AcasăNewsIndustria auto, şpagat între UK şi UE

Industria auto, şpagat între UK şi UE

Începând de sâmbătă, 1 februarie 2020, Europa are doar 27 de membri. Regatul Unit a acționat o dată pentru totdeauna pentru ieșirea sa din Uniune, devenind prima țară care a părăsit-o. Dar, după finalizarea referendumului din 2016, totul rămâne de făcut în chestiuni politice și comerciale, astfel încât Londra să continue comerțul (cât mai bine) cu UE. Printre sectoarele care leagă „insula” de continent, automobilul ocupă un loc cu totul special . Pentru moment, răspunsurile lipsesc și primele consecințe sunt deja perceptibile.

Nu doar pentru că producătorii mari își au sediul acolo, ci și pentru că alte firme produc modele cu mare succes și în sfârșit pentru că, în mod concret, 55% din vehiculele produse în Regatul Unit sunt vândute în Europa și aproximativ 75% din mașinile cumpărate de britanici sunt construite pe Bătrânul Continent. Chiar dacă “divorțul” nu a avut loc administrativ , Brexit cântărește deja foarte mult pe sectorul auto.Trebuie văzute investițiile făcute în 2019 de producătorii din Regatul Unit: 1,1 miliarde de euro, cu aproape 60% mai puțin decât media din ultimii 7 ani . Deşi Jaguar Land Rover a investit singur un miliard de dolari în fabrica sa Castle Bromwich pentru electrificarea gamei sale, imobilitatea producătorilor nu are precedent. Trebuie spus că, deocamdată, nu știm încă nimic despre eventualele taxe vamale, potențialele controale la frontieră sau acordurile de comerț liber mult așteptate între Londra și Bruxelles .  Boris Johnson și-a repetat în mod apăsat ambiția de a realiza un Brexit „flexibil” ,  dar în lipsa unui acord, Uniunea Europeană va impune taxe vamale de 10% pe vehiculele importate începând cu ianuarie 2021. O decizie care, conform calculelor inițiale, ar costa 4,5 miliarde de lire sterline. Până în prezent, Honda a anunțat închiderea uzinei sale din Swindon în 2021 .  La rândul său, Nissan a declarat că nu va produce următoarea generație a X-Trail în Sunderland, în timp ce  francezii de la PSA au spus că supraviețuirea fabricii Vauxhall din Portul Ellesmere depinde de viitoarele negocieri. BMW amână dezvoltarea unei noi generaţii MINI şi nu va face investiţii majore până nu va exista siguranţa unui acord comercial între Marea Britanie şi Uniunea Europeană. În caz contrar, compania bavareză îşi va reloca producţia în Olanda. Brexit vine într-un moment dificil pentru sectorul auto din Regatul Unit. Potrivit Societății producătorilor și comercianților de automobile (SMMT), cu 1,3 milioane de unități construite în 2019, producția de autoturisme a scăzut cu 14% față de 2018. La porunca lui Boris Johnson (după Brexit promite marea cu sarea), Marea Britanie va interzice vânzarea de noi automobile echipate cu motoare pe benzină şi motorină, precum şi a automobilelor hibride, începând din 2035, cu cinci ani mai devreme decât se preconiza anterior. Un proiect nefezabil în care se vor îngropa miliarde, subvenţii enorme pe buzunarele englezilor.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
201 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger