AcasăNewsLovitură pentru profesori. Meditațiile devin ore de clasă

Lovitură pentru profesori. Meditațiile devin ore de clasă

Opționalele de aprofundare ar putea stopa rezultatele dezastruoase de la Bac

Ghinionul profesorilor care nu reușeau să câștige foarte mulți bani din meditații se va croniciza. Și asta pentru că părinții nu vor mai fi nevoiți să scoată bani din buzunar pentru pregătirea suplimentară a copiilor, meditațiile urmând a se transforma în discipline școlare predate în timpul orelor de curs.

Opționalele de aprofundare ar putea stopa rezultatele dezastruoase de la Bac

Gata cu veniturile suplimentare ale profesorilor obținute din meditațiile elevilor. Ministerul Educației a pus în dezbatere noua metodologie privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii, centrat pe dezvoltarea competențelor. Potrivit acesteia, școlile, împreună cu părinții și elevii, pot opta, în funcție de capacitatea de învățare a copiilor, pentru opționale de aprofundare sau opționale de dezvoltare. Mai exact, elevii rămași în urmă la matematică, de exemplu, se pot înscrie la opțional de matematică, care va fi predat în timpul orelor de curs, și care îi va ajuta să recupereze materia. Totodată, pentru cei care vor să se perfecționeze în matematică, pot alege un opțional de matematică avansată, care le va da mai multe șanse la liceu, Bacalaureat sau la examenul pentru învățământul superior. ”Acolo unde elevii nu reușesc să îndeplinească competențele specifice pe fiecare disciplină, se organizează opțional de aprofundare, la nivelul claselor, astfel încât să nu existe elevi care să nu atingă nivelul mediu de competență și să nu mai apeleze la meditații, rezolvându-se aceste probleme în cadru instituționalizat. Și ne referim aici la elevii care nu sunt neapărat codași, ci care au un ritm lent de învățare și nu fac față solicitărilor de la clasă și atunci au nevoie de acest tip de opțional de aprofundare. Mai există și avantajul pentru acești elevi că vor putea beneficia de un tip de predare diferit, care ar putea să-i ajute la asimilarea materiei”, ne-a declarat Cornelia Popa, secretar general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

Elevii de 14 ani pot alege singuri opționalele

Metodologia propusă de Ministerul Educației prevede că, până la vârsta de 14 ani, părinții sunt cei care decid pentru opționalele copiilor, iar după 14 ani, elevii pot alege singuri. În ce privește învățământul profesional și tehnic, curriculumul va fi unul în dezvoltare locală, care va ține cont de cerințele pieței muncii din regiunea respectivă. Acesta va asigura cadrul necesar adaptării pregătirii profesionale a elevilor și va fi reglementat prin reperele și orientările metodologice aprobate prin ordin de ministru. ”Numărul de ore pe săptămână alocat Curiculumului în Dezvoltare Locală este stabilit prin planul-cadru de învățământ pentru fiecare nivel de învățământ și clasă, după caz, în funcție de filieră, profil, specializare/calificare și este obligatoriu pentru toate unitățile de învățământ cărora li se aplică acel plan-cadru. Opționalele ofertate la nivelul unității de învățământ au ca reper nevoile și interesele de învățare ale elevilor, resursele umane și materiale ale școlii, contextul cultural, social și economic local”, se arată în proiectul de metodologie al Ministerului Educației.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.827 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger