conditiei de varsta pentru procurorii care acced in DNA si DIICOT, cu interzicerea detasarilor care nu respecta toate criteriile legale, cu blocarea trecerii din randul judecatorilor in cel al procurorilor si invers, cu separarea competentelor sectiilor de judecatori si procurori din CSM, cu eliminarea reincadrarii magistratilor pensionari pe functiile proaspat eliberate tot de ei, cu eliminarea mentinerii dreptului locativ dupa pensionare atat in cazul magistratilor cat si a mostenitorilor lor etc. Si mai important este insa ca UNJR agreeaza introducerea unei legi de raspundere a magistratilor – singura in masura sa puna capat abuzurilor din sistem.

author avatar
Simona Badulescu
1.192 afisari

5 COMENTARII

  1. Mecanismul de Cooperare și Verificare ( M.C.V.) reprezintă un proces de verificare regulată de catre autotitatile U.E. a progreselor pe care România le are în ceea ce privește; 1). reforma sistemului judiciar, 2). corupția și 3).crima organizată. Trebuie retinut ca la 1 ianuarie 2007, momentul în care România a devenit țăra a Uniunii Europene, mai avea de rezolvat anumite obiective, pe care si le-a asumat legate de reforma sistemului judiciar, de reducerea corupției din instituțiile statului și de punerea sub control a crimei organizate.

  2. Pentru eliminarea deficienţelor existente in aplicarea JUSTITIEI in Ro este necesară, DEPOLITIZAREA (decuplarea ei de sistemul politic ticalosit) sau respingerea amestecului deciziei politice in functionarea sistemului judiciar. Drept urmare normele ce reglementează “compoziţia” Curţii Constituţionale a României(CCR) şi a Consiliului Superior al Magistraturii(CSM) precum şi unele proceduri judiciare trebuie revizuite astfel:
    A. Pentru normalizarea activităţii C.C.R. se impun următoarele modificări;
    – nr. membrilor să fie mărit de la 9 la 11, vârsta acestora să nu depăşească 65 de ani;
    – membrii să fie alesi pentru o perioadă de cel mult 5 ani, un singur mandat;
    – 8 din nr. total de 11 membrii, să fie desemnaţi de către cele 16 Curţi de Apel din România (prin unul din algoritmii existenti, fie primele 8 C.A. în primul mandat şi urmatoarele 8 în al doilea mandat, fie grupate câte două Curţi de Apel să-şi desemneze în comun cate un candidat de fiecare data), 1 candidat să fie desemnat de I.C.C.J. şi 2 din partea senatelor Universităţilor de Drept din Romania care se clasează în primele 2 locuri oferite de numărul mai mare de absolvenţi admişi la I.N.M. în ultimii 5 ani;
    B. Componenţa C.S.M. trebuie sa asigure “conectarea sau racordarea” justiţiei la nevoia socială de dreptate si ordine publică firească. Pentru aceasta este necesar ca cei 25 de membri să fie aleşi pe un termen de 3 ani, un singur mandat (unii cu prezenţă permanentă-funcţie de nevoile impuse de buna funcţionare a structurii, alţii doar atunci când sunt necesare, consultări, dezbateri ori adoptari de hotărâri în plen). Din motive de obiectivitate si eficienta se impune ca structura C.S.M. să aibă urmatoarea componenţă;
    – 14 jurişti competenti si integri (situaţi pe funcţii de execuţie sau de comandă cu o vechime de cel puţin 5 ani în structurile respective) desemnaţi de către colegiile de conducere din fiecare minister şi de catre liderii de sindicat ;
    – 2 şefii ai direcţiilor de personal (cadre) din M.J. şi respectiv din Parchetul General;
    – 3 membrii desemnaţi de colegiile de conducere ale Poliţiei Romane, S.R.I. şi S.I.E.;
    – 1 membru desemnat de forul superior al I.N.M.;
    – 1 membru din partea Uniunii Barourilor de Avocaţi din România;
    – 2 membri desemnaţi de Universităţile de Drept din România care se clasează în primele 2 locuri datorită numărului mai mare de absolvenţi admişi la I.N.M. în ultimii 5 ani;
    – 1 membru marcant desemnat de Clubul Roman de Presă;
    – 1 membru desemnat de instituţia Avocatul Poporului a cărui rol activ în societate lipseşte cu desăvârşire, deoarece are un statut confuz competenţele sale nu sunt clar delimitate, administrative sau de justiţie.
    Inspectiile judiciare pentru judecatori si procurori din C.SM. trebuie sa ramana cu acelasi statut existent in prezent.
    – Referitor la regimul disciplinar pentru eliminarea lacunelor care permit manifestarea subiectivismului, in aplicarea acestuia, la nivelul structurilor componente ale sistemului judiciar (valabil si pentru militari, functionari simpli sau cu statut special), reglementarile in cauza trebuie modificate si completate atat din punct de vedere al continutului in materie cat si al aplicarii procedurilor, in sensul ca abaterile disciplinare sa fie clar delimitate pe grade de gravitate (ex. cuprinse in trei categorii, usoare, grave si foarte grave), iar incadrarile juridice pentru aplicarea de sanctiuni sa fie strict stipulate pe fiecare tip si gen de fapta.

  3. Un aspect important in cadrul completarii reglementarilor pe linia regimului
    disciplinar il constituie cel privitor la prescrierea raspunderii disciplinare. Referitor la acest aspect modificarile la reglementarile existente trebuie sa prevada ca atunci cand fapta comisa atrage dupa sine si alte raspunderi, materiala, contraventionala sau penala, prescrierea abateri disciplinare sa aiba acelasi termen cu cel prevazut in cazul acestora sanctiuni. Altfel asistam la tot felul de paradoxuri, gen vinovatul rasunde penal dar fapta este prescrisa pentru a raspunde si disciplinar, etc. Controlul judiciar ierarhic (judecatori superiori pe judecatori inferiori acestia pe procurori iar ei pe politisti) din cadrul sistemului judiciar este ca si inexistent. Cei din sistemul judiciar condamnati pentru infractiuni de coruptie sau asimilate acestora trebuie sa nu mai primeasca pensie speciala ori alte facilitati.

  4. In aplicarea actului de justitiei s-a ajuns si la situaţia reala in care, legalul este socotit ilegal si invers. LEGEA ESTE RESPECTATA TOCMAI CA BARIERA numai de “boi”, „leii” sar peste ea, iar „cateii” trec pe sub ea. Solutionarea unor cazuri penale in care sunt implicati “leii”(oameni politici, guvernanti, capi ai lumii interlope) actiunea imediat este categorisita de restul grupului de interese ca fiind vorba despre dosare politice folosindu-se tot felul de mijloace pentru intoxicarea opiniei publice la care isi aduce aportul substantial si coruptia din presa.
    Sistemul de reglementari superioare (ne mai vorbind de cele inferioare) din punct de vedere al ierarhiei juridice din Romania (a se vedea OUG-rile emise pe banda rulanta) permite emiterea de acte normative in scopul satisfacerii unor interese nelegitime de grup sau individuale, dovedind ca, CORUPTIA ESTE OFICIALIZATA-institutionalizata SI INTRETINUTA DE FACTORII PUTERII.
    Sistemul legislativ este dezlanat, necorelat si nesistematizat aspecte care ii determina si pe justitiarii de buna credinta sa faca interpretari confuze si precare in detrimentul bunului mers al sistemului judiciar si al interesului public general dar in folosul unei “Justitii de tip SRL”.
    In Romania BALCANICA presedintii de tara, prim-ministri, ministri, parlamentari, presedinti de consilu judetene, prefecti, primari, judecatori, procurori, politisti, membri ai curtii de conturi, inspectori financiari, academicieni, ofiteri MApN, SRI, SIE, STS,SPP, PREOTI, fiind in exercitiul functiunii au adunat AVERI FABULOASE ilicite, au dosare penale in lucru ori sunt in faze diferite de invastigare sau judecata. Este fireasca intrebarea, ce statut au cetatenii romani aflati sub acesti POLITRUCI IMPOSTORI , MAFIOTI conducatori si de ce suporta asemenea autoritati publice, COMPROMISE, populate de din belsug cu puscariabili si ticalosi ? Acesti puscariabili au emis si emit legi pentru protejarea libertatii si averilor proprii dobandite prin HOTIE si ca sa execute pedeapsa cu inchisoarea in petreceri si chefuri la domiciliile lor luxoase. Unde in lume mai exista asemenea DREPTATE , JUSTITIE SRL si TARA in care hotii si banditii FARAONI sa CONDUCA SI SA ADMINISTREZE OBSTEA aparati de legile naroade facute de ei???
    UNDE IN LUME MAI EXISTA PESTE 1500 DE LEGI NECONSTITUTIONALE elaborate DE HOTI PENTRU HOTI SI C.C.R. sau AVOCATUL POPORULUI sa taca ca porcii in papusoi???
    În ultimii 27 de ani ECONOMIA TARII A FOST DISTRUSA SI AVUTIA NATIONALA INSTRAINATA, datoria țării a crescut de la ZERO IN 1990 la peste 100 de miliarde de euro, iar peste 4 milioane de romani au emigrat.
    De ce SI CUM s-a ajuns aici? Este poporul roman un popor de sinucigasi…???
    Numai o REVOLTA POPULARA GENERALA ca in Coreea de Sud intreprinsa in anii ’90 mai poate NORMALIZA viata publica si cea sociala din Ro. Atunci sud – coreenii au optat si au infaptuit o republica prezidentiala. I-au condamnat prin JUDECARE PUBLICA pe POLITICIENII, GUVERNANTII, DEMNITARII si pe cei cu FUNCTII PUBLICE vinovati de MAREA CORUPTIE intretinuta de acestia cateva decenii. Totodata au dispus si confiscarea averii acestora pana la rude de gradul doi.
    De atunci gradul de fericire al poporului sud coreean creste constant. HAIDETI ROMANI la REVOLTA POPULARA GENERALA cat mai avem oportunitatea necesara, adica cat mai avem si noi romanii TARA, sa inlocuim HAZNAUA sau TROACA POLITICA din Ro PLINA de ZOI, LATURI , GUNOAIE si REZIDUURI UMANE cu ELITE adevarate NATURALE si DEMNITATI umane de CARACTER si cu HAR DUNEZEESC care sa aduca fericirea mult asteptata si BINE meritata poporului roman. Ro din 1990 este capturata de MAFIOTI, BANDITI, TALHARI, etc si trebuie recuperata cat mai avem ce.
    Numai o diagnosticare profunda si riguroasa a cauzelor nocive existente in calea PROGRESULUI NATIEI ROMANE ne va conduce la ELABORAREA unor STRATEGII si PROGRAME eficiente DE DEZVOLTARE in interes general.
    UNDE SUNTETI VOI ADEVAR si DREPTATE PODOABE SFINTE ALE EXISTENTEI UMANITATII PT CA OCHII ROMANILOR PLANSI si TRISTI VOR SA VA VADA…???…

  5. ROMANIA SPRE DEZASTRU
    Tevatura mare este pe Inspectia Judiciara care vedem ca se scalda in ape foarte tulburi, politice, probabil! Rusine! O luam pe urmele Poloniei, deja CE pregateste Suspendarea Dreptului de Vot pentru Polonia dupa multe avertismente, pentru FIX aceleasi probleme: trecerea Inspectiei Judiciare sub Ministerul Justitiei, adica sub Control POLITIC! Ma indoiesc insa ca cei de la Brussels vor fi la fel de largi in timp cand e vorba despre Romania, asta a dat de inteles IERI dna Merkel! Avertismentul DUR de Ieri al Reprezentantei Comisiei Europene la Bucuretsi referitoare la Modificarile lui Tudorel Toader arata clar ca Romania e pe drumul pe care MCV-ul va ramane mullt si bine… iar Romania va deveni tot mai marginalizata in UE…si in lume. Ro este condusa PE ULTIMUL DRUM de PENALI, PUSCARIABILI, TRADATORI, TICALOSI, TAMPITI, RETARDATI, CUTVE, ETC. Au distrus economia au furat avutia nationala, au instrainat pamantul, apele si padurile si-au facut averi incomensurabile, acum vor sa schimbe si legile date de DUMNEZEU.
    PENSIILE SPECIALE, SALARIILE SPECIALE SI LEGILE SPECIALE sunt cele care vor provoca RAZBOI CIVIL in Ro , poate asa o fi normal pt ca toate natiunile civilizate ale lumii au trecut cel putin printr-un razboi civil in care toata lumea se va bate cu toata lumea ESTE INEVITABIL………….

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger