AcasăNewsLa Piovra din ASF: Pensionara de lux care se luptă cu consumatorii

La Piovra din ASF: Pensionara de lux care se luptă cu consumatorii

Nu este un secret pentru nimeni ca Autoritatea de Supraveghere Financiara este institutia de stat cu cele mai mari salarii din Romania. National va prezenta in perioada urmatoare o serie de articole ce cuprind dezvaluiri din culisele Autoritatii de Supraveghere Financiara.

Daca va plangeti ca asiguratorii nu va achita la timp despagubirile sau va platesc doar o mica parte din prejudiciu, ar trebui ca aceasta autoritate sa intervina si sa va apere de aceste abuzuri si sa pedepseasca asiguratorii rau platnici.

Dar oare asta se intampla in realitate?

Faptul ca pagubitii RCA din Romania intampina cele mai mari probleme din UE cand vorbim de plata despagubirilor, nu mai este un secret pentru nimeni.

De curand, parlamentarii romani au primit mai multe emailuri prin care li se cere sprijinul, pentru ca Autoritatea de Supraveghere Financiara, in loc sa supravegheze pietele financiar nebancare si sa protejeze consumatorii de produse de asigurari, se ocupa cu asigurarea protectiei companiilor de asigurari rau-platnice, iar mecanismul prin care ASF isi desfasoara activitatea, va fi prezentat pe larg, in exclusivitate, de catre Ziarul National.

Reamintim faptul ca in ultimii 3 ani, 44 274 petenti care au reclamat abuzuri ale firmelor de asigurari catre ASF.  Evolutia reclamatiilor la adresa pietei de asigurari din Romania este crescatoare, cu precizarea ca in anul 2019, numarul reclamatiilor la adresa pietei de asigurari, pur si simplu a explodat.

In anul 2017 erau inregistrate 8046 de petitii la adresa pietei de asigurari din Romania.

In anul 2018 erau inregistrate 10 549 de petitii la adresa pietei de asigurari din Romania.

In anul 2019 erau inregistrate 25 679 de petitii la adresa pietei de asigurari din Romania.

In timp ce piata romaneasca inregistreaza o crestere de ordinul zecilor de mii de petitii la adresa firmelor care vand RCA, piata germana a inregistrat un numar de 360 de reclamatii intr-un an la adresa firmelor care vand RCA. Trebuie sa retinem faptul ca numarul de 360 de reclamatii este raportat la o piata in care sunt de 8 ori mai multe masini decat in Romania.

Sectorul de protectie a consumatorului este condus de catre Doina Elena Dascalu, fina lui Dan Radu Rusanu, fostul presedinte al ASF. 

Anul trecut, ASF a ramas fara presedinte, domnul Leonardo Badea alegand sa lase sefia ASF pentru un post de viceguvernator in cadrul BNR, iar Doina Elena Dascalu a devenit presedinte interimar al autoritatii.

Din acel moment, a inceput ASF sa se prabuseasca prin decizii halucinante luate de catre pensionara de lux, Doina Elena Dascalu.

Asiguratorii din Romania, vazand cine a ramas la conducerea institutiei au inceput sa nu mai achite despagubirile stiind ca actuala conducere nu va indrazni sa ia masuri dure fata de acestia si nu s-au inselat deloc.

Din luna octombrie 2019, numarul de petitii a inceput sa creasca alarmant de mult, ajungand la finalul anului la istoricul record negativ de 25 679 reclamatii doar la adresa pietei de asigurari.

Doina Dascalu, poate cea mai importanta tentacula a caracatitei din ASF a luat masuri. Doar ca masurile au fost impotriva consumatorilor, in conditiile in care dansa conduce in ASF sectorul care ar trebui sa se ocupe chiar de protectia consumatorilor.

Daca va asteptati ca in calitate de presedinte interimar, Dascalu sa ia masuri in favoarea consumatorilor, va inselati amarnic. Doina Dascalu pare ca a batut palma cu asiguratorii si a pus osul la treaba in favoarea lor, iar masurile pe care vi le vom prezenta in cele ce urmeaza, vor confirma acest lucru, acest material constituind si un punct de plecare a procurorilor care deja investigheaza nenorocirile care au loc in ASF.

 Conform Art 8 din Regulamentului 11/2016, Presedintele ASF poate oricand dispune declansarea controlului inopinat sau periodic. 

“(1) Declansarea controlului periodic sau inpoinat se realizeaza in baza unei decizii de control semnata de catre Presedintele ASF”. 

Practic, decizia declansarii unui control la firmele de asigurari rau-platnice statea in varful pixului domniei sale.

Doar ca pixul Doinei Dascalu a refuzat sa semneze vreo decizie de control, initiata chiar de catre dansa, din calitate de presedinte interimar si de responsabila de protectia consumatorilor.

De ce a refuzat Dascalu sa trimita echipa de control stiind ca numarul de reclamatii intr-o singura luna de la o singura societate de asigurari depaseste de 4 ori numarul de reclamatii inregistrat de toata piata RCA germana intr-un an intreg? 

Ca orice persoana formata in regimul comunist, in care probeleme trebuiau acoperite si nu rezolvate, Doina Dascalu a facut fix ceea ce a invatat in acea perioada.

A adus oameni de la Fondul de Garantare a Asiguratilor, care impreuna cu peste 20 persoane din departamentul petitii, reclamatii si relatii cu clientii, plus alte persoane detasate temporar din cadrul ASF sa raspunda la petitii, fara sa ia masuri de rezolvare a situatiei.

Doina Dascalu a preferat sa aloce un buget de peste 1,5 milioane de euro doar anul trecut, pentru cheltuielile cu personalul si logistica aferenta, pentru a raspunde la reclamatiile consumatorilor abuzati de catre firmele de asigurari.

In timp ce cheltuielile ASF-ului pentru a raspunde la reclamatii au fost anul trecut de peste 1,5 milioane de euro, amenzile aplicate anul trecut intregii piete de asigurari nu au depasit 140 000 de euro. Managerul comunist si-a spus cuvantul.

Doina Dascalu vazand ca si in primele luni ale acestui an nu scade numarul de petitii, acestea fiind de peste 2000 de petitii intr-o luna (doar Euroins avand in luna februarie 1586 de reclamatii), intuind ca numarul mare de petitii ii va atrage raspunderea personala atat din pozitia de prim-vicepresedinte al ASF responsabil cu protectia consumatorului, cat si de presedinte interimar al ASF, se hotaraste sa puna dop suvoiului de petitii in cel mai sinistru mod.

Profitand de declansarea starii de urgenta, Dascalu ia urmatoarele masuri impotriva consumatorilor care vor sa reclame abuzurile firmelor de asigurari catre ASF, afisand urmatoarele mesaje pe site-ul autoritatii:

“IMPORTANT!!! Incepând cu data de 13.03.2020, pentru înregistrarea unei petiții în format electronic, se va folosi exclusiv Portalul On-line! Petițiile transmise prin intermediul adreselor de e-mail nu vor fi luate în considerare.

ANUNȚ: Conform art. 56 din Decretul privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, “ pe perioada stării de urgență, termenele legale stabilite pentru soluționarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informații de interes public, precum și a petițiilor se dublează”.

Acest mesaj a fost mentinut pe site-ul ASF inclusiv dupa incheierea starii de urgenta si a fost modificat doar in data de 20 mai, dupa difuzarea in data de 19 mai a unui material jurnalistic pe aceasta tema.

Deciziile luate in paralel de catre Doina Dascalu in perioada declansarii starii de urgenta privind protejarea consumatorilor sunt:

  • ASF refuza sa inregistreze la registratura reclamatiile venite de la petenti sub pretextul raspandirii coronavirusului;
  • ASF claseaza toate petitiile pe care le primeste prin email. Doar prin acest canal erau transmise 70% dintre petitii catre ASF;
  • Limiteaza numarul de petitii care pot fi transmise prin intermediul aplicatiei on line de petitii. Dupa mai multe saptamani de blocare a accesului petentilor prin aplicatia on-line, in urma notificarii consiliului ASF de catre petenti si firme de avocatura, Dascalu accepta ca numarul de petitii sa nu fie limitat pe platforma de reclamatii.
  • ASF refuza sa mai primeasca petitiile inregistrate la ASF din partea persoanelor care si-au cesionat drepturile de incasare si care nu si-au primit despagubirile de la firmele de asigurari, in ciuda faptului ca timp de 7 ani de zile, ASF a recunoscut acest drept de petitie al cesionarului. Impreuna cu directorul juridic al ASF, Radu Petrescu, despre care vom realiza un material separat, Dascalu a decis sa impinga interpretarea codului civil, pana ce aceasta interpretare a ajuns in zona codului penal, motiv pentru care astazi in ASF dau vina unii pe altii si refuza sa isi asume aceste decizii ce vor fi investigate de catre organele competente.
  • Pe fondul tuturor acestor piedici care au condus la scaderea numarului de petitii in ultimele 2 luni, Doina Dascalu anunta public faptul ca “termenul de solutionare a petitii se dubleaza”, pagubitii primind raspuns la problemele pe care le au cu firmele de asigurari in 60 de zile. Daca ai avut masina blocata in service pentru ca asiguratorul refuza sa iti plateasca despagubirea, ai de asteptat 60 de zile ca ASF sa iti raspunda. Nu inseamna ca daca ai facut reclamatie, ASF va lua vreo masura care sa conduca la plata dosarului tau de daune. Este foarte posibil ca dupa aceasta reclamatie, lucrurile sa ramana fix la fel ca inainte de depunerea reclamatiei, ASF urmand sa te informeze ca “asiguratorul isi mentine punctul de vedere” de a nu-ti plati despagubirea si te invita politicos sa te adresezi instantelor de judecata sau catre SalFin. In acest fel, ASF simuleaza protectia majoritatii consumatorilor care se plang de conduita firmelor de asigurari.

Pensionara de lux care a lucrat toata viata numai la stat, incaseaza o pensie lunara de 10 882 de lei, la care se adauga inca vreo 53 000 de lei salariul net lunar de la ASF, plus primele pe care institutia le acorda salariatilor si care reprezinta contravaloarea a inca cateva salarii lunare.

Practic, Doina Elena Dascalu incaseaza in fiecare luna un venit net de peste 70 000 de lei.

Pentru o mai buna intelegere a situatiei, fina lui Dan Radu Rusanu incaseaza venituri anuale nete din partea statului roman peste nivelul amenzilor aplicate pietei de asigurari din Romania in anul 2019.

Ce a facut Doina Dascalu ca sa castige acesti bani? In primul rand, s-a inscris in ALDE si s-a imprietenit cu Calin Popescu Tariceanu si Daniel Chitoiu. Sprijinita de nasul sau, Dan Radu Rusanu, dansa a fost propunerea lui ALDE la sefia ASF.

Poate veniturile exorbitante incasate de la statul roman nu ar fi fost o problema daca s-ar fi preocupat sa protejeze consumatorul de abuzurile asigurartorilor, conform fisei postului din ASF.

In loc sa gaseasca solutii sa protejeze consumatorii, domnia sa a avut ca preocupare principala angajarea oamenilor fara pregatire, dar cu carnet de partid si plasarea acestora in functii banoase in ASF, ca sa isi castige sustinerea din partea conducerii ALDE, ca fiind o persoana de echipa in cadrul partidului.

Desi starea de urgenta a luat sfarsit acum cateva zile, ASF continua sa protejeze consumatorii in acelasi fel ca in ultimele luni. Fara ca acestia sa poata transmite petitii prin email, fara sa fie efectuate controale si aplicate sanctiuni drastice firmelor de asigurari care incalca legea, prin grija  Doinei Elena Dascalu, beneficiara de pensie speciala si de un salariu imparatesc, avand ca “hobby” protectia consumatorului in cadrul ASF, cu sustinerea ALDE in aceasta functie.

author avatar
Andrei Coman
2.334 afisari

3 COMENTARII

  1. Cred ca fina nu a înțeles de la Nașu ca dacă încalci legea ajungi la zdup. Mai e foarte puțin!

  2. luptatori cu sarg pe bani multi , si ei sa lupte contra intereselor cetatenilor si sa fie pe fata reprezentanti de tot felul de interese pt terti!!!!

  3. I se citește bunătatea pe chip acestei doamne. Dacă poza era dintr-un alt unghi, i s-ar fi văzut și coarnele.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger