AcasăNewsLuxul, o piata de 1,2 trilioane de euro

Luxul, o piata de 1,2 trilioane de euro

Chinezii, „cumparatorii-aspirator”

Raritate, calitate inalta, exceptionalitate si, evident preturi „stratosferice” – sunt atributele produselor de lux, destinate unor putini „alesi” care tindeau sa-si exhibe statutul social. Asta pana cand s-au trezit consumatorii din China, mai precis clasa de mijloc in crestere, ce acopera  in prezent 33% din achizitiile globale de articole de lux si se preconizeaza sa atinga 46% din aceasta piata.

Chinezii cumparatorii aspirator

„In ciuda presupusei raritati, sunt peste tot! Produsele de lux, de la sampanie la ceasuri, masini, bijuterii, articole haute couture si produse cosmetice, sunt etalate ostentativ in magazine, pe ecrane si in spatii publice, iar aceasta omniprezenta reflecta o sanatate economica care este uneori considerata insolenta in fata recesiunilor din alte industrii “, arata  un studiu Coface. Piata articolelor de lux se confrunta si cu falsificarea, produsele contrafacute provocand prejudicii de imagine si prejudicii financiare marcilor vizate. In Marea Britanie 66% dintre consumatorii care au achizitionat un produs contrafacut in necunostinta, nu au mai avut incredere in marca respectiva si 44% dintre ei au incetat sa mai cumpere produse ale marcii respective, de frica contrafacerii.  Pe de alta parte, unele bunuri contrafacute sporesc reputatia marcii originale, din dorinta de a detine un articol original al marcii. Desi a reprezentat doar 10% din vanzarile din 2018,  comertul eldectronic se asteapta sa creasca la 25% in 2025. Cu toate acestea, multe marci rezista comertului electronic, de frica contrafacerii pe de o parte (daca se cunoaste faptul ca marca nu vinde online, cumparatorul are mai putine sanse sa fie inselat) insa mai presus de toate, pentru a mentine legatura unica cu clientul, prin achizitia directa in magazine, un element cheie al loialitatii si diferentierii.

author avatar
Andrei Coman
137 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger