AcasăNewsLiviu Pop: Decizia ANI este strict politica

Liviu Pop: Decizia ANI este strict politica

Ministrul delegat pentru Dialog Social, Liviu Pop, considera ca reclamarea sa la Parchet, de catre ANI, este o chestiune strict politica, mai ales ca demersul se suprapune cu prima zi de campanie electorala pentru alegerile parlamentare.

„E o chestiune, din punctul meu de vedere, strict politica, decizia aparand exact in prima zi de campanie electorala, in conditiile in care eu sunt candidat la Senat in Maramures din partea USL”, declarat Liviu Pop, pentru RFI.

Ministrul a mai precizat: „Am avut o singura discutie cu inspectorii Agentiei Nationale de Integritate, atunci in iunie, cand am fost la dansii. Eu mi-am inaintat scris punctul meu de vedere. De atunci, nu stiu absolut nimic, nici cum arata decizia, nici ce prevede aceasta decizie (…) Astept decizia, in 15 zile, la instanta si instanta o sa decida acest lucru. Mi se pare cat se poate de normal, nu vreau sa comentez decizia ANI, decat o pura coincidenta, ca este in prima zi de campanie electorala”, sustine fostul ministru interimar al Educatiei.

Pop a mai spus ca in momentul in care va primi decizia va avea o intrevedere cu premierul Romaniei si in functie de ce vor discuta va comunica public punctul lui de vedere.

ANI l-a reclamat la Parchetul instantei supreme pe Liviu Pop, intrucat in calitate de ministru interimar al Educatiei, ar fi avantajat patrimonial Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant, unde a fost secretar general anterior preluarii portofoliului ministerial. De asemenea, ANI ii acuza de incompatibilate pe ministrii Eduard Hellvig  (Dezvoltare Regionala si Turism) si Ovidiu Silaghi (Transporturi) si pe Dan Mihalache, secretarul general adjunct al Guvernului.

Va prezentam integral comunicatul ANI:

„Agentia Nationala de Integritate a constatat, in urma procedurilor de evaluare indicii referitoare la posibila savarsire de catre LIVIU MARIAN POP, fost Ministru al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, a infractiunii de conflict de interese, precum si a infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice, fapte prevazute si pedepsite de art. 2531 si  art. 248 din Codul Penal al Romaniei.

(conform dispozitiilor art. 2531 din Codul Penal al Romaniei, „conflictul de interese consta in indeplinirea, in exercitiul atributiilor de serviciu, a unui act ori participarea la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, sotul sau, o ruda ori un afin pana la gradul II inclusiv”, conform dispozitiilor art. 248 din Codul Penal al Romaniei, abuzul in serviciu contra intereselor publice este definit ca fiind „fapta functionarului public care, in exercitiul atributiilor sale de serviciu, cu stiinta, nu indeplineste un act ori il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o tulburare insemnata bunului mers al unui organ sau al unei unitati din cele la care se refera art. 145 sau o paguba patrimoniului acesteia”).

Sub aspect procedural, au fost indeplinite cerintele Legii nr. 176/2010, referitoare la instiintarea persoanelor evaluate, LIVIU MARIAN POP fiind informat, la data de 08.06.2012, respectiv la 26.06.2012, despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. La data de 02.07.2012, acesta s-a prezentat la sediul Agentiei Nationale de Integritate, ocazie cu care a luat cunostinta de informatiile si datele cuprinse in dosarul de evaluare, depunand, ulterior, la data de 10.07.2012, un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.

In urma evaluarilor demarate la data de 06.06.2012, s-au constatat urmatoarele:

Indicii referitoare la posibila savarsire a infractiunii de conflict de interese in materie penala si a infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice, fapte prevazute si pedepsite de art. 2531 si art. 248 din Codul Penal al Romaniei, de catre LIVIU MARIAN POP, intrucat, in execitarea prerogativelor de Ministru al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, a emis, cu nerespectarea hotararilor judecatoresti executorii, Ordinul nr. 4271, care obliga statul sa retina cotizatia sindicala, respectiv sa o vireze ulterior sindicatelor din invatamant, efectuand acte de administrare in numele acestora, fiind astfel asigurat un folos patrimonial fostului angajator, respectiv Federatia Sindicatelor Libere din invatamant.

La data de 15.05.2012, LIVIU MARIAN POP a fost desemnat in functia de Ministru interimar al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. in prezent, LIVIU MARIAN POP detine functia de Ministru delegat pentru Dialog Social in cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

In perioada 01.12.2007-17.05.2012, LIVIU MARIAN POP a exercitat functia de Secretar General al Federatiei Sindicatelor Libere din invatamant.

Ulterior numirii in functia de Ministru al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, LIVIU MARIAN POP, fost Secretar General al Federatiei Sindicatelor Libere din invatamant, a emis Ordinul nr. 4271/29.05.2012 de modificare a Ordinului comun nr. 4576/2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal din invatamantul preuniversitar de stat, prin care nu se mai permitea retinerea cotizatiei sindicale de catre unitatea de invatamant, ordin contestat in instanta de federatiile sindicale din invatamant, inclusiv de Federatia Sindicatelor Libere din invatamant, instantele de judecata pronuntandu-se in sensul mentinerii ordinului comun ca fiind temeinic si legal.

Astfel, LIVIU MARIAN POP, in calitate de Ministru interimar al Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, a avantajat patrimonial Federatia Sindicatelor Libere din invatamant, organizatie cu care s-a aflat in raporturi de munca in ultimii cinci ani, incalcand astfel dispozitiile in vigoare referitoare la conflict de interese si abuz in serviciu contra intereselor publice, in materia legislatiei penale.

Avand in vedere cele de mai sus, Agentia Nationala de Integritate a dispus sesizarea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cu privire la posibila savarsire a infractiunilor de conflict de interese si abuz in serviciu contra intereselor publice de catre LIVIU MARIAN POP, fost Ministru interimar in cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Complementar, fapta persoanei cu privire la care s-a constatat nerespectarea regimului juridic al conflictului de interese constituie temei pentru eliberarea din functie, precum si interdictia de a mai ocupa o functie sau o demnitate publica pe o perioada de 3 ani de la data ramanerii definitive a raportului, ori, dupa caz, constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarilor aplicabile demnitatii si functiei respective.

Agentia Nationala de Integritate isi exercita atributiile cu respectarea principiilor legalitatii, confidentialitatii, impartialitatii, independentei operationale, celeritatii, bunei administrari, precum si al dreptului la aparare”.

author avatar
Alina Costache
132 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger