AcasăNewsIsteria anti-diesel, o afacere de milioane

Isteria anti-diesel, o afacere de milioane

După scandalul Dieselgate a urmat o avalanşă a interdiciţiilor  de circulaţie a maşinilor pe motorină. Ecologiştii au deschis şampania, dar salvatorii planetei” nu s-au  gândit la marea majoritate a şoferilor posesori de maşini diesel mai vechi, deşi era evident că oamenii n-o să renunţe la ele ca să se urce pe biciclete. Logic, e nevoie de un upgrade al acestor motoare, producătorii au speculat momentul şi se aşteaptă la cifre de afaceri de sute de milioane de euro.

Cam cinci milioane de autoturisme cu motoare Diesel Euro 5 circulă pe străzile Germaniei. Pentru că aceste automobile emit noxe de oxid de azot peste limitele permise, conducătorii auto care le dețin riscă să nu mai aibă voie în curând să circule cu ele. Argumentul prietenos că din ce în ce mai mulţi preferă deplasarea cu bicicleta n-are nicio legătură cu realitatea. Zilnic fiecare navestist din Germania străbate în medie 17 kilometri pentru a ajunge la locul de muncă. În condiţiile unui transport feroviar la preţuri piperate, cu trenuri supraaglomerate şi nepunctuale, singura alternativa care le rămâne este maşina. De aceea interdicţia de circulaţie aplicată în cazul maşinilor vechi nu reprezintă o victorie asupra concernelor producătoare de maşini, ci o victorie a acestor concerne, scrie DW. După Dieselgate, producătorii auto nu s-au declarat dispuși decât să îmbunătățească software-ul din aceste mașini Euro 5, o măsută insuficientă, Oficiul federal de Transport a emis de curând primele autorizații de upgrade la hardware-ul automobilelor în Volkswagen,I ar cererea pentru noua tehnologie explodează. Doar firma specializată Twintec Baumot a înregistrat în câteva săptămâni aproape 14.000 de comenzi pentru instalarea sistemului BNox. În plus, alţi mii de proprietari de mașini Diesel s-au înscris pentru modernizarea autovehiculelor lor.  “Costurile cu tot cu instalare se ridică la 3.300 de euro pe mașină. Estimăm că și cei care primesc subvenția de 3000 de euro de la VW vor avea de plătit la final cam 200-300 de euro din propriul buzunar. (…) Plecăm de la premisa că, în următorii trei ani, avem un potențial al cifrei de afaceri de aproximativ 170 de milioane de euro”, a precizat  Markus Hausser,  președintele Baumot Group. Şi Mercedes acordă compensaţii, dar, la fel ca VW, acestea sunt condiţionate de locul de rezidenţă al proprietarilor de maşini diesel, mai precis regiuni industriale circulate şi oraşe aglomerate.

author avatar
Andrei Coman
1.437 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger