Cauta

Italienii vor sa omoare icoana Vespa

Cel mai popular scuter din lume este in pericol chiar in orasul sau natal, Genova, unde s-a nascut creatorul lui, Rinaldo Piaggio.

Primarul genovez Marco Bucci e idiot infrastructura ucide oameni iar el vaneaza cel mai iubit vehicul pe doua roti din lume

Nu este prima data cand municipalitatea din Genova ataca Vespa. In 2017, cand marca a implinit 70 de ani, primaria a vrut sa interzica in oras scuterele Vespa fabricate inainte de 1999, intre orele 19 si 7 dimineata. Dupa o masiva mobilizare pe social-media sub #lamiavespanonsitocca (nu te atinge de Vespa mea), primaria a facut pasul inapoi. Astazi, cluburile Vespa din Genova sunt iar in alerta: primarul Marco Bucci a promis sa aplice masurile planuite anul trecut, in dorinta municipalitatii de a face o tranzitie mai rapida catre vehicule electrice.Problema, arata primarul, sunt motoarele in doi timpi ce echipeaza unele Vespa mai vechi. Ele folosesc drept carburant un amestec de benzina si ulei, deci polueaza mai mult ca un motor in patru timpi ce echipeaza modele mai noi. Paris a interzis, spre exemplu, vehicule pe doua roti mai vechi de 1999 in centru sau. Iar noul primar al Genovei prea sa promoveze o viziunea unui oras modern, mai ales dupa tragedia caderii unui pod, in luna august, soldata cu 43 de morti. Vespa a vandut in 2014 doar 27.000 de modele, fata de 600.000 in 1980. Vanzarile de scutere pe benzina diminueaza in toata Europa atinsa de febra vehiculelor electrice.

In Genova, doua roti fac legea

In Genova exista mai putine automobile ca in orice alt oras italian (excluzand Venetia). Aici se circula pe doua roti: exista peste 180.000 de scutere si motociclete la aproximativ 600.000 de locuitori. Printre ei, peste 20.000 sunt mandri proprietari ai unei Vespa. Ca transportul public este doar pe hartie (nu exista decat o mica linie de metrou pentru tot orasul) nu pare sa-l ingrijoreze pe primarul Bucci. Aparatorii Vespa spun ca doar 3000 de modele mai vechi circula in Genova si ca poluarea lor este insignifianta comparativ cu cea a vapoarelor din port. S-a demonstrat ca folosirea scuterelor evita congestionarea traficului si, deci, o poluare mai mare.

Staruri in filmele lui Fellini si Visconti

In 1946, Rinaldo Piaggio a decis sa fabrice o motoreta abordabila pentru o Italie devastata dupa razboi. A colaborat cu inginerul aeronautic Corradino Ascanio care a desenat ”viespea” pe doua roti. Succesul a fost fantastic: Vespa a devenit un simbol al mobilitatii pentru toata lumea, al libertatii, emanciparii si romantismului. In 1956, Piaggio a vanduse deja un milion de modele. Scuterele au devenit staruri in filme realizate de Fellini si Visconti, existand fan-cluburi in toata lumea. (

Ultimele stiri

  • Investitorii au pariat greșit: spirala tarifelor amenință bursele europene
  • FACIAS: Viețile a mii de românce, puse în pericol după ce România a pierdut fondurile din PNRR pentru screeningul cancerului
  • Programul Bruxelles-ului pentru școli: fructe și legume „produse în Europa”
  • De ce ar avea Ucraina încredere în Trump?
  • Băncile centrale cumpără din ce în ce mai mult aur, direct din mine
  • Gratisul, reducerile și prietenia dezinteresată costă cel mai mult
  • Fenomenul Ianis Scutaru, adolescentul care a intrat în Cartea Recordurilor, s-a înscris în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Acțiunile Transgaz ar putea valora 51,9 lei după multiplii pieței
  • Trump Tower Bucharest: România, bună doar când e de vândut?
  • Comunicat de presă SC R CONCEPT STAND S.R.L.
  • Exit mobile version