AcasăNewsLovitura naucitoare pentru functionarii publici

Lovitura naucitoare pentru functionarii publici

Cozile la ghiseele functionarilor publici nu vor mai exista

Incepand cu anul viitor, niciun functionar public nu va mai avea voie sa solicite cetatenilor acte, documente si avize pe care le pot procura singuri de la alte institutii sau de la propria institutie. Masura, prevazuta intr-un proiect al deputatilor PSD, urmareste sa “ucida” birocratia absurda care provoca nemultumiri majore romanilor.

Cozile la ghiseele functionarilor publici nu vor mai exista

Deputatii se pregatesc sa adopte una dintre cele mai revolutionare masuri legislative de pana acum. O masura care va pune capat timpului pierdut pe la cozile de la ghisee, nervozitatii si frustrarilor romanilor, care nu au inteles niciodata de ce trebuie sa fie trimisi la alte birouri pentru a procura acte pe care functionarii ar fi putut sa le ceara colegilor din institutie sau de la alta institutie. “Solicitarea oricarui alt act sau document corelativ emis anterior ramane in sarcina institutiei careia i se adreseaza cererea. Cetateanul sau persoana juridica este exonerata sa prezinte acte sau documente institutiei publice, daca acestea se afla deja in bazele de date ale oricarei institutii publice, urmand ca obtinerea acestora sa se realizeze de institutia careia cetateanul sau persoana juridica i s-a adresat deja”, se arata in proiectul legislativ. Totodata, nerespectarea prevederilor legale va fi sanctionata cu amenda de la 10.000 de lei la 20.000 de lei pentru conducatorul institutiei.

O intarziere de 18 ani

Deputatul Andrei Pop, initiatorul proiectului de lege, ne spune ca debirocratizarea ar fi trebuit sa se produca din 2001, atunci cand a fost infiintat sistemul electronic national. “Din punct de vedere al implementarii exista mai multe parghii pentru aceasta lege. Pe langa sistemul electronic national, documentele in varianta print exista oricum in fiecare institutie deja, deci tot ce avem noi, de la certificate de nastere la carte de identitate, datele se regasesc la institutii. Cloud-ul guvernamental si agenda digitala 2020 presupun interoperabilitatea bazelor de date intre institutii, iar recent a fost aprobata dezvoltarea unui registru national care presupune centralizarea tuturor acestor documente. Cetateanul trebuie sa fie exonerat de drumuri inutile ca sa adune documente tot pentru institutii, in conditiile in care institutiile le au deja. Un functionar public trebuie sa fie in slujba cetateanului”, a afirmat deputatul Andrei Pop. Totodata, in expunerea de motive a proiectului de act normativ se arata ca trebuie sa se renunte la protocoalele invechite, in vigoare de zeci de ani, “care fac din administratie un mecanism incet, ineficient, contestat de cetateni”.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
6.429 afisari

2 COMENTARII

  1. Woow ! Acum or să spună că nu le-au gasit, sau că trebuie … „actualizate ” !
    Birocrația nu va dispărea niciodată în România !

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger