Cauta

Jaf în stil… german!

Termenul de șmecher a fost dat de către negustorii sași oltenilor buni de gură cu care făceau comerț și care îi trăgeau pe sfoară la negocierile de vânzare/cumparare. În cazul de față, însă, germanii de azi sunt șmecherii care au tras românii pe sfoară după cum vom vedea cu toții mai jos!

Cine își mai aduce aminte de imensul scandal denumit Dieselgate? Și dintre cei care măcar își mai amintesc de el, cine poate spune ce măsuri au fost luate în România?

Scandalul auto Dieselgate

Ca să facem un pic lumină vă reamintesc următoarele:
1. Producătorii francezi de autovehicule i-au pârât la UE pe colegii lor din Germania cum că motoarele Diesel nemțești care echipau mașinile vândute de branduri precum Audi, BMW, Skoda, Mercedes, Opel nu îndeplineau în realitate standardele de poluare Euro 5!
2. Uniunea Europeană s-a simțit direct lezată și a dispus controale imediate care au probat situația iar în Germania autoritățile au constatat ca rezultatele verificărilor emisiilor fuseseră efectiv falsificate!
3. Numărul mașinilor afectate fiind de ordinul milioanelor de unități nu s-a mai putut pune batista pe țambal și a fost deschis un proces în Germania.
4. Agenția de stat germană KBA a trebuit să dispună efectuarea măsurătorilor reale și în urma lor agenția de mediu germană DUH urma să facă constatările și să impună măsurile de luat.
5. În 2020 o instanță germană a decis definitiv ca orice cumpărător al unei mașini noi înșelați de către producătorii vinovați de nerespectarea normelor în cauză au dreptul de a returna mașina iar producătorii au obligația de a achita prețul plătit minus uzura acesteia. Doar ca măsura se aplică doar în Germania și cetățenilor germani!

Românii cetățeni de mâna a doua ai UE!

În urma politicilor verzi lansate de UE printre primii vizați au fost producătorii auto europeni care au refuzat categoric să renunțe la modelele pe benzină și mai ales Diesel și să treacă pe modelele electrice.
Argumentele lor au fost ca la un autoturism clasic sunt minim 4.500 de repere iar la unul electric câteva sute doar iar această situație ar conduce la un faliment masiv al furnizorilor și producătorilor cu consecințe grave în materia pierderii locurilor de muncă, economiei germane și europene etc. În planul vânzărilor modelele diesel au fost mai mult promovate în afara Germaniei în țări mult mai permisive și unde aceste autorități nu au făcut nimic în scopul protejării cetățenilor lor de rezultatele acestei escrocherii.
De exemplu în România cel puțin până în acest moment nu se cunoaște a fi luată vreo măsură legată de acest subiect de Oficiul Concurentei, Protecția Consumatorului, Autoritatea Rutieră, Ministerele Mediului și Transporturilor etc adică de NIMENI!
Practic cetățenii români, spre deosebire de cetățenii germani, toți cumpărători de bună credință au fost pe românește mințiți ordinar de către producători și dealerii lor, și nu au fost nici informați și nici protejați de organele abilitate ale statului român față de această crasă ilegalitate! Și atunci oare de ce statul a impus respectarea acelor norme și a încasat bani pentru proprietarii mașinilor cu EURO 4 devreme ce cele cu EURO 5 poluau la fel?

Adio Diesel în Germania?

De curând o decizie a instantei germane a scos în afara legii nu mai puțin de 7,8 milioane de masini echipate cu motoare diesel și produse de către: Mercedes, Audi, BMW, VW, Opel, Renault, Volvo, etc adică cam tot ce are EURO 5 și EURO 6. Cum? Foarte simplu!
După ce sentința va rămâne definitivă, proprietarii acestor mașini vor fi informați ca ele nu mai îndeplinesc condițiile prevăzute de legislația auto și de mediu germană și ca nu vor mai putea circula în Germania.
Impactul va fi uriaș în mod evident și este totodată și un semnal al UE ca industria auto ori se conformează ori se reduce vizibil și drastic. Până atunci însă, o mare parte din cele 7,8 milioane de mașini diesel vizate vor lua drumul statelor europene mai permisive între care România și Bulgaria, acolo unde cumpărătorii de bună credință vor cumpăra aceste mașini despre care vor putea afla abia ulterior cumpărării, ca emit noxe extrem de periculoase omului și mediului.

Ultimele stiri

  • Bolojan și-a prezentat bilanțul: Nu a fost practic o austeritate ceea ce s-a făcut, ci au fost niște măsuri de responsabilitate – VIDEO
  • Zamfir, săgeți către Bolojan: „Reforma nu înseamnă concediere colectivă, pentru că nu ne-am atinge așa scopul”
  • Bărbat luat pe capotă de un șofer, după un conflict în fața Spitalului Universitar. De la ce ar fi pornit scandalul
  • Jaf în stil… german!
  • ”Symbol – 35 de ani de excelență corală” – GALERIE FOTO
  • ANM, prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni. Cum va fi vremea până la începutul lunii noiembrie
  • Vreme rea în București. Zeci de intervenții ale pompierilor: copaci doborâți de vântul puternic și mașini avariate
  • UPDATE. Iohannis, executat silit în cazul casei din centrul Sibiului/ANAF: Accesul s-a făcut „prin schimbarea yalei ușii de la intrare”
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 3 octombrie 2025 – Trebuie să fiți fideli ideilor voastre
  • Exit mobile version