Planul de măsuri pentru îmbunătățirea serviciului 112 și a activității dispeceratelor, prezentat de secretarul de stat Raed Arafat, nu vizează și județul Olt. Deși reforma a pornit de la gestionarea catastrofală a răpirii Alexandrei Măceșanu, de către dispecerii din Caracal, orașul a fost omis din planul de măsuri și investiții.
Raportul privind progresele în imnplementarea măsurilor de îmbunătățire a sistemului 112 arată că se continuă implementarea conceptului de dispecerate integrate și formare a dispecerilor. Astfel, se iau măsuri pentru adaptarea spațiilor existente, care permit funcționarea dispeceratelor tuturor agențiilor specializate în aceeași locație și asigurarea infrastructurii de comunicații în 14 județe și în municipiul București. Curios este faptul că printre aceste județe nu se răgăsește Oltul, aici fiind constatate toate anomaliile care au condus la reformarea sistemului. ”Într-o primă etapă, la nivelul IGSU s-a dispus o analiză a spațiilor și dotării specifice, fiind identificată infrastructura necesară în vederea derulării procesului de integrare cu investiții minime și în termen scurt (până la finalul anului 2019), cel puțin la nivelul a 14 județe. În urma analizei au rezultat aspecte care au dus la concluzia că în timpul cel mai scurt pot fi operaționalizate dispeceratele din județele Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Cluj, Dolj, Giurgiu, Iași, Maramureș, Sălaj, Sibiu, Suceava și Vâlcea. În acest sens au fost deja alocate din bugetul MAI fonduri financiare în valoare de 1.799.800 RON. În același timp, la nivelul Serviciului de Telecomunicații Speciale au fost finalizate activitățile de analiză a infrastructurii existente s-a stabilit necesarul de tehnică, rețele și echipamentele de telecomunicații suplimentare, suma estimată în acest sens fiind de 6.922.000 lei”, se arată în raportul Comitetului Interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112.
Aplicația ”Apel 112”, promovată în farmacii și benzinării
Printre măsurile în curs de implementare se află și promovarea aplicației ”Apel 112” dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, precum și a celorlalte aplicații/sisteme/platforme care vin în sprijinul populației în situații de urgență. STS derulează deja campania de promovare a aplicației APEL 112 și de conștientizare a apelării responsabile a numărului unic de urgență 112 la nivelul unităților de învățământ, fiind organizate activități de informare/prezentări în școli, precum și activități de distribuire de pliante. Totodată, s-au făcut demersuri pentru promovarea aplicației Apel 112 prin intermediul lanțurilor de farmacii, a rețelei de stații de carburant, a rețelelor de magazine de tip supermarket, precum și prin realizarea unui spot audio-video care să fie difuzat în media/social-media. Raportul mai arată că, pentru pregătirea dispecerilor, se vor constitui două centre de formare, în București și Mureș, unde se vor asigura cursuri pentru formarea în profesia de ”dispecer unic”.