AcasăNewsLucrare corectata...gresit! Ce spune despre asta ministrul Andronescu

Lucrare corectata…gresit! Ce spune despre asta ministrul Andronescu

Ce sa inteleaga un copil cand e corectat de dascalul sau, cu pixul rosu, chiar daca nu el e cel care greseste? E o intrebare aparent confuza.

Doar ca trista situatie se regaseste in realitatea zilelor noastre. Mai exact in cazul unei lucrari a unui elev din Iasi, al carui parinte a dezvaluit situatia pe o retea de socializare. Cazul a ajuns si la urechile Ecaterinei Andronescu, care, dupa ce s-a aratat contrariata de cele aflate, a anuntat ce are de gand sa faca. „Regret nespus si o sa ma interesez ce cauta doamna aceea invatatoare sau ce o fi domnia sa, care corecteaza scrisul corect al unui copil. M-a revoltat si pe mine. (…) Sa o trimitem pe doamna intr-un program de evaluare, sa vedem daca mai poate ramane la catedra, daca stie sa scrie corect romaneste”, a sunat reactia ministrului Educatiei.

Situatia greu de acceptat, dat fiind faptul ca e vorba despre un elev corectat…gresit, a iscat verva initial in mediul online. Acolo unde a devenit publica dupa ce un parinte din Iasi a dezvaluit lucrarea fiului sau, din care se vede cum varianta „patinuar”, este considerata cea corecta de catre cadrul didactic de la clasa. Care a corectat, cu rosu, pe foaia lucrarii, forma corecta scrisa de elev, „patinoar”.

Iata ce spune dexonline.ro:

204 afisari

5 COMENTARII

  1. Astea sunt metode staliniste. Creanga sau Eminescu vorbeau ca la tara la tara, academic in Junimea si popular in presa. Copilul trebuie invatat sa construiasca cu putinul lexic si urmarit si dezvoltat in spirit. Corectura apare progresiv si in ani, cred ca e o demotivatie. La fel ca 8n bastonase-niciunul nu seamana. Faptul ca a gresit un prof nu il face mai putin prof la fel cum daca greseste un copil il face mai putin copil. Deci schema pedagogica:-motivare-constructie-imbogatire-sinteza-corectie.La noi i taman invers – corectie-sinteza-imbogatire-constructie-motivare… atunci si cadrul si copilul pierd timpul in corectie. Schela era facuta sa te impiedice sa te indobitoceasca sa pierzi firul sa nu-ti mearga mintea mai departe de scris… sa ramai pe loc in lectie.

  2. Medicii au inteles primii lectia. Nimeni nu intelege o reteta scrisa… pt ca scrie in spirit reteta gata sa salveze si sa salveze multi… Nu o scrie literar intre o cafea si o tigare de motivare gata sa ia Nobel.

  3. Orice copil intelege patinuar.
    Patinuar zgarie urechea unui academician.
    PATINUAR DA RAU LINGVISTULUI!
    NU SI PENTRU UN COPIL.
    CU siguranta sintaxa si sinteza erau mai importante pt scoala romaneasca decat structura cuvantului care poate avea si viu grai romanesc regional vb de Moldova iata alte forme posibile:Pathinaj, patinii, pătinuar, pătinoar, patânuar, pătânuar, pâtanuar, pâtânoar. Viu grai in care copilul e invatat sa gandeasca. Apoi vii si arati forma academica lingvista a graiului forma romana corecta – patinoar.

  4. Pe Eminescu l-a atras tocmai aceasta imperfectiune in perfectiune a limbii române cand îl promoveaza pe Creanga in Junimea, asta a atras si prietenia lor. Daca Eminescu se uita la limba nu numai ca nu devenea un geniu literar romanesc, dar nici Creanga nu exista.

  5. POLITICIENI NEAMULUI IS UNI MAI TAMPITI CA ALTII . ASTA E BLESTEMUL NEAMULUI ROMANESC. UNDE NE SUN ELITELE…??? UNDE NE SUNT ROMANII VALOROSI ONESTI CINSTITI INTELIGENTI SI DE CARACTE….???

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger