Cauta

Largirea canalului Panama va bulversa comertul mondial

Panama va inaugura oficial duminica, la 26 iunie, celebrul sau canal care leaga Atlanticul de Pacific, in varianta extinsa, cu un impact enorm asupra comertului maritim.

Largirea canalului a costat 54 miliarde de dolari si va dubla capacitatea de incarcare

Canalul Panama, prin care tranziteaza aproximativ o treime din comertul dintre Asia si continentul american, nu avea alta optiune decat o largire a cailor navigabile: in timp ce industria mondiala face fata unei crize, marile companii maritime utilizau mai putine nave, dar mai mari, ale caror dimensiuni nu le mai permiteau sa traverseze canalul. Panamax este standardul pentru limitele de dimensiune ale navelor care trec prin Canalul Panama insa acestea se vor schimba odata cu noile lucrari de extindere a canalului, care vor permite operarea unor nave mai mari, super-tankere sau containere (incadrate in categoria Post-Panamax si New-Panamax). Largirea canalului, care a costat 5,4 miliarde de dolari, va dubla capacitatea de incarcare a cailor navigabile. O a treia cale a fost adaugata canalului pentru a primi nave suficient de mari pentru a transporta pana la 14.000 de containere (TEU) , contra 5.000 in prezent. Noile lucrari vor face Panama mai competitiv decat Suez (Egipt), scurtand calatoria pe mare din Asia pana la coasta de est a SUA in aproximativ cinci zile. Potrivit expertilor, renovarea Panama va permite reorientarea a 10% din traficul de containere pana in 2020. Pe de alta parte, gazul natural lichefiat va deveni unul din principalele produse transportate pe canal.

Ultimele stiri

  • Dronă neutralizată deasupra clădirilor guvernamentale din Polonia
  • Ambasadorul Marius-Gabriel Lazurcă, rechemat din Mexic: urmează drumul spre șefia SIE?
  • Cătălina Porumbel, jurnalista cu morală de platou și soție de sinecurist
  • Alege ce citești
  • Traian Băsescu, despre reacția autorităților în cazul dronelor rusești: ,, Ne punem singuri în situații ridicole”
  • ”Airbusul sateliților” vs Starlink
  • Furtuna Zack lovește Europa Centrală: efecte și asupra vremii din România
  • A dispărut PSD. Se caută partid, dar nu se oferă recompensă găsitorului
  • Ilie Bolojan rămâne ferm după consultările cu sindicatele: „Nu mai putem continua ca până acum”
  • Poate China să oprească războiul prețurilor mașinilor electrice?
  • Exit mobile version