AcasăNewsInformație BOMBĂ după recentele controale ale ANPC-ului în marile magazine

Informație BOMBĂ după recentele controale ale ANPC-ului în marile magazine

(sursa foto: Facebook/ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor)

După cum s-a aflat deja, în ultimele zile din direcția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-au derulat mai multe acțiuni de control, urmate de măsuri severe.

Acestea au avut loc în mai multe supermarketuri aparținând unor multinaționale cum ar fi Cora sau Auchan. O veste de ultimă oră anunță că Mihai Culeafă, vicepreședintele ANPC care a condus acțiunea, având delegate toate atribuțiile din partea președintelui ANPC, ar fi fost chemat la o întâlnire la Ministerul Economiei cu ambasadorul Franței, potrivit unor surse, informează stiripesurse.ro.

Conform sursei citate, Culeafă ar fi fost chemat la întrevedere începând cu ora 13. „Se pare că această întâlnire după ce marile magazine cu filiale și în România s-au plâns companiilor din țările de origine că au probleme cu autoritățile din România”, titrează aceeași sursă.
În ultimele zile ANPC a emis mai multe comunicate cu privire la acțiunile de control și la măsurile dispuse în urma acestora. Două dintre ele pot fi citite în cele ce urmează, integral.

Iată comunicatul ANPC din 1 noiembrie:

„Controalele întreprinse de echipe de control ale Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din Regiunea București-Ilfov – coordonate de Vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, Directorul General ANPC, Paul Anghel și Comisarul șef al CRPC București-Ilfov, Ionuț Voevozeanu – în zonele alimentare ale magazinelor din marile lanțuri de hipermarketuri au continuat.

Astfel, în data de 1 noiembrie 2021, au fost efectuate verificări ale modului în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, la 4 puncte de lucru din Capitală ale S.C. Auchan Romania SA (Magazinele Auchan Titan, Vitan, Militari și Berceni).

În urma controlului, au fost înregistrate abateri importante, care au dus la amenzi contravenționale în valoare totală de 102.000 lei și dispunerea unor măsuri complementare importante, după cum urmează:
– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din consumul uman a tuturor produselor alimentare neconforme identificate în cele 4 magazine
– oprirea temporară a prestării serviciului la raioanele cu vitrină asistată
mezeluri/brânzeturi, gastro, cofetărie, pâine, cofetărie – Auchan Vitan
carne, mezeluri și lactate, brutărie, gastro, cofetărie, măsline vrac – Auchan Militari
pește, gastro, cofetărie, mezeluri/brânzeturi, carne afumată – Auchan Titan
carne pasăre, lactate, ouă, carmangerie, pește congelat, măsline, mezeluri/brânzeturi, gastro – Auchan Berceni
propunere de închidere a unității pe o durată de cel mult 6 luni pentru toate cele 4 unități.
Cele mai frecvente abateri de la legislația în vigoare, constatate de comisarii CRPC București-Ilfov au fost:
– comercializare fructe și legume care prezintă modificări organoleptice de aspect, culoare, consistentă, fiind improprii consumului uman (prezență a mucegaiului, grad de coacere neuniform, consistență moale la palpare, exemplare depreciate, lovituri mecanice etc.),
– lipsa informării consumatorilor asupra faptului că, la anumite sortimente de citrice, coaja nu este destinată consumului uman
– comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită,
– nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor calde, de minimum +60 grade C, la raionul gastro,
– nerespectare temperaturii indicate de producători, pentru o serie de produse alimentare,
– utilizarea unor materii prime cu data limită de consum depășită,
– utilizarea unor bureți de sârmă și coșuri de gunoi fără capac, în zona de gătire, precum și a unor ustensile deteriorate
– utilizarea meselor de expunere a produselor calde fără a fi igienizate corespunzător
– existența unor ventilatoare ale agregatelor frigorifice, precum și agregate frigorifice neigienizate,
– existența la vânzare, la vitrina asistată, a unor produse fără a avea etichete cu data deschiderii pentru a se putea stabili conformitatea acestora
– la vitrinele asistate conținând mezeluri/brânzeturi/carne refrigerată vrac, carne afumată vrac, rafturile de expunere a produselor de panificație și spațiul de depozitare al produselor de cofetărie, au fost constatate:
prezența ruginei,
vopsea exfoliată
insecte moarte,
fire de păr,
zone oxidate,
acumulare de apă provenită din nefuncționarea corespunzătoare a agregatelor frigorifice
lichid provenit de la produse din carne ambalată,
prezența prafului în strat gros pe rafturi și ventilatoare,
prezența de resturi alimentare.
– absența, de pe etichetele de produs, a mențiunilor prezeneia ingredientelor cu potențial alergen, în produsele preparate în magazine și alte deficiențe de etichetare a produselor realizate în unitate
– prezența unor arsuri de la congelare la produsele congelate sau a unor acumulări de gheață în amablaj
– utilizarea unor cântare fără verificări metrologice periodice
– comercializarea diferitelor tipuri de murături (în oțet), constatându-se faptul că nu se precizeaza originea oțetului, precum și faptul că acestea sunt prezentate ca murături în oțet, iar în lista de ingrediente se declară acid acetic.

ANPC supraveghează cu maximă atenție, în continuare, piața pentru a verifica modul în care operatorii economici respectă reglementările în vigoare, în domeniu, și îi asigură pe cetățeni că depune toate eforturile necesare pentru ca eventualele încălcări ale drepturilor consumatorilor să fie prevenite sau stopate.”

Redăm în cele ce urmează, integral, comunicatul ANPC din 29 octombrie:

„În data de 29 octombrie 2021, echipe de control ale Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din Regiunea București-Ilfov, coordonate de Vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, au efectuat o serie de verificări ale modului în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, la cele 4 puncte de lucru din această zonă ale S.C. România Hypermarche S.R.L. (Magazinele Cora).

În urma controlului, au fost înregistrate o serie de abateri importante, care au dus la amenzi contravenționale în valoare totală de 120.000 lei și dispunerea unor măsuri complementare importante, după cum urmează:
– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din consumul uman a tuturor produselor alimentare neconforme identificate în cele 4 magazine
– oprirea temporară a prestării serviciului la raioanele cu vitrină asistată
mezeluri, cofetărie, pește, produse alimentare promoționale – Cora Lujerului
legume-fructe, gastro, cofetărie, măsline vrac – Cora Pantelimon
legume-fructe, gastro, cofetărie, brânzeturi și carne vrac – Cora Văcărești ( incinta Mall Sun Plaza)
gastro – Cora Alexandriei
– propunere de închidere a unității pe o durată de cel mult 6 luni pentru Cora Pantelimon și Alexandriei.

Cele mai frecvente abateri de la legislația în vigoare, constatate de comisarii CRPC București-Ilfov au fost:
– comercializare fructe și legume ca fiind calitatea I, când in realitate acestea prezintă modificări organoleptice de aspect, culoare, consistentă, fiind improprii consumului uman,
– lipsa informării consumatorilor asupra faptului că, la anumite sortimente de citrice, coaja nu este destinată consumului uman
– comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită,
– nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor calde, de minimum +60 grade C, la raionul gastro,
– nerespectare temperaturii indicate de producători, pentru o serie de produse alimentare,
– utilizarea unor materii prime cu data limită de consum depășită,
– utilizare unor bureți de sârmă și coșuri de gunoi fără capac, în zona de gătire
– existența unor ventilatoare ale agregatelor frigorifice, precum și agregate frigorifice neigienizate,
– existența la vânzare, la vitrina asistată, a unor produse ambalate fără a avea etichete cu data deschiderii pentru a se putea stabili conformitatea acestora
– existența insectelor moarte sub tăvile de expunere din vitrinele asistate
– existența unor depuneri masive de praf pe ventilatoarele agregatelor vitrinei asistate
– absența, de pe etichetele de produs, a mențiunilor prezeneia ingredientelor cu potențial alergen, în produsele preparate în magazine și alte deficiențe de etichetare a produselor realizate în unitate
– prezența unor arsuri de la congelare la produsele congelate sau a unor acumulări de gheață în amablaj
– lipsa igienizării la vitrinele frigorifice de la raioanele de produse congelate
– utilizarea unor vitrine frigorifice cu rugină, exfolieri ale vopselei, grad avansat de uzură sau în care existau resturi alimentare, acumulări de apă și mucegai
– comercializarea diferitelor tipuri de murături (în oțet), constatându-se faptul că nu se precizeaza originea oțetului, precum și faptul că acestea sunt prezentate ca murături în oțet, iar în lista de ingrediente se declară acid acetic.

ANPC supraveghează cu maximă atenție, în continuare, piața pentru a verifica modul în care operatorii economici respectă reglementările în vigoare, în domeniu, și îi asigură pe cetățeni că depune toate eforturile necesare pentru ca eventualele încălcări ale drepturilor consumatorilor să fie prevenite sau stopate.”

author avatar
Andrei Coman
619 afisari

2 COMENTARII

  1. Omul sfințește locul. Adeseori lucrătorii din hipermarketuri nu își fac treaba corespunzător. Dacă este prezent șeful, atunci lucrează și ei. Un hipermarket a făcut niște renovări la inceputul anului și a fost prezent adeseori un șef din conducerea corporatiei, deci un cetațean străin, vorbeau cu el in franceză. Toți lucrătorii erau subit harnici, amabili, politicoși si in magazin era foarte curat, fără acele cutii si lăzi de aprovizionare pe mijlocul rândului, totul strălucea , iți era așa drag să faci cumpărături acolo. După renovare și plecarea șefului, și-au reluat vechile obiceiuri. Acest fapt l-am observat și în alte supermarketuri, când vine inspecția sau șeful e cu ochii pe lucrători, totul e ca atunci cand aceste corporații au deschis magazinele in România, cu care ne-au sedus și făcut dependenți. Sunt lucrători care nu își merită locul de muncă.

  2. Toti angajatii acestor magazine sunt ROMANI si isi fac datoria ca majoritatea romanilor cu deviza „merge si asa”..!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger