AcasăNewsKarl Lagerfeld, prima vesta galbena

Karl Lagerfeld, prima vesta galbena

”E galben, e urat, nu merge nu nimic, dar iti poate salva viata”, spune celebrul designer vestimentar

Incepand cu 1 iulie 2008, vesta galbena, denumita si ”vesta de mare vizibilitate”, alaturi de triunghiul rosu reflectorizant, au devenit obligatorii in fiecare masina din Franta.

E galben e urat nu merge nu nimic dar iti poate salva viata spune celebrul designer vestimentar

Accesoriu vestimentar care trebuie imbracat imediat de orice sofer dupa ce ”trebuie sa paraseasca un vehicul imobilizat pe carosabil sau in imprejurimile acestuia ca urmare a unei opriri de urgenta”, potrivit Codului Rutier francez. Lipsa vestei galbene si a triunghiului reflectorizant din masina antreneaza o amenda de 135 de euro. Pentru a populariza aceste elemente de siguranta, o campanie de publicitate a apelat la insusi Karl Lagerfeld care a aparut imbracat cu o vesta de acest tip impreuna cu textul: ”e galben, e urat, nu merge nu nimic dar iti poate salva viata”. Campania a debutat in 18 iunie 2008 in cadrul unei operatiuni de sensibilizare a soferilor intitulata ”vesta si triunghiul”, a fost realizata de agentia Lowe Strateus si a primit si un premiu in acelasi an. Campania a inregistrat un succes si in strainatate, in special datorita conceptiei: alaturarea unui simbol al elegentei vestimentare cu un obiect umil, banal, urat dar util, poate salva vieti. Este vorba de o tehnica publicitara denumita ”disruption” care consta in asocierea de doua elemente, de doua universuri ce par incompatibile, pentru a marca consumatorul, si care este des folosita in ultimii ani de agentiile de publicitate. Campania in care a fost implicat Karl Lagerfeld a avut o componenta de afisaj urban (2877 de afise in 110 orase din Franta) si de mesaje radio care au fost difuzate de posturile generaliste. Sociologii franceza explica si de ce vesta de culoare galbena a fost aleasa ca uniforma de protest. Vesta galbena a fost estimata cea mai potrivita: protestele au inceput in jurul scumpirii taxelor la carburanti auto. Ideea a fost imbracarea vestelor galbene pentru a atrage atentia, a semnala un pericol, de a simboliza  salvarea (tarii, puterii de cumparare, etc) Si mai pragmatic, este o culoare pe care nimeni nu o folosea (inclusiv in spectrul politic), care era disponibila. Ironia este ca tocmai statul, care a impus obligativitatea vestei galbene, sa fie acum contestat in Franta, protestatarii  avand ca numitor comun acest accesoriu vestimentar.

author avatar
Tudor Borcea
391 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger